Gjest enjente 16 Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 hei.. Er stjeling et problem? jeg stjeler egentlig hver gang jeg er i butikken.. men gjør det jo bare fordi det er gøy og deilig å slippe å betale og det er jo mange som gjør det! de vennene mine som ikke gjør det sier at det er et stort problem.. men jeg vil det jo! har aldri blitt tatt og kommer ikke til å bli det heller.. men noen ganger når jeg f eks har tatt klær eller noe så syns jeg det på en måte er litt trist for jeg trenger liksom ikke å ønske meg noe lenger kan bare ta det.. selvom det er alarm.. hva skal jeg gjøre da? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Veldig naivt å tro at du ikke kommer til å bli tatt, for det blir du nok. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Om økonomien til butikken til slutt går nedenom og hjem fordi alt for mange tenker akkurat likedan som deg - noe som kan ende med at mange mister jobben .. Eller at du blir tatt og får ting på rullebladet som hverken tar seg ut i jobbsøkings-sammenheng eller dersom du skal på ferie til USA og enkelte andre land .. Tja. Stakk til meg en og annen ting i min tid som tenåring altså, men det var ikke særskilt ofte. Fatter ikke at det ikke bekymret meg mer da, men det er jo noe med det da. Man gjør mange dumme ting som tenåring fordi man ikke reflekterer over konsekvensene. 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Du får håpe det er litt smart-pulver i melka di neste gang. 0 Siter
Gjest skam deg! Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Det er bla. takket være sånne jævla egoistiske idioter som deg at varene her i landet blir dyrere for alle oss andre. For hvem tror du må lide for at du ikke gidder betale for deg? Jo, det er alle oss andre som har vett og samvittighet nok til å betale for oss. Ett sted må butikkene ta igjen for tapet, og da blir det økte priser for alle. Det er en god grunn til at jeg ser ned på alle som stjeler. Jeg nøler aldri med å melde fra til betjeningen når jeg ser en sånn som deg forsyne seg. Synd det ikke er lov å jule opp folk her i landet, sånne som deg fortjener faktisk juling på blanke messingen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hvordan vet du at du ikke kommer til å bli tatt? Er du stokk dum? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Driver du slik virksomhet, ville jeg tatt kontakt med noen som kan hjelpe deg. Å stjele er en sykdom, og bør behandles. Hvis du ikke får hjelp nå, vil du sannsynligvis leve på en løgn resten av livet ditt. Og det vil til slutt gi konsekvenser. 0 Siter
Gjest lærerinnen Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Du blir nok tatt til slutt. Selv sluttet jeg å stjele etter at alle vennene mine ble tatt i tur og orden, så jeg var heldig. Det er ganske vanlig å stjele i din alder, spesielt blant jenter. Får håpe du slutter før du blir tatt, for det er veldig ubehagelig. 0 Siter
Anki Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 herregud, for et intelligent innlegg du kom med der. Det er ikke noe problem med stjeling fordi du liker det..OMG! Hvis innlegget er seriøst ment,så håper jeg virkelig at du blir tatt en gang - helst en lørdag formiddag med masse folk som ser at du blir tatt. Kanskje det ville stoppa deg fra å gjøre det igjen. Utenom det så tror jeg det innlegget der bare var for å provosere... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 herregud, for et intelligent innlegg du kom med der. Det er ikke noe problem med stjeling fordi du liker det..OMG! Hvis innlegget er seriøst ment,så håper jeg virkelig at du blir tatt en gang - helst en lørdag formiddag med masse folk som ser at du blir tatt. Kanskje det ville stoppa deg fra å gjøre det igjen. Utenom det så tror jeg det innlegget der bare var for å provosere... Jeg tror også det er skrevet kun for å provosere. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Det er en del jenter på din alder som stjeler, desverre ødelegger det for de ærlig sjelene som faktisk tjener, sparer og bruker egne penegr på ting. Jeg jobbet i h&m og da fikk jeg besjed av sjefen at når jeg så fjortisjenter inne i sminkeavdelingen så måtte jeg gå bort til dem å passe på dem. Følte at det var et utrolig misstilittserklæring mot de, det er jo mange som får ukepenger, er passepiker ol og som faktisk betaler for varene! Så din oppførsel ødelegger for andre JA! I norge stjeles det for 2 milliarder i året i butikker har jeg hørt, hadde folk heller betalt for disse varene så hadde alle varene, både de 2 milliaredne og de vi betaler for av samme sort vært billigere. Det finnes mange milliardkonserner bak kjedene, og du tenekr nok at når de har råd til kjempefallsjermer, millionhonorarer til designere og oppussig annen hvært år så har nok butikken råd til at du tar en lip golss til 14.90, men hvis alle tenkte som deg hadde det ikke vært noe overskudd og butikkene hadde gått konkurs. Husleigen på kjøpestere kan være opp mot 70 000kr i månden og de pengene må komme fra et sted... Det er mange butikker som sliter økonomisk, men ikke gir intrykk av det til kundene for da kommer ikke kundene, så det går ut over de ansattes og deres lønn istdet. Jeg har selv jobbet på et slikt sted. Hva gir deg rett til å ta av andres eigendom. Det er levebrødet til butikksjefen og de ansatte du tar, på lik linge med å stjele egg eller kuer fra bonden, han trenger varene for å tjene penger. Og at du aldri blir tatt har jeg mine tvil på. Hva vet du om butikk sikkerhet? Det er synlige og usynlig alarmer, synlige og sjulte kamraer, og sevilkledde vakter, spsielistert på å se butikktyver... Jeg har selv i den siste tiden sett at jeg har hatt mulighet til å stjele, ta dyre varer mens betjeningen er på bakrommet og løpe ut, MEN tanken på hvor ydmykende det ville blitt hvis jeg ble tatt, fulgt av to securitas vakter ut, måtte sitte i en stol og de butikk sjefen i ansiktet, og du som er under 18, høre at de ringer foreldrene dine og ber de hente deg, nei det gjør at det absolutt ikke er verdt det og det blir med å dagdrømme om den dagen jeg blir rikog kan kjøpe varen istedet. Dessuten hva skal du si til veninnene dine om de vil at dere skal gå på et shoppingstenter som du er utesengt og bannlyst fra pga nasking? Utrolig pinlig sier bare jeg. Få deg heller en liten jobb og skaff deg tingene på ærlig vis, jobber du i klesbutikk får man ofte 40% på hele sortimanget. Stjeling er skadelig for personlig økonomi til eigerene, bedrifts økonomi og enkelte ganger samfunsøkonomien. Det er dessuten utrolig harry og viser mangel på impulskontroll og selvstyring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.