Gå til innhold

Anbefalte innlegg

... er noe jeg rett og slett gruer meg til. Det er nesten slik at jeg kunne latt være å dusje og vaske håret, for det er skikkelig tiltak å skulle gre et langt og helsikes flokete hår.

Jeg pøser på med balsam, det blir litt bedre da, men fortsatt står håret rett ut som bustebartepinn når jeg har tørket det. Stripene har sikkert en del av skylden, men det hjelper meg ikke å tenke på, når jeg allikevel må kjempe mot flokene med innbitt mine.

Noe forslag om noe som hjelper?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193206-%C3%A5-gre-nyvasket-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

13

• lalala1365380457

6

• Åsemor

5

• bugge -jenta

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Lag skill og gre den fremste centimeteren, så tar du resten når det har tørket.

Det er akkurat de cm-ene som er de aller aller verste.

Jeg har forsøkt å vente til håret er tørt, men da ser det skikkelig tørt og høyaktig ut. Jeg har littegranne fall, den kombinasjonen er ikke pen. Jeg er helt rådløs.

Hver gang jeg må gre det i våt tilstand, lover jeg meg selv at her skal det klippes, klippes. Men så har jeg ikke lyst til det etter en halvtime likevel.

Lag skill og gre den fremste centimeteren, så tar du resten når det har tørket.

Jeg har også langt hår og for å unngå flokekaoset tørker jeg ikke håret. Tar bare et håndkle og tuller rundt hodet sånn du ser på film. Lar det sitte der mens jeg tørker resten av kroppen med et annet håndkle og så er det meste av vannet trukket ut av håret og det er bare å gre. Funker for meg.

Det er akkurat de cm-ene som er de aller aller verste.

Jeg har forsøkt å vente til håret er tørt, men da ser det skikkelig tørt og høyaktig ut. Jeg har littegranne fall, den kombinasjonen er ikke pen. Jeg er helt rådløs.

Hver gang jeg må gre det i våt tilstand, lover jeg meg selv at her skal det klippes, klippes. Men så har jeg ikke lyst til det etter en halvtime likevel.

Hm... Det kommer sikkert an på hårtypen, mitt hår er nemlig så flatt og kjedelig at det faller ut av flokene av seg selv når det tørker...

Du begynner å gre nederst, ja?

Annonse

hare1365380455

Jeg har også langt hår og for å unngå flokekaoset tørker jeg ikke håret. Tar bare et håndkle og tuller rundt hodet sånn du ser på film. Lar det sitte der mens jeg tørker resten av kroppen med et annet håndkle og så er det meste av vannet trukket ut av håret og det er bare å gre. Funker for meg.

Da blir det vel flere floker?

lalala1365380457

bruker du bra nok balsam? til meg var det stor forskjell etter hvilken balsam jeg brukte. Hadde langt krøllete hår til midjen, frem til for litt siden (klippeklippe;), det var et h** å gre hvis jeg hadde dårlig balsam. Har du prøvd fruktis sin hårkur/balsam? Den brukte jeg, og lot den sitte i mens jeg vasket resten av meg i dusjen. Da var håret lett å gre og ble veldig blankt/mindre tørrt, enn når jeg brukte balsam som ikke passet håret mitt!

Hm... Det kommer sikkert an på hårtypen, mitt hår er nemlig så flatt og kjedelig at det faller ut av flokene av seg selv når det tørker...

Du begynner å gre nederst, ja?

Næi... nederst?

Altså jobbe seg oppover?

*tenke* Det hender kanskje at jeg starter på midten og så rett til den fæle toppen.

bruker du bra nok balsam? til meg var det stor forskjell etter hvilken balsam jeg brukte. Hadde langt krøllete hår til midjen, frem til for litt siden (klippeklippe;), det var et h** å gre hvis jeg hadde dårlig balsam. Har du prøvd fruktis sin hårkur/balsam? Den brukte jeg, og lot den sitte i mens jeg vasket resten av meg i dusjen. Da var håret lett å gre og ble veldig blankt/mindre tørrt, enn når jeg brukte balsam som ikke passet håret mitt!

Jeg bruker også å la balsamen sitte i mens jeg barberer, vasker og skyller kroppen.

Fruktis shampo og balsam har jeg til dags dato boikottet pga idiotisk tyggisaktig navn. Jeg skal ta opp til vurdering om jeg skal oppgi boikotten.

Frisørshampo og balsam er forresten så dyrt at jeg har brukt lite av det, men kanskje det også er bedre. Jeg pleier å variere merke for hver gang jeg handler nesten.

hare1365380455

Jeg bruker også å la balsamen sitte i mens jeg barberer, vasker og skyller kroppen.

Fruktis shampo og balsam har jeg til dags dato boikottet pga idiotisk tyggisaktig navn. Jeg skal ta opp til vurdering om jeg skal oppgi boikotten.

Frisørshampo og balsam er forresten så dyrt at jeg har brukt lite av det, men kanskje det også er bedre. Jeg pleier å variere merke for hver gang jeg handler nesten.

Fruktis høres også ut som en is..:)

Ha i balsam, deretter grer du håret med balsamen i. Da fordeles balsamen bedre også. Skyll ut etterpå, men ikke skyll ut balsamen helt. Jeg har begynt å bruke frisørprodukter beregnet på krøllet hår og det har hjulpet veldig for meg i hvertfall. En hårkur i ny og ne er heller ikke dumt.

Annonse

Næi... nederst?

Altså jobbe seg oppover?

*tenke* Det hender kanskje at jeg starter på midten og så rett til den fæle toppen.

What, gjør du ikke det?

Ta d 5 nederste cm først, så de 5 neste cm og grei helt ut.

Lurte egentlig på om jeg i det hele tatt skulle spørre for jeg tok det som en selvfølge at alle gjorde det...

lalala1365380457

har hørt veldig frem og tilbake om hva folk synes om fruktis, men til meg så fungerer det kjempebra. spesiellt den hårkurtingen. Husker jeg og en venninne kjøpte det i spania etter 3 uker der, pluss at vi bleiket håret vårt (så det var skikkeli tørt). Etterpå var det mykt og glansfullt ;)

Er spent selv nå, har kjøpt den derre balsamen/shampoen som skal funke mot gult i håret (sånn 'frisørens ekspertise hjem i stua' reklamer, hva heter den da?). Skal prøve ut etter trening i dag ;)

lalala1365380457

Jeg begynner alltid nederst, og jobber meg oppover.

Først framme, oppover, og så lenger og lenger bak og oppover.

Hvis jeg forsøker å gre fra skillen og ned kan jeg bare gi opp - da ender jeg opp med en svær floke midt i håret.

:)

jeg vet!! jeg har faktisk vært borti en del frisører som begynte å gre mitt lange,flokete hår øverst! jeg holdt på å fikk noia, og sa jeg godt kunne ta over selv jeg..hehe..

har hørt veldig frem og tilbake om hva folk synes om fruktis, men til meg så fungerer det kjempebra. spesiellt den hårkurtingen. Husker jeg og en venninne kjøpte det i spania etter 3 uker der, pluss at vi bleiket håret vårt (så det var skikkeli tørt). Etterpå var det mykt og glansfullt ;)

Er spent selv nå, har kjøpt den derre balsamen/shampoen som skal funke mot gult i håret (sånn 'frisørens ekspertise hjem i stua' reklamer, hva heter den da?). Skal prøve ut etter trening i dag ;)

Define heter den.

What, gjør du ikke det?

Ta d 5 nederste cm først, så de 5 neste cm og grei helt ut.

Lurte egentlig på om jeg i det hele tatt skulle spørre for jeg tok det som en selvfølge at alle gjorde det...

Jeg vil bli fortest mulig ferdig med spetakkelet.

Jeg har aldri tenkt over å starte så smått. Jeg har heller tatt ut bare en liten flik av håret og gredd sånn ca fra toppen.

Skal forsøke tipset ditt neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...