Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det ville jeg også, men fant ut at det var like fint med litt kortere. ;)

Det hjelper å ta en god klipp bare av tuppene også da! Det bør du jo gjøre om du sparer også. Men det som hjalp best for meg var å få bort MASSE hår! Frisøren tok en del på lengden og tynnet det mye ut, for jeg har så tykt hår.

Tenk deg litt om, så kanskje du finner ut at du egentlig vil klippe deg litt likevel...? *hypnotisere* ;)

Stussing kan trenges. Ikke noe mer!

Den fella har jeg gått i altfor mange ganger. Jeg er en evig sparer.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

13

• lalala1365380457

6

• Åsemor

5

• bugge -jenta

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

bugge -jenta

Hva koster alt dette her da? og hvor lenge varer en slik flaske? Vasker håret ca annenhver dag.

Jeg vasker også håret annenhver dag. En stor flaske( med tut), tror den er en halv kilo, koster kanskje rundt 180 kroner.

Balsamen er dessverre litt dyrere i forhold til størrelsen, rundt 160 kr.

Og det samme med sprayflasken, som man kan bruke sporadisk. Min har jeg veldig lenge.

Er du student, er det nok i drøyeste laget. Men kanskje man kan ha andre billigere produkter også som en bruker innimellom. Det har jeg.

Personlig har jeg ikke så store valget, annet enn å klippe meg kort kanskje. Men det vil jeg ikke. Det er liksom ikke min type.

Vh bugge.

Stussing kan trenges. Ikke noe mer!

Den fella har jeg gått i altfor mange ganger. Jeg er en evig sparer.

Jeg er også en evig sparer, har spart fra 5 cm langt hår i 2002, til litt ned på ryggen for noen måneder siden.

Fant ut at det rett og slett ikke var noe særlig fint med så langt og tjukt hår (ok, kanskje litt, hehe). Frisøren sa det også: "Hva SKAL du med alt dette håret, da?".

Var bare så deilig å få klipt det skikkelig og ikke stå og kjempe med hårbørsten hver eneste dag.

Var sist til frisøren i begynnelsen av juli, og jeg har allerede lyst dit en tur igjen og klippe det enda litt kortere... Ja, håret mitt vokser veldig fort. :)

Humm, jeg skravler... Hva var det du spurte om, egentlig? ;)

Jeg vasker også håret annenhver dag. En stor flaske( med tut), tror den er en halv kilo, koster kanskje rundt 180 kroner.

Balsamen er dessverre litt dyrere i forhold til størrelsen, rundt 160 kr.

Og det samme med sprayflasken, som man kan bruke sporadisk. Min har jeg veldig lenge.

Er du student, er det nok i drøyeste laget. Men kanskje man kan ha andre billigere produkter også som en bruker innimellom. Det har jeg.

Personlig har jeg ikke så store valget, annet enn å klippe meg kort kanskje. Men det vil jeg ikke. Det er liksom ikke min type.

Vh bugge.

Det jeg ikke skjønner er at balsamflaskene alltid er mindre enn shampoflaskene. Det er jo balsam jeg pøser på med, ikke shampo.

Dette har jeg lurt på mange mange ganger.

Jeg er også en evig sparer, har spart fra 5 cm langt hår i 2002, til litt ned på ryggen for noen måneder siden.

Fant ut at det rett og slett ikke var noe særlig fint med så langt og tjukt hår (ok, kanskje litt, hehe). Frisøren sa det også: "Hva SKAL du med alt dette håret, da?".

Var bare så deilig å få klipt det skikkelig og ikke stå og kjempe med hårbørsten hver eneste dag.

Var sist til frisøren i begynnelsen av juli, og jeg har allerede lyst dit en tur igjen og klippe det enda litt kortere... Ja, håret mitt vokser veldig fort. :)

Humm, jeg skravler... Hva var det du spurte om, egentlig? ;)

Ingenting egentlig.

Ikke frist meg! uæhhhhhhhhhh. Jeg har bestemt meg, jeg har bestemt meg, jeg har bestemt meg.

Annonse

Ingenting egentlig.

Ikke frist meg! uæhhhhhhhhhh. Jeg har bestemt meg, jeg har bestemt meg, jeg har bestemt meg.

Du blir søøøøvniiig... Du tar opp telefonen og ringer frisøren diiiin... "Ja takk, titten tei-sveis hadde vært fint!". *knips* Våkne!

Har svært god tro på mine hypnotisøreevner, altså. :)

bugge -jenta

Det jeg ikke skjønner er at balsamflaskene alltid er mindre enn shampoflaskene. Det er jo balsam jeg pøser på med, ikke shampo.

Dette har jeg lurt på mange mange ganger.

Men muligens bruker du for mye. Det er ikke bra for håret med store mengder shampoo og balsam. På sikt kanskje det blir verre. Det er i hvertfall ikke meningen en skal pøse på av produkter kjøpt hos en frisør.

Eller er jeg enig i at det er irriterende med dyr balsam. Det gjør det viktig å finne den "rette".

Men muligens bruker du for mye. Det er ikke bra for håret med store mengder shampoo og balsam. På sikt kanskje det blir verre. Det er i hvertfall ikke meningen en skal pøse på av produkter kjøpt hos en frisør.

Eller er jeg enig i at det er irriterende med dyr balsam. Det gjør det viktig å finne den "rette".

Det kan aldri bli for mye balsam. Shampo bruker jeg mindre av.

Aha, ta med seg hårbørsten inn i dusjen? Det skal jeg jammen forsøke.

Jeg har også alltid hårbørsten med inn i dusjen, grer mens balsamen er i, skyller forsiktig ut og så er det rimelig ok etterpå. En og annen liten knute kanskje, men det fikser jeg jo lett.

Ellers har fruktis en sånn liten rund pumpe-ting med "reparasjons-serum" som ikke skal skylles ut, som fungerer veldig bra i mitt knutete hår etter vask. Eneste fruktis-produktet som fungerer overhodet, håret mitt takler ikke sjampoen eller balsamen - men denne fungerer ypperlig. Og lukter godt :)

Jeg bruker også å la balsamen sitte i mens jeg barberer, vasker og skyller kroppen.

Fruktis shampo og balsam har jeg til dags dato boikottet pga idiotisk tyggisaktig navn. Jeg skal ta opp til vurdering om jeg skal oppgi boikotten.

Frisørshampo og balsam er forresten så dyrt at jeg har brukt lite av det, men kanskje det også er bedre. Jeg pleier å variere merke for hver gang jeg handler nesten.

Den vinter-greia til pantene (limited winter edt) .. balsamen derfra bruker jeg til vanlig, eneste som fungerer ordentlig på håret mitt.

Og så fruktis-serum-greia etterpå dersom det er ekstra tørt og knutete.

Den har jeg forsøkt, uten noe vidunderresultat. Sheer blonde har også noe lignende, tror jeg.

Frisørene jeg har brukt sier at sånne billige kurer metter håret med silikon. Håret blir glatt og mykt, men er fortsatt like ødelagt, bare at hullene blir nærmest sparklet. Hårkurer kjøper jeg dyre merker av. har en redken som kostet flere hundrelapper, men den har jeg til gjengjeld hatt leeenge, kanskje også fordi hyppigheten ikke er så høy, hehe.

Ser ikke ut som fruktis har sparklet håret mitt iallefall, for etter noen runder med den kan jeg legge den helt bort over lengre tid. Det ser rett og slett ut som den faktisk retter opp problemet for lengre tid.

bugge -jenta

Ingenting egentlig.

Jeg lot meg overtale til kortere hår for noen år siden. Ikke kort, men kortere. Kan ike forklare det, men for meg ligger mye av følelsen min av kvinnelighet i håret mitt. Selv om det ikke rekker til midjen, langt der i fra.

Kort hår er fint på andre,for all del, men er ikke noe for meg heller. Hypnose hjelper ikke.

Annonse

Gjest catchy

Et tips til...

Da jeg hadde langt hår, kjøpte jeg noe som het 'Split end serum' hos frisøren. Det gned jeg inn i hårtuppene hver morgen, enten jeg vasket hået eller ikke. Det gjorde at de aldri splittet seg, og da floker det seg heller ikke så lett.

I tillegg hadde jeg noe glansgreier som jeg skulle ta en dråpe av i håndflaten og gni over håret (husker ikke navnet dessverre) og håret ble som en skinnende hjelm. Ikke ble det fett av det heller. Den skal jeg jamen prøve å finne igjen. Begge de her produktene var fra fisøren, i små flasker som var lysegule, tror jeg. Men de har vel skiftet utseende, det her er mange år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...