Gå til innhold

FU: Familen og tv'n.

Anbefalte innlegg

Gjest Moliza
Skrevet

Hvor mange timer i døgnet står tv'n på i stua hos dere som har barn/ungdom?

Gjest TV-slaver
Skrevet

I stua står den på såsant jeg er hjemme! Selskap i bakgrunnen. Om kvelden står den også på, selv om vi kanskje leser eller gjør andre ting, feks surfer her.

Tenåringene har TV på rommet, det er samme opplegget der. Slås på når en kommer inn, slås av når en legger seg. Men ikke alltid en ser på altså.

Skrevet

Stort sett fra syv til tolv. Fem timer da, men det er jo bare mens hun sover da. Hvis jeg sover på dagen slår sambo på tv.

hare1365380455
Skrevet

I stua står den på såsant jeg er hjemme! Selskap i bakgrunnen. Om kvelden står den også på, selv om vi kanskje leser eller gjør andre ting, feks surfer her.

Tenåringene har TV på rommet, det er samme opplegget der. Slås på når en kommer inn, slås av når en legger seg. Men ikke alltid en ser på altså.

Det høres slitsomt ut.

fuji1365380447
Skrevet

Etter at vi har flyttet så har vi endelig fått plass til å flytte TV`en unna stua.

Nå har vi kun TV i kjellerstua, og det betyr at vi må gå aktivt ned dersom vi ønsker å se på TV. På den måte er det lettere å ikke skru på bare fordi man kjeder seg eller fordi man er rastløs eller seskapssyk.

Jeg er kjempefornøyd med den nye stua, hvor vi hører mye på musikk, leser, hører på radioen, og bare sitter og kikker ut...

fuji1365380447
Skrevet

Min søster og familien hennes har det slik. Jeg er helt utslitt i hodet hver gang jeg har vært på besøk der.

TV`en står på hele dagen, ikke med så høy lyd, men den står på.

Jeg klarer ikke å holde en normal samtale i gang når jeg er på besøk, øynene mine finner tv`en hele tiden, og jeg blir ukonsentrert av det.

Forskning viser at et levende bilde krever veldig mye av hjernes kapasitet, og at man ikke egentlig slapper av når man se på TV. Det stemmer veldig godt for meg.

Jeg forstår ikke at noen kan leve med TV en surrende i bakgrunnen hele tiden. For meg er det forurensing og støy i hverdagen.

Gjest Ramina
Skrevet

Bør ikke stå på i det hele tatt :)

Ungene har hver sin tv nede som de spiller på ol.

Vi voksne har liten tid til tv titting, iallefall sommertid...dvs. vi sitter heller på kjøkkenet i timesvis og prater over kaffen :)

Gjest sol og regn
Skrevet

Tv står nesten alltid på hos oss. Vi ser ikke mye men liker lyder i huset. På dagen er det ofte musikkvideoer som er fine å høre på. Det blir som en radio egentlig. Tv står i en krok i stua og vi ser den ikke før vi kommer bort i dette området.

Gjest Moliza
Skrevet

Bør ikke stå på i det hele tatt :)

Ungene har hver sin tv nede som de spiller på ol.

Vi voksne har liten tid til tv titting, iallefall sommertid...dvs. vi sitter heller på kjøkkenet i timesvis og prater over kaffen :)

Det høres kosleig, er det deg og 'gubben', eller flere?

Skrevet

Jeg har to på straks 5 og 7 år og til hverdags ser de av og til en film og/eller barne-tv. I helgene ser de i tillegg barne-tv på morran.

Ellers er tv'n avslått til etter at de er i seng faktisk. Noen ganger har jeg den på etter at ungene har lagt seg, andre ganger sitter jeg her hele kvelden og glemmer meg helt bort. :o)

Skrevet

Hvis min mann og sønn får bestemme så står den på hele dagen.

Jeg pleier å slå den av så fort de forsvinner fra tv,bruker å spørre om det er skybert som er på besøk for jeg blir så lei av bråket fra tv'n.

Gjest Ramina
Skrevet

Det høres kosleig, er det deg og 'gubben', eller flere?

Kun gubben og jeg...og så setter barna seg litt innimellom da :)

Vi er veldig kaklete vi, blir visst aldri ferdige med å skravle selvom tiden som par øker og øker :)

Skrevet

Det varierer - vi har eget tv-rom så det skal litt til at noen setter seg foran der bare for å glo .)

mamma til ni
Skrevet

Har TV-rom. Den står på når barna er heime. Er barna ute, slår eg den av. Eg ser lite TV. Liker bedre å lese eller gjere handarbeid.

Skrevet

Null, niks og ingenting.

I huset hos oss står TV på frå me står opp til me legg oss :-) Mykje selskap i det :-)

Gjest TV-slaver
Skrevet

Min søster og familien hennes har det slik. Jeg er helt utslitt i hodet hver gang jeg har vært på besøk der.

TV`en står på hele dagen, ikke med så høy lyd, men den står på.

Jeg klarer ikke å holde en normal samtale i gang når jeg er på besøk, øynene mine finner tv`en hele tiden, og jeg blir ukonsentrert av det.

Forskning viser at et levende bilde krever veldig mye av hjernes kapasitet, og at man ikke egentlig slapper av når man se på TV. Det stemmer veldig godt for meg.

Jeg forstår ikke at noen kan leve med TV en surrende i bakgrunnen hele tiden. For meg er det forurensing og støy i hverdagen.

Da får du be søstera di slå av TV'n. Selvfølgelig slår vi av TV'n hvis vi får gjester! Reagerer selv også på at TV'n står på når en er på besøk.

Hvis vi ser på TV når vi har bedt gjester så er det fordi det er avtalt på forhånd, feks en håndballkamp eller noe alle vil se. Men så er det av så fort det er ferdig.

Men surrete i huet blir jeg ikke av å ha TV på i bakgrunnen. For meg blir det det samme som å ha på radio eller stereo'n. Hadde jeg blitt sliten av det så hadde jeg jo bare slått av!

Skrevet

Nå om sommeren, ser ikke ungene på tv i det hele tatt! Kanskje med untak av regnfulle morgener, før vi gamlingene har stått opp. Da ser de pysjpopbaluba eller hva det er for noe, og Cartoon network.

Ellers på året, har barne-tv vært fast post (men mon tro om selv 6-åringen har vokst fra det nå)

- og ellers når vi koser oss med film i helgene :)

Vi voksne må derimot ha med oss både 24, Frustrerte Fruer og Lost.

*abstinenser*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...