Gå til innhold

Hvordan kjenne igjen en gneis?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

spilte et spill som het Penzum sammen noen venner i går. spillet dreier seg om pensumkunnskaper og vi startet fra 5-7 skoletrinn. Men jeg hadde ikke peiling på hva en gneis var for noe

Heller ikke hva navnet Peter eller Abraham betyr

bør jeg ta 5-7 klasse om igjen mon tro før jeg evnt satser på en master?

hare1365380455
Skrevet

Jeg visste ikke hva serpentiner var i går, så...;)

Gjest Timari
Skrevet

Jeg visste ikke hva serpentiner var i går, så...;)

ja barnelærdomen blir nok vanskeligere og vanskeligere....

Gjest sol etter regn
Skrevet

hehe..

Med mindre gneis er svært sentral i din master-utdanning, vil jeg tro det går bra med deg uten å gå om igjen 5-7 trinn.. ;)

Jeg blir rent imponert over hva poden kan (og lærer) på skolen (6klasse).. *skamme seg litt*..

Men - du er nok ikke alene - det er vel sånn med mye av det vi lærer; det som ikke er "viktig" for oss, blir pugget eller som er enkelt å huske - det går i glemmeboka.. Kan ikke ha alt fremst i hjernebarken til enhver tid.. (Men det meste ligger jo bak i der et sted) Dessuten skader det nok ikke å friske opp i ny og ne og trimme cellene.. ;)

Forresten så er gneis er en stein(sort). Blandingsstein om jeg ikke husker feil.. :)

Skrevet

Hvordan du har unnsluppet gneis'en i geografitimene er for meg et mysterium... For ikke å snakke om på alle de naturstiene man skal igjennom i løpet av oppveksten!

Skrevet

Fant ved å søke på google at Peter betyr stein, berg. Mener å ha hørt klippe, så det passer bra. Abraham betyr far til mange.

Gjest Timari
Skrevet

Fant ved å søke på google at Peter betyr stein, berg. Mener å ha hørt klippe, så det passer bra. Abraham betyr far til mange.

Abraham betyr Stamfar, i følge spillet

Gjest Timari
Skrevet

Abraham betyr Stamfar, i følge spillet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...