Gjest Norben Skrevet 14. februar 2001 Del Skrevet 14. februar 2001 Jeg og min samboer har fått kjønnsvorter. Vi har vært hos gynekolog og fått det sjekket, og vi har fått behandling (pensling) mot dette. Problemet er at det ikke forsvinner til tross for at vi bruker kondom for å ikke smitte hverandre + pensler etter anvisning. Hvor lenge er det vanlig at disse utbruddene varer, vi har hatt det ca. ett år. Er det kanskje en tanke å få det fjernet, hvor mye koster dette når det ikke er pensling det gjelder????? Hvor lenge er det vanlig at et utbrudd varer? Varer det lenge mellom hvet utbrudd, og er det noe spesiellt som "trigger" disse utbruddene(utenom graviditet) Etter at vi begynnte å bruke kondom har det i tillegg begynnt å klø noe veldig......Kan noen hjelpe meg og fortelle meg hvordan dette kan fjernes på best mulig måte.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19324-kj%C3%B8nnsvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Papillomvirus ("Vortevirus") er meget utbredt. Vi regner med at ca 80% av befolkningen har dette virus på et eller annet tidspunkt i livet. Det finnes mange forskjellige typer av dette virus, noen gir vorter på fingrene. Noen virustyper smitter ved seksuell kontakt, det kan føre til utvekster (kondylomer) på kjønnsorganene. Inkubasjonstiden (tiden fra smitte til forekomst av vorter) kan være fra en måned til flere år. Man kan pensle kondylomer med podofyllinså de forsvinner, men det fjerner ikke virus, det ligger tilbake i kroppen. Det behøver imidlertid ikke å smitte, og det er ingen grunn til å bruke kondom fordi man har hatt kjønnsvorter. Ved synlige kjønnsvorter kan det være en ide å bruke kondom, men vi vet ikke om det beskytter fullt ut mot overføring av virus. Ofte kan kroppen selv ta knekken på HPV. Kremen. Aldara kan hjelpe til i denne prosess. Under graviditet vil kondylomer kunne blomstre opp (på grunn av svekket immunforsvar?). Det har liten hensikt å pensle under svangerskapet, og cellegiften som brukes i behandlingen vil man unngå under svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19324-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-85268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikke75 Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Papillomvirus ("Vortevirus") er meget utbredt. Vi regner med at ca 80% av befolkningen har dette virus på et eller annet tidspunkt i livet. Det finnes mange forskjellige typer av dette virus, noen gir vorter på fingrene. Noen virustyper smitter ved seksuell kontakt, det kan føre til utvekster (kondylomer) på kjønnsorganene. Inkubasjonstiden (tiden fra smitte til forekomst av vorter) kan være fra en måned til flere år. Man kan pensle kondylomer med podofyllinså de forsvinner, men det fjerner ikke virus, det ligger tilbake i kroppen. Det behøver imidlertid ikke å smitte, og det er ingen grunn til å bruke kondom fordi man har hatt kjønnsvorter. Ved synlige kjønnsvorter kan det være en ide å bruke kondom, men vi vet ikke om det beskytter fullt ut mot overføring av virus. Ofte kan kroppen selv ta knekken på HPV. Kremen. Aldara kan hjelpe til i denne prosess. Under graviditet vil kondylomer kunne blomstre opp (på grunn av svekket immunforsvar?). Det har liten hensikt å pensle under svangerskapet, og cellegiften som brukes i behandlingen vil man unngå under svangerskapet. Jeg har vært plaget med kjønnsvorter i 5 år, uten å bli kvitt dem! Jeg har prøvd det meste for å bli kvitt dem, laserfjerning, Condyline og den spinndyre kremen Aldara! hvis de i det hele tatt forsvinner, kommer de alltid tilbake! Jeg har blitt så motløs nå at jeg rett og slett har sluttet å ha sex, jeg føler meg så ekkel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19324-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-85322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
norben Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg har vært plaget med kjønnsvorter i 5 år, uten å bli kvitt dem! Jeg har prøvd det meste for å bli kvitt dem, laserfjerning, Condyline og den spinndyre kremen Aldara! hvis de i det hele tatt forsvinner, kommer de alltid tilbake! Jeg har blitt så motløs nå at jeg rett og slett har sluttet å ha sex, jeg føler meg så ekkel! Hei! Takk for svaret, det var jo ikke så veldig oppmuntrene....Men, men her ere vi iallefall to som har det, så det går fortsatt å ha sex..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19324-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-87805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.