Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Et sted har vi et helvetes bråk der 4 hybler deler et bad. De vasker ikke, eller ikke skikkelig, og krangler KUN om det hele tida. Fellesrom blir heller ikke vasket og ryddet skikkelig. Stemningen blir uhyggelig. Nå er det leid inn vaskehjelp, og husleien lagt på for å dekke det. Men nå nekter de faen meg hver for seg å betale vaskehjelpen også! Det blir å si opp hele gjengen, eller? 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 De har vel noen rettigheter i forhold til økning i husleien. Du må først gi dem beskjed om økning i god tid i forveien, minst så lang tid som oppsigelsestiden er. Og SÅ kan du øke husleien. Mulig det kan være noen klausuler i kontrakten også at grunnlaget for økning i husleien må være sånn og sånn.... Hvis leietakere ikke forholder seg til avtale/kontrakt i forhold til renhold, så kan du vel bare kaste dem ut? 0 Siter
Hekta Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Beste løsningen blir vel å rulere på vaskingen... trodde det var det letteste.. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 De har vel noen rettigheter i forhold til økning i husleien. Du må først gi dem beskjed om økning i god tid i forveien, minst så lang tid som oppsigelsestiden er. Og SÅ kan du øke husleien. Mulig det kan være noen klausuler i kontrakten også at grunnlaget for økning i husleien må være sånn og sånn.... Hvis leietakere ikke forholder seg til avtale/kontrakt i forhold til renhold, så kan du vel bare kaste dem ut? De misligholder kontrakten i f t vasking, med mange advarsler, så det skulle være i orden. Men finnes det noen triks som kan brukes, jeg liker ikke så bombastiske tiltak. De ble lovet nytt TV om de skikket seg, men det hjalp ikke, de ble bare sure på hverandre da de ikke fikk det. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Beste løsningen blir vel å rulere på vaskingen... trodde det var det letteste.. Rulleringen er det som skal gjelde, med vaskemerke som går på rundgang, liste med nøyaktig dag og vaskeinstruks. Men de gir fort f og krangler. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Dersom de ikke klare å rullere på å vaske, men bare krangler og ikke er villig til å betale andre for å gjøre jobben, så får du kaste de ut slik at leiligheten ikke gror igjen. Det er ganske vanskelig å få bort gamle flekker, så går bort på 1,2,3 om du tar dem med en gang, så leiligheten vil nok bære preg av denne livsstilen etterhvært. Gi de en siste, skriftlig advarsel. Hvis ikke så finn noen som er rensligere, eller villig til å betale for at andre skal vaske. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Dersom de ikke klare å rullere på å vaske, men bare krangler og ikke er villig til å betale andre for å gjøre jobben, så får du kaste de ut slik at leiligheten ikke gror igjen. Det er ganske vanskelig å få bort gamle flekker, så går bort på 1,2,3 om du tar dem med en gang, så leiligheten vil nok bære preg av denne livsstilen etterhvært. Gi de en siste, skriftlig advarsel. Hvis ikke så finn noen som er rensligere, eller villig til å betale for at andre skal vaske. Mjo, det blir nok løsningen. Da blir de vel kastet ut alle 4 og ertattet med nye som får betale for vask i husleien. Jeg er litt i tvil om loven tilater det, men jeg får finne en som vet. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 De misligholder kontrakten i f t vasking, med mange advarsler, så det skulle være i orden. Men finnes det noen triks som kan brukes, jeg liker ikke så bombastiske tiltak. De ble lovet nytt TV om de skikket seg, men det hjalp ikke, de ble bare sure på hverandre da de ikke fikk det. Kast ut hele bunten og få inn noen skikkelige folk! Det er en selvfølge å vaske, og bor man flere sammen på den måten der er det også en selvfølge at vaskingen går på rundgang. Høres ut som en gjeng med bortskjemte unger. Hvis de ikke klarer å finne ut av hvem som skal vaske når så bestem det for dem, så slipper dem hvertfall å krangle om _det_. Lykke til 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Kast ut hele bunten og få inn noen skikkelige folk! Det er en selvfølge å vaske, og bor man flere sammen på den måten der er det også en selvfølge at vaskingen går på rundgang. Høres ut som en gjeng med bortskjemte unger. Hvis de ikke klarer å finne ut av hvem som skal vaske når så bestem det for dem, så slipper dem hvertfall å krangle om _det_. Lykke til De relativiserer og sier at de ikke vil vaske når de andre ikke gjør det. Den ene bruker den andre som unnskyldning. Det er Alltid den samme som saboterer og starter trøbbelet. Han sa til meg at han ikke hadde tatt i en vaskefille i hele sitt liv. Jeg tror det er mora hans som gjør det for han, og at hun ikke alltid har tid, eller har gitt opp. Vaskingen er en del jobb, et par timer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 De relativiserer og sier at de ikke vil vaske når de andre ikke gjør det. Den ene bruker den andre som unnskyldning. Det er Alltid den samme som saboterer og starter trøbbelet. Han sa til meg at han ikke hadde tatt i en vaskefille i hele sitt liv. Jeg tror det er mora hans som gjør det for han, og at hun ikke alltid har tid, eller har gitt opp. Vaskingen er en del jobb, et par timer. Hvis det er en som peker seg ut så si opp vedkommende og gi de andre klar beskjed om at hvis de ikke klarer å ta seg sammen og begynne å vaske så fyker de på huet ut også. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Mjo, det blir nok løsningen. Da blir de vel kastet ut alle 4 og ertattet med nye som får betale for vask i husleien. Jeg er litt i tvil om loven tilater det, men jeg får finne en som vet. Såvidt jeg har skjønt det kan du godt leie ut husrom med en husleie som blant annet inkluderer vask av fellesarealer. Men du har ikke lov å ta penger utover leien til dekning av slike ting. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hvis det er en som peker seg ut så si opp vedkommende og gi de andre klar beskjed om at hvis de ikke klarer å ta seg sammen og begynne å vaske så fyker de på huet ut også. Det er også mulig. Men det ville vært fint å få inn nye med nye kontrakter hvor vask er inkludert i leien. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Såvidt jeg har skjønt det kan du godt leie ut husrom med en husleie som blant annet inkluderer vask av fellesarealer. Men du har ikke lov å ta penger utover leien til dekning av slike ting. Det tror jeg også. Men resultatet er det samme? De betaler for det. 0 Siter
tiliti Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Det tror jeg også. Men resultatet er det samme? De betaler for det. Sikkert enklere å kaste ut disse, heve leia og få inn noen nye, enn å heve leia til de som bor her nå. Men ingen muligheter for å heve leia på grunnlag av "økte vedlikeholdsutgifter" på bygningen? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Sikkert enklere å kaste ut disse, heve leia og få inn noen nye, enn å heve leia til de som bor her nå. Men ingen muligheter for å heve leia på grunnlag av "økte vedlikeholdsutgifter" på bygningen? Jo hvis det står i kontrakten at leia kan heves utover konsumprisindeksen. Jeg begynner å forstå at det er uflaks med så vriene bebeoere. Gode leietakere er gull verd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.