Gå til innhold

hva feiler det vaskemaskina mi nå da

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh allvitende dolere :o)

Forrige gang røk motoren, denne gangen begynte sikringen å gå på badet plutselig, mye oftere enn normalt, for til slutt å gå hver gang jeg startet vaskemaskina. Og det smalt i vaskemaskina.

Nå lyser'n bare og går ikke i det hele tatt.

Ble reparert på reklamasjon for 11,5 mnd siden. Er fremdeles 3,5mnd igjen av reklamasjonstiden, så jeg håper det går på den denne gangen også.

Så, hva feiler min lille Ariston tror dere?

Skrevet

Den har kortsluttet av en eller annen grunn. Der vi bodde tidligere hadde vi skjøteledning til vaskemaskina og denne hang loddrett på veggen. Det førte selvfølgelig til at damp fra dusjen sakte, men sikkert randt ned i kontakten og kortsluttet den. Noe vi oppdaget ved at sikringen etterhvert gikk hver gang vi startet maskina.

Skrevet

Den har kortsluttet av en eller annen grunn. Der vi bodde tidligere hadde vi skjøteledning til vaskemaskina og denne hang loddrett på veggen. Det førte selvfølgelig til at damp fra dusjen sakte, men sikkert randt ned i kontakten og kortsluttet den. Noe vi oppdaget ved at sikringen etterhvert gikk hver gang vi startet maskina.

Hm. Her må det være noe inni maskinen, for baderommet er fint og tørt og ingen skjøteledninger :)

Skrevet

Hm. Her må det være noe inni maskinen, for baderommet er fint og tørt og ingen skjøteledninger :)

Hovedkortet? På vår gamle maskin gikk hovekdortet, jeg husker ikke hvordan det artet seg. Ifølge eksen sto alle lednignene på det til alle kanter da reparatrøen tok det ut.

Få tak i en kyndig reparatør før du bruker den igjen, den kan sikkert være brannfarlig. Jeg ville trukket ut kontakten også.

Skrevet

Hovedkortet? På vår gamle maskin gikk hovekdortet, jeg husker ikke hvordan det artet seg. Ifølge eksen sto alle lednignene på det til alle kanter da reparatrøen tok det ut.

Få tak i en kyndig reparatør før du bruker den igjen, den kan sikkert være brannfarlig. Jeg ville trukket ut kontakten også.

De forsøkte å bytte det når de byttet motoren forrige gang, men da ville ikke maskina starte overhodet, så de byttet tilbake til det gamle m. ny motor og da gikk det strålende. hehe. Kunne ikke forklare hvorfor.

3 uker uten vaskemaskin venter ... ingen lånemaskin hadde de, og det var ferieavvikling. Siden det nesten nøyaktig er et år siden sist ender vi vel i samme uføre denne gangen også.

Skrevet

Sikkerhetslåsen til døra hadde kortsluttet, faktisk.

Desverre slitasjedel som ikke blir dekket etter 2 år - så denne regningen svir nok litt i lommeboka når den kommer ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...