Gå til innhold

Hvorfor kverker vi rotter og mater duer?

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

I utlandet mater vi duer enda vi er så redd lus og lopper.

I Venezia matet min rotteredde venninne duene og lot dem sitte på seg. Jeg prøvet å fortelle at de fakstisk er ganske befengte med lus, lopper og innvollssnyltere at vi burde sky dem som pesten.

Hvorfor hun fikk 5 røde og kløende merker på ryggen dagen etter, og 10 til dagen etter? Ikke på grunn av duene, neida. En sånn taperull for klær fra Dressmann avslørte 4 sprellende ørsmå kryp i sømmen på blusen. Damen i resepsjonen identifiserte dem raskt som fuglelopper med et grøss og rygget nesten på rompa ned ei trapp.

Hvordan er ditt forhold til duer?

Gjest æsj-a-meien
Skrevet

Mitt forhold til duer??

-jeg liker ingen dyr jeg.....hverken store lelr små, og aller minst de som har hår på kroppen.

Skrevet

Fluelopper er ikke farlig, de biter og så dør de med mindre de er på et vertsdyr de kan leve på, det kan de ikke på mennesker.

Hadde vi ikke hatt byduene hadde utrolig mye søppel og dritt ligget og flyt ti bygatene.

Skrevet

Godt spørsmål. Vi burde kverka begge deler..

+ kattene...

Skrevet

Maken til hysteri. Det er da for pokker ikke vanskeligere enn å la være å ta på dem, vel?

Man skal være rimelig naiv og kunnskapsløs hvis man ikke skjønner at både duer, rotter og mygg eksisterer der de er av en grunn. Og skal du absolutt ta på alt du ser, så finnes det mye værre bakterier etc. å få fra mennesker enn andre dyr.

"..................................."

Skrevet

Jeg er motstander av alle fjærkre egentlig. Iallefall i levende live.

Skrevet

Har ikke noe forhold til duer, er ikke så mange jeg ser her jeg bor. Hvis jeg hadde bodd i en by tror jeg ikke jeg hadde giddet å mate dem og kose med dem, akkurat.

Jeg vil heller de hersens måkene og skjærene til livs!

Gjest Halling
Skrevet

Godt spørsmål. Vi burde kverka begge deler..

+ kattene...

Alle dyr bærer med seg et stort utvalg av beboere. En normal norsk hundepels og kattepels inneholder et stort antall beboere, mest midd. Uskadelige de fleste, men noen tusen er sikkert kurant antall.

Også alle juletrær og 40% av alle senger og sofaer inneholder store mengder midd.

Hvis du ikke liker dyr, blir det sikkert ikke bedre av å slå opp på zoonoser i ulike oppslagsverk, og lese om hvilke sykdommer det kan medføre.

Ikke uten grunn at mattilsynet får kaffen i halsen når de oppdager hundehår eller hundespor på gulvet på et restaurantkjøkken. det utløser stenging og rundvask på rappet.

Skrevet

Har ikke noe forhold til duer, er ikke så mange jeg ser her jeg bor. Hvis jeg hadde bodd i en by tror jeg ikke jeg hadde giddet å mate dem og kose med dem, akkurat.

Jeg vil heller de hersens måkene og skjærene til livs!

*undertegnes*

Skjærer er noe drittfugler!

Gjest Halling
Skrevet

Maken til hysteri. Det er da for pokker ikke vanskeligere enn å la være å ta på dem, vel?

Man skal være rimelig naiv og kunnskapsløs hvis man ikke skjønner at både duer, rotter og mygg eksisterer der de er av en grunn. Og skal du absolutt ta på alt du ser, så finnes det mye værre bakterier etc. å få fra mennesker enn andre dyr.

Riktig, jeg tar ikke på dem. Men når feks naboen mater dem, så flakser de rundt og skiter overalt.

"De stakkars sultne duene, min eneste glede i livet er å mate dem"

Gjest Halling
Skrevet

Jeg er motstander av alle fjærkre egentlig. Iallefall i levende live.

En bolle kyllingvinger er kanskje ikke å forakte?

Skrevet

Riktig, jeg tar ikke på dem. Men når feks naboen mater dem, så flakser de rundt og skiter overalt.

I såfall så må denne naboen få lov til å beholde den ene gleden i livet. Og det gjør neppe stor skade.

Skrevet

Alle dyr bærer med seg et stort utvalg av beboere. En normal norsk hundepels og kattepels inneholder et stort antall beboere, mest midd. Uskadelige de fleste, men noen tusen er sikkert kurant antall.

Også alle juletrær og 40% av alle senger og sofaer inneholder store mengder midd.

Hvis du ikke liker dyr, blir det sikkert ikke bedre av å slå opp på zoonoser i ulike oppslagsverk, og lese om hvilke sykdommer det kan medføre.

Ikke uten grunn at mattilsynet får kaffen i halsen når de oppdager hundehår eller hundespor på gulvet på et restaurantkjøkken. det utløser stenging og rundvask på rappet.

"Ikke uten grunn at mattilsynet får kaffen i halsen når de oppdager hundehår eller hundespor på gulvet på et restaurantkjøkken. det utløser stenging og rundvask på rappet."

Det er så - det er tross alt noe annet enn privat.

Men det hygienehysteriet mange har er direkte komisk, for ikke å si latterlig. Og så klager folk på at de er allergiske - så rart gitt, når de aldri har utsatt seg for en eneste naturlig bakterie.

"................................."

Skrevet

*undertegnes*

Skjærer er noe drittfugler!

Ja, de bråker noe infernalsk og erter opp katta.

Og måkene! Argh, jeg blir så forbanna. De skiter ned bilen mens jeg er på jobb, flyr rundt og skriker og bærer seg. Skulle vært skuddpremie på dem.

Skrevet

"Ikke uten grunn at mattilsynet får kaffen i halsen når de oppdager hundehår eller hundespor på gulvet på et restaurantkjøkken. det utløser stenging og rundvask på rappet."

Men det hygienehysteriet mange har er direkte komisk, for ikke å si latterlig. Og så klager folk på at de er allergiske - så rart gitt, når de aldri har utsatt seg for en eneste naturlig bakterie.

Hear, hear!

Jeg mener det er bedre med litt skitt i krokene enn et rent helvete. (Og lever strengt etter denne regelen. ;))

Skrevet

Hear, hear!

Jeg mener det er bedre med litt skitt i krokene enn et rent helvete. (Og lever strengt etter denne regelen. ;))

Det er bare ikke alltid så lett å unngå at det tar overhånd :-)

".................................."

Gjest Halling
Skrevet

I såfall så må denne naboen få lov til å beholde den ene gleden i livet. Og det gjør neppe stor skade.

Biler og hagemøbler blir pyntet med digre hvite blaute ... du vet hva. Kattene har tatt en del da. Kattemat er dyrt.

Skrevet

Det er bare ikke alltid så lett å unngå at det tar overhånd :-)

".................................."

Det er bare å gå til innkjøp av noen ekstra store skylapper... Og kanskje en neseklype. ;)

Skrevet

Hm... jeg er ikke allergisk mot bakterier jeg, vet ikke hva du er. Her er det mest hundehår, pollen, diverse matvarer og lignende. Og det har jeg neppe fått fordi jeg har bodd i et sterilt hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...