Gå til innhold

Synes dere det er for sent å få flere barn når kvinnen nærmer seg 40 år?

Anbefalte innlegg

Gjest drømmeromflerebarn
Skrevet

Ønsker meg flere barn, men tiden er i ferd med å løpe fra meg :-( Nærmer meg 36 år.

Gjest godt voksen mamma
Skrevet

Er du gal?! 36 år er da ingen alder! Jeg fikk mitt første barn da jeg var 44 jeg, og venter nå nr.2. (Begge gjennom adopsjon) Det har gått kjempefint! Man holder seg ung lenger når man får barn sent :-) Kjenner flere som har født selv også, etter 40.

Har du lyst på et barn til, og ting legger til rette for det ellers, syns jeg du skal følge ønsket ditt, jeg!

Skrevet

jeg fikk minstemann da jeg var 37 år, angrer overhode ikke. jeg var sikker på at jeg ville være eldste fødende på avd, men de fleste var på min alder. noen få eldre og noen få yngre, veldig mange fikk 4 -5 barnet. så har du lyst på et barn til synes jeg du skal få et til.

Skrevet

Det er vel inn å vente til man begynner å bli fosill med å få unger i disse dagene.

Bare rug ivei du.

Gjest isbjørnen
Skrevet

Det er ikke for sent før kvinnen kommer i overgangsalderen;)

Skrevet

Trenger du støtte for å få flere barn i "din alder" still spørsmålet på adopsjon og du vil få alle de argumentene du trenger, - der er vi godt voksne alle sammen :-))

mamma til ni
Skrevet

Fekk mitt siste barn då eg var 38 år. Følte meg litt gammal på føden sidan eg trur eg var den eldste. No er eg 44 år, og føler meg ung.

Kjenner mange som får barn i din alder, og dei har det så bra, så.

Skrevet

Nja... Kan jo fortelle litt fra den andre vinkelen. Mamma var 36 da hun fikk meg, og jeg syntes det var litt kjedelig at mine foreldre var mye eldre enn alle andres. (Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen.)

Nå når jeg er eldre er det litt trist at mamma og pappa begynner å bli litt gamle. Heldigvis er de spreke og har god helse begge to, men det vet man jo aldri.

På den annen side har jeg ingenting å klage på fra barndommen, så det er jo opp til dere selv hva dere vil.

Gjest Timari
Skrevet

Synes da ikke det er noe å tenke på. Føler du deg ellers sprek og har god helse så hvorfor ikke?

Det viktigste er jo å gi barnet en kjærlig oppvekst. Det er nok av barn som har unge foreldre men som ikke har opplevd det

lykke til med valget:)

thuva1365380402
Skrevet

Jeg ble mor for første gang da jeg var nesten 37 år (2003). Vi har planer om å få et barn til og da er jeg helt sikkert over 40 år, ettersom en adopsjonsprosess tar en del lengre tid enn 9 mnd svangerskap. Kjenner veldig mange som er over 40 år når de fikk første barnet (også adoptert).

Angela1365380318
Skrevet

Dersom alt er klart, du har mann og begge vil så synest jeg det er ok når man er 36. Du har barn fra før og å få siste når man er 36 er slett ikke så gale nå for tiden. Jeg synest grensen går rundt 38år for egenfødte og litt mer for adobterte. Fosterforeldre kan godt være 45 om barnet er tennåring. Men det er min mening. Mange er uenige og starter småbarnsperioden i 40 årene.

bugge -jenta
Skrevet

Du har da tid til om mulig å få en hel haug:o) hvis du ellers er frisk og rask.

Bare å sette i gang.

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Hei! Synes ikke du er for gammel, og nå har du sikkert en god porsjon livserfaring å gi videre.

Gjest sandex
Skrevet

Mitt søskenebarn fikk sitt første barn da hun var 37 ... og hun vil nok ha en til, så bare kjør på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...