Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg har utsatt min mens fordi jeg skal på syden tur. Etter å ha brukt p-pillen igjen i 7 dager nå hadde jeg og min kjæreste sex uten kondom. Er d noen fare for at jeg kan ha blitt gravid? Pillen virker vel som vanlig når jeg har brukt den 7 dager i ny "brettperiode"??

Gjest ikke no fare
Skrevet

Ja, hvorfor skulle den ikke det? Du har ikke tatt pause? Du har gått i et med pillene? Alt skal være i orden da. Har hoppet over selv, tre måneder i strekk, ble ikke gravid =) Men anbefaller det ikke. Ikke hopp over mer enn en måned.

Skrevet

Ja, hvorfor skulle den ikke det? Du har ikke tatt pause? Du har gått i et med pillene? Alt skal være i orden da. Har hoppet over selv, tre måneder i strekk, ble ikke gravid =) Men anbefaller det ikke. Ikke hopp over mer enn en måned.

har ikke hoppet over... tok et brett, ventet en uke lenger enn jeg skulle før jeg begynte med neste brett.... men herregud... etter å brukt pillene i syv dager igjen så burde det vel være trygt???

Gjest jo, fare.
Skrevet

har ikke hoppet over... tok et brett, ventet en uke lenger enn jeg skulle før jeg begynte med neste brett.... men herregud... etter å brukt pillene i syv dager igjen så burde det vel være trygt???

Hvorfor ventet du ei uke lenger enn du skulle`? det skal du ikke. Da er du ikke sikker i to uker, med mindre du begynte på pillen første mensdag. Jeg trodde at du mente at du hoppet over den pillefrie uka, at du bare begynte med nytt brett etter den andre,men....

Skrevet

Hvorfor ventet du ei uke lenger enn du skulle`? det skal du ikke. Da er du ikke sikker i to uker, med mindre du begynte på pillen første mensdag. Jeg trodde at du mente at du hoppet over den pillefrie uka, at du bare begynte med nytt brett etter den andre,men....

nei... var ikke inne på tanket at det gikk an engang... men nå vet jeg jo det da:)

men noen sier her at det kan ta måneder etter at man slutter på pillen før man greier å bli gravid....

jaja... uansett så skal jeg ta en test. må jeg vente mange daer før jeg kan ta den, eller kan jeg ta den med engang?

Gjest jo,fare
Skrevet

nei... var ikke inne på tanket at det gikk an engang... men nå vet jeg jo det da:)

men noen sier her at det kan ta måneder etter at man slutter på pillen før man greier å bli gravid....

jaja... uansett så skal jeg ta en test. må jeg vente mange daer før jeg kan ta den, eller kan jeg ta den med engang?

Jo, de sier så, men du skal ikke ta det som en fasitsvar. Mange blir gravide MENS de er på pillen også, så du vet aldri, så ikke ta noen sjanser. Vent heller noen dager før du tar testen ;) Hvis du ble gravid, så vil ikke det vises på en test så tidlig som nå.

Men neste gang, hvis du skal utsette mensen, så begynn bare på neste brett etter at den første en brukt opp =) Ikke no sånn pause som du gjorde nå!! Å ikke hopp over mer enn en gang/en måned, for da får du blødninger midt i brettet og det er jo akkurat det du skal unngå!

Gjest jentetjuefire
Skrevet

Som et lite svar på innleggene til "jo,fare" under her:

Det spørs litt på hva slags type p-piller du går på, hvordan mensen skal utsettes! Går du på trionetta f.eks. (flerfasepiller) så skal du i stedet for å ta en pillefri uke den 4.uka (evt den 4. raden på brettet) begynne på 3.raden på et nytt brett og kaste resten av brettet.

Men hvis du går på p-piller hvor alle pillene har lik farge og inneholder det samme så skal du begynne rett på et nytt brett uten å ta en pillefri uke.

http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp

Her er litt mer info om å utsette mensen. Det gjør visst ingenting.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265794

Eller... de lærde strides vel alltid.

Skrevet

Jo, de sier så, men du skal ikke ta det som en fasitsvar. Mange blir gravide MENS de er på pillen også, så du vet aldri, så ikke ta noen sjanser. Vent heller noen dager før du tar testen ;) Hvis du ble gravid, så vil ikke det vises på en test så tidlig som nå.

Men neste gang, hvis du skal utsette mensen, så begynn bare på neste brett etter at den første en brukt opp =) Ikke no sånn pause som du gjorde nå!! Å ikke hopp over mer enn en gang/en måned, for da får du blødninger midt i brettet og det er jo akkurat det du skal unngå!

tuuuusen takk :)

herregud... har brukt piller i fire år, men har aldri hatt behov for å utsette før nå:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...