Gjest Alenemor1 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Fikk levert jenta mi på døra i dag, kl. 1000. Og godt var det! Jeg nektet simpelthen å kjøre 60 mil for å hente jenta mi, fordi det var far sin tur å levere denne gang. Samtidig har jeg tatt kontakt med barnevakten i kommunen, som jeg skal ha møte med etter den 18. august. Uten alle positive og støttende svar jeg mottok fra dere, hadde jeg nok aldri tatt initiativet. Saksbehandleren ga uttrykk for at dette kanskje er en samværssak, mer enn en barnevernssak. Og det har hun jo rett i. I tilfelle er dette en sak for familierådgiving. Men når far ikke er interessert i å gå i en slik mekling, blir det vel neppe noen løsning i nærmeste fremtid. Far har også barn fra et tidligere forhold, som jeg vet han også ignorerer. Denne dama har jeg aldri snakket med, men jeg vet at hun sliter. Kanksje burde jeg snakket litt med henne, men jeg er litt redd for å blande meg inn i andres saker. Jeg har også satt opp en avtale for far, men han sier at han ikke kan godta en slik avtale fordi han jobber og har det travelt...Jeg har bedt han om å komme med sitt forslag, men det kan han ikke da, pga at ting er så "usikkert". En ting er iallfall sikkert. Får jeg hjelp fra barnetjenesten til avlastning, er far en saga blott. Jeg har sagt fra til far om dette også, men det bryr han seg ikke om, sier han. Da far reiste i dag, gråt min datter høyt i en time. Jeg lå bare og holdt rundt henne i sengen min. Hun savnet nok pappan sin. Eller det var vanskelig for henne å uttrykke hva det egentlig var. Jeg burde vel heller hatt en reservefar, men slik min situasjon er, har jeg små muligheter til å treffe menn "ute".;-) Så, dette var oppdateringen fra forrige uke. Takk for støtten, dere ga meg! *sssssss* 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Jeg er rystet over enkelte fedres oppførsel mot sine egne barn! Aner de hva de gjør mot et lite barnesinn?! Neppe. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Jeg er rystet over enkelte fedres oppførsel mot sine egne barn! Aner de hva de gjør mot et lite barnesinn?! Neppe. Jeg har aldri forstått de fedre eller mødre som klarer å reise fra barna sine og aldri ha kontakt, gjærne starte en ny familie. En bekjent av meg fikk akkurat vite at faren er død, han stakk du hun var liten, det var en advokat som sa det. Han hadde giftet seg på nytt med nye barn, må være litt surt for henne nå, men sikkert verre da hun var barn og ikke visste om han levde mer engang. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Har ikke lest historien din. Men hvis han ikke er direkte skadelig for datter'n din, er det best om de har litt kontakt, vel? Ikke press ham, men prøv å sette opp avtaler for minst en 3-mnd's periode. Og at hvis han må avlyse, er fristen x antall dager i forveien. Det MÅ være litt forutsigbart for datter'n din. Og for deg. 0 Siter
Gjest Alenemor1 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Har ikke lest historien din. Men hvis han ikke er direkte skadelig for datter'n din, er det best om de har litt kontakt, vel? Ikke press ham, men prøv å sette opp avtaler for minst en 3-mnd's periode. Og at hvis han må avlyse, er fristen x antall dager i forveien. Det MÅ være litt forutsigbart for datter'n din. Og for deg. Han vil gjerne se datteren sin, men det er alltid på hans premisser. Pappan har sett datteren sin to dager i løpet av sommeren, resten av tiden har han overlatt datteren vår til foreldrene mine, som bor like ved. Foreldrene mine blir sinte på meg, fordi ikke vil være barnevakt. Jo, jeg tenker slik: Jenta må få se pappan sin. Men når han lover og lover, og aldri holder det han lover, da blir vi sliten begge to i det lange løp. Jeg har satt opp en avtale, men han er ikke enig i den. Da jeg ba han om å sette opp en avtale, var han ikke interessert i det. Nå er endelig datteren min tilbake igjen, og gudene vet når han har tenkt å ha samvær med henne neste gang. Forutsigbart er det iallfall ikke. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Han vil gjerne se datteren sin, men det er alltid på hans premisser. Pappan har sett datteren sin to dager i løpet av sommeren, resten av tiden har han overlatt datteren vår til foreldrene mine, som bor like ved. Foreldrene mine blir sinte på meg, fordi ikke vil være barnevakt. Jo, jeg tenker slik: Jenta må få se pappan sin. Men når han lover og lover, og aldri holder det han lover, da blir vi sliten begge to i det lange løp. Jeg har satt opp en avtale, men han er ikke enig i den. Da jeg ba han om å sette opp en avtale, var han ikke interessert i det. Nå er endelig datteren min tilbake igjen, og gudene vet når han har tenkt å ha samvær med henne neste gang. Forutsigbart er det iallfall ikke. Det høres ikke bra ut! Jeg har ingen gode råd. Sørg for at hun har kontakt med mannspersoner hvis du har venner/slekt. Lykke til!!!!!!! 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Han vil gjerne se datteren sin, men det er alltid på hans premisser. Pappan har sett datteren sin to dager i løpet av sommeren, resten av tiden har han overlatt datteren vår til foreldrene mine, som bor like ved. Foreldrene mine blir sinte på meg, fordi ikke vil være barnevakt. Jo, jeg tenker slik: Jenta må få se pappan sin. Men når han lover og lover, og aldri holder det han lover, da blir vi sliten begge to i det lange løp. Jeg har satt opp en avtale, men han er ikke enig i den. Da jeg ba han om å sette opp en avtale, var han ikke interessert i det. Nå er endelig datteren min tilbake igjen, og gudene vet når han har tenkt å ha samvær med henne neste gang. Forutsigbart er det iallfall ikke. Drit nå i fyren da - det er verre for ungen å få små korte møter eller bli skuffet over at han ikke dukker opp - enn å vokse opp uten den slabbedasken. At du gidder! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Der kan du se - de hjelper deg sikkert med en bra ordningen for datteren din Lykke til den 18., og hold oss oppdatert 0 Siter
cec5 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Drit nå i fyren da - det er verre for ungen å få små korte møter eller bli skuffet over at han ikke dukker opp - enn å vokse opp uten den slabbedasken. At du gidder! Helt enig med Flisa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.