Gjest eline1975 Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Min mann og jeg reiser til New York i begynnelsen av september. Vi skal være der 1 uke. Hvor mye lommepenger må vi ha?? Regner med å spise 2-3 måltider ute hver dag,og så blir det vel litt shopping også tenker jeg ). 0 Siter
astridny Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Så heldig dere er. Jeg ville bare si at dere må huske på å ta helikopter tur over New York. Det er en opplevelse. Litt dyrt ca 600,- men kjempe moro. 0 Siter
Gjest isbjørnen Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Det er en utrolig variasjon i restauranter og butikker i New York. Prisene kan være skyhøye, men også meget rimelige. Om du spiser tre måltider om dagen i seksti år i NY så trenger du aldri å spise to ganger på samme sted. Prisene på 5. Avenue f.eks. er ekstreme. Chinatown er billig og dit må dere. Å vandre rundt der er som en annen verden. Det er vanskelig å si hvor mye dere kommer til å bruke når jeg ikke vet hva dere har tenkt å shoppe. Ta med bankkort så trenger dere ikke å bestemme det på forhånd. God tur og hils Frihetsgudinnen fra meg:) 0 Siter
Lluvia Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Heldige dere! Du trenger ikke spise så dyrt i New York, for å spise godt… Men det er jo en by med mange fristelser da. Ta med så mye lommepenger du bare kan klare økonomisk :-)) Det er et vell av gode restauranter på Manhattan… i tillegg til baglesjapper, delis, pizzasteder (en slice i håndene, og i New York er det mange italienere så pizzaene er gode), suppekjøkken og falafel-steder, take-away chinese.. Du får mat fra alle nasjonaliteter, NY er virkelig en smeltedigel Husk å vandre rundt i East Village, Soho, Chelsea, Little Italy, Chinatown, Washington Square Park, gå strandpromenaden ned til Wallstreet, ta subwayen til Brooklyn….. Oi det er en super by, og så mye fantastisk å se og finne på!! Plukk opp Village Voice og se hva som skjer den uken dere er der. Shop billig på Broadway, litt dyrere i Soho for eksempel. Finn ut hvor de morsomme vintage/ bruktbutikkene er. Ikke bruk tiden i New York på store kjøpesentre som bloomingdales osv. Det er så mye morsomt/ fint å finne ellers. God tur! 0 Siter
lillyann Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Kjøp dere hver deres bagel med cream cheese og gå i Sentral Park og nyt lunsjen.... :-) Billig og en "må ha" New York opplevelse.. Jeg simpelthen ELSKER byen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.