Gå til innhold

Lommepenger til New York

Anbefalte innlegg

Gjest eline1975
Skrevet

Min mann og jeg reiser til New York i begynnelsen av september.

Vi skal være der 1 uke.

Hvor mye lommepenger må vi ha??

Regner med å spise 2-3 måltider ute hver dag,og så blir det vel litt shopping også tenker jeg :o).

Skrevet

Så heldig dere er.

Jeg ville bare si at dere må huske på å ta helikopter tur over New York.

Det er en opplevelse.

Litt dyrt ca 600,- men kjempe moro.

Gjest isbjørnen
Skrevet

Det er en utrolig variasjon i restauranter og butikker i New York. Prisene kan være skyhøye, men også meget rimelige. Om du spiser tre måltider om dagen i seksti år i NY så trenger du aldri å spise to ganger på samme sted. Prisene på 5. Avenue f.eks. er ekstreme. Chinatown er billig og dit må dere. Å vandre rundt der er som en annen verden. Det er vanskelig å si hvor mye dere kommer til å bruke når jeg ikke vet hva dere har tenkt å shoppe. Ta med bankkort så trenger dere ikke å bestemme det på forhånd.

God tur og hils Frihetsgudinnen fra meg:)

Skrevet

Heldige dere!

Du trenger ikke spise så dyrt i New York, for å spise godt… Men det er jo en by med mange fristelser da. Ta med så mye lommepenger du bare kan klare økonomisk :-))

Det er et vell av gode restauranter på Manhattan… i tillegg til baglesjapper, delis, pizzasteder (en slice i håndene, og i New York er det mange italienere så pizzaene er gode), suppekjøkken og falafel-steder, take-away chinese..

Du får mat fra alle nasjonaliteter, NY er virkelig en smeltedigel

Husk å vandre rundt i East Village, Soho, Chelsea, Little Italy, Chinatown, Washington Square Park, gå strandpromenaden ned til Wallstreet, ta subwayen til Brooklyn….. Oi det er en super by, og så mye fantastisk å se og finne på!!

Plukk opp Village Voice og se hva som skjer den uken dere er der.

Shop billig på Broadway, litt dyrere i Soho for eksempel. Finn ut hvor de morsomme vintage/ bruktbutikkene er. Ikke bruk tiden i New York på store kjøpesentre som bloomingdales osv. Det er så mye morsomt/ fint å finne ellers.

God tur!

Skrevet

Kjøp dere hver deres bagel med cream cheese og gå i Sentral Park og nyt lunsjen.... :-) Billig og en "må ha" New York opplevelse.. Jeg simpelthen ELSKER byen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...