Gå til innhold

Når norske familier skal delta i "nannyhjelpen".

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

har barna som er med i dette programmet noe som helst rettsvern? Jeg tenker på at media kan jo fremstille dem akkurat som de vil, klippe og lime litt så de virkelig ser ut som små villdyr der det passer, og englebarn på slutten av programmet

men hva med alle andre familier, lærere og ansatte i barnehager som ser dette? Vil ikke dette sette barna i en utsatt posisjon? Tenker litt på at de kan bli mobbet for hva andre har sett på tv. Dessuten har jo ikke selv valgt å bli eksponert på tv.

Hva tenker dere om dette?

Skrevet

Skjønne rikke de foreldrene som blir med på dette.

Angela1365380318
Skrevet

Selv hadde jeg nok dømt foreldrene lenge før barna. Tror ikke de er noe verre en vanlige barn, det er noek foreldrene som mangler struktur og konsekvens opplæring.

Hadde jeg jobbet i barnehage og et av mine barn hadde vært i et slikt program hadde jeg nok vært spesielt obs på barnet i ettertid, at det hadde det bra og kansje gi det ekstra positiv oppmerksomhet, siden det mest sansynlig ikke får det hjemme. Ser jeg noen av foreldrene feks på butikken vil jeg nok se stygt på dem, pr kåte jÆ****. Det er ok å ha problemer med oppdragelsen, men da søker man rås hos barneværnet, psykologer, pedagoger, spesialaister, førskolelærere, professorer og hva som må til for å ordne problenmt, man ringer ikke tv3 og sier kom å film oss!

Tv teamet kan klippe det til og forande historien, så det er nok ikke alltid den rene sannhet vi ser.

Skrevet

Jeg grøsser når jeg tenker på det. Er enig med Flisa i at dette ikke skulle vært lov.

Skrevet

Totalt forkastelig.

Det kan sette barna i en utsatt posisjon.

Idiotiske foreldre! Nesten så man kan tro at de gjør det på faan - for å hevne seg på barna som de har gjort umulige.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Utrolig hva folk kan gjøre, for å komme på Tv.

Jeg har ikke sett nannyhjelpen,men skjønner hva det går ut på.

Enig med de andre her, dette skulle ikke ha vært lov.

Offentlig uthengig, og noe som kan komme til å ødelegge de stakkars barna.

Skrevet

Det har jeg tenkt også - det burde være forbudt!

Helt enig i at dette er forkastelig. Har tidligere selv jobbet med TV produksjon og vet hvordan man setter alt på spissen i reality TV, det er om å gjøre å mikse enhver situasjon så den blir verst/best mulig.

Dette er noe voksne folk er klar over når de går med på sånt, de vet aldri på forhånd hvordan de blir fremstilt på TV, det er en utfordring de må ta hvis de vil være med, men barn har ikke evne til å forstå dette, heller har de ikke mulighet til å velge selv om de vil være med på det. Tror de som blir med på det er skikkelig PR kåte folk som gjør hva som helst for å få trynet sitt på TV.

Gjest amparro
Skrevet

Det er ikke barna som blir sett på som "villdyr" - slik ser iallefall ikke jeg det!

Dette er barn som sliter og det er jammen ikke rart når en har sett hvilke forhold de lever under.

Jeg er helt enig i at det er skummelt og vise slike ting på TV. Barnet blir kjempeutsatt.......

Skrevet

Jeg er drittlei av at samfunnet oversvømmes av average-joe freak shows.

Vi skal boltre oss i dumme unge som skal drikke og pule, stygge mennesker som skal kuttes opp og lappes sammen, feite folk som skal trimmes slanke, desperate mennesker som skal finne kjærester, babyer som skal vinnes av 'kan jeg bli foreldre', godt ispedd av enkelthistorier om eksepsjonelt uheldige, uhelbredelig syke etc etc.

Fock it. Vi blir degenerert som menneskelig og hyller freaken som konger.

Skrevet

Det er vel ikke noe forskjell på norske og svenske eller amerikanske barn?

Selv syns jeg dette med å ha barn på TV uansett alder eller setting er en uting, men jeg tror ikke det er noe verre for norske barn enn noen andre. Det er jo foreldrene som er idioter.

Skrevet

Det er vel ikke noe forskjell på norske og svenske eller amerikanske barn?

Selv syns jeg dette med å ha barn på TV uansett alder eller setting er en uting, men jeg tror ikke det er noe verre for norske barn enn noen andre. Det er jo foreldrene som er idioter.

Helt enig!

I de få episodene jeg har sett, har jeg ikke klart å tenke noe annet enn "Herregud, hva ER det med de foreldrene???".

Barna er et produkt av arv og miljø, og foreldrene er i hovedsak miljøet når de er små... Det klarer ikke jeg å glemme, i alle fall.

Skrevet

Uansett hvilket land dette programmet er laget i, synes jeg det er en uting at det lages underholdning av det.

Jeg så på et slikt program et par ganger, og den siste gangen, var det ikke tvil om at dette var en barnevernssak. Slikt er trist.

Skrevet

Jeg er drittlei av at samfunnet oversvømmes av average-joe freak shows.

Vi skal boltre oss i dumme unge som skal drikke og pule, stygge mennesker som skal kuttes opp og lappes sammen, feite folk som skal trimmes slanke, desperate mennesker som skal finne kjærester, babyer som skal vinnes av 'kan jeg bli foreldre', godt ispedd av enkelthistorier om eksepsjonelt uheldige, uhelbredelig syke etc etc.

Fock it. Vi blir degenerert som menneskelig og hyller freaken som konger.

nuvel - det med feite folk som skal slankes har jo noe for seg :)

Skrevet

Barna som er med er sikkert i barnehagealder og skjønner sikkert ikke så mye av det hvis de ser en kamerat på tv.

Uansett, jeg synes det er veldig rart at det er lov, og jeg tror heller ikke det er det.

TV3 sender ikke fra Norge, og er derfor unntatt norske regler.

De programmene jeg har sett har vært fullstendig på trynet. Først er ungene helt ute og kjøre av gale foreldre, også kommer det ei dame inn og plutselig river smokken fra toåringen og krever timeout av treåringen.

Synes de nannyene krever altfor mye av barna som er med i disse showene.

Gjest Timari
Skrevet

Barna som er med er sikkert i barnehagealder og skjønner sikkert ikke så mye av det hvis de ser en kamerat på tv.

Uansett, jeg synes det er veldig rart at det er lov, og jeg tror heller ikke det er det.

TV3 sender ikke fra Norge, og er derfor unntatt norske regler.

De programmene jeg har sett har vært fullstendig på trynet. Først er ungene helt ute og kjøre av gale foreldre, også kommer det ei dame inn og plutselig river smokken fra toåringen og krever timeout av treåringen.

Synes de nannyene krever altfor mye av barna som er med i disse showene.

Sender ikke TV3 fra Norge? Dette burde jeg ha visst, men hvor sender de fra da?

Nei det er nok mye klipping og redigering for å få et seerverdig program tenker jeg. Skulle gjerne likt å vite hvordan familiene fungerer noen måneder etter at nannyene har vært der

Skrevet

Sender ikke TV3 fra Norge? Dette burde jeg ha visst, men hvor sender de fra da?

Nei det er nok mye klipping og redigering for å få et seerverdig program tenker jeg. Skulle gjerne likt å vite hvordan familiene fungerer noen måneder etter at nannyene har vært der

De sender fra England. Og derfor kan de ha så mye reklame de vil, og i tillegg reklamere for godterier, frokostblandinger og leker til barn.

Såkalt reklame rettet mot barn. Som altså ikke er lov her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...