Gjest redd!!! Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hjelp! Jeg får avogtil "anfall" med helt sinnsyke smerter i mellomgulvet (midt under ribbeina og samme punkt på ryggen) D kjennes ut som en ballong som blåser seg opp og vil ut..eller noe..Det er så vondt at jeg bare ligger på gulvet og vrir meg mens jeg kaster opp. Dette kommer helt plutselig og varer i underkant av en time. Da er jeg nesten helt bra bortsett fra at jeg er helt utslitt!! Legen sier det er overproduksjon av magesyre som kommer pga stress eller krydret mat eller øl...men jeg finner ingen sammenheng i hva jeg har spist og hvor lenge det er siden jeg spiste når anfallene kommer...jeg fikk Ranitidin av legen. men jeg rekker jo ikke å ta de før jeg har så vondt at jeg spyr de opp igjen! Jeg prøvde å ta de hver dag i to uker (legen sa jeg kunne gjøre d) men etter en stund fikk jeg anfall igjen.. hjelp?? noen som har peiling? er d farlig?? 0 Siter
Gjest ikke gøy Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Får du diare samtidig? Jeg har av og til magekramper med oppkast og diare samtidig, fryser, sjelver, svetter og er sikker på at det beste ville være om jeg bare kunne dø med en gang ) Varer i underkant av en time, og så kan det gå månedsvis til neste runde, eller kort tid. Er det slik? 0 Siter
Aryane Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Få en "second opinion" - en annen lege til å vurdere din situasjon, det hadde iallefall jeg gjort, for dette høres ikke godt ut.... Håper du blir frisk fort! 0 Siter
Aryane Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 En venninne hadde gallesten, når jeg tenker meg om høres dine symptomer lik ut. Hun ble omsider operert og fikk et nytt liv, men det tok flere år før de kom frem til hva det var. Ikke alle leger er like "våken", så gjør som jeg sa i sted, oppsøk en annen lege... 0 Siter
hmms.. Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Får du diare samtidig? Jeg har av og til magekramper med oppkast og diare samtidig, fryser, sjelver, svetter og er sikker på at det beste ville være om jeg bare kunne dø med en gang ) Varer i underkant av en time, og så kan det gå månedsvis til neste runde, eller kort tid. Er det slik? ja akkurat slik...men d er begynt å komme hyppigere nå... 0 Siter
hmms.. Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Få en "second opinion" - en annen lege til å vurdere din situasjon, det hadde iallefall jeg gjort, for dette høres ikke godt ut.... Håper du blir frisk fort! takk..det er godt å få litt medfølelse! skal prøve å ordne med second opinion men jeg synes det er vanskelig å få time med en annen lege enn fastlegen..idiotisk system! 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 ja akkurat slik...men d er begynt å komme hyppigere nå... Jeg snakket litt med legen min om det og han mente jeg hadde en "ømtålig" mage eller hva det var han sa. Reagerer kanskje på noe krydder eller dersom maten er litt skjemt. Har skjedd noen ganger etter restaurantbesøk, og er alltid litt spent når jeg skal ut og spise. Prøver å bestille safe mat, men vet jo ikke hva som trigger det. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Kan i grunn ligne litt på gallestensanfallene jeg hadde for mange år siden. Ble kikhullsoperert i 97 og har vært helt fin siden. Jeg fjernet hele galleblæren. Er ikke noe vanskelig å få klarhet i om det er dette du har. Det ser de med en gang på ultralydundersøkelse. Be om henvisning til ultralyd. 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Hadde det samme.Legen sa at det var magesyre.Fikk tabletter.Ble verre.Ble sendt til sykehus i full fart pga betennelse i bukspyttkjertelen.Det kom av at jeg hadde gått rundt meg mange gallestein anfall og at en stein hadde satt seg fast.Ikke spis egg vist det er gallstein du har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.