Gå til innhold

Ok å snylte på vantro

Anbefalte innlegg

Gjest blås i nicket
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/07/439519.html

"(Dagbladet.no): En reporter for den britiske storavisa The Times har i to måneder infiltrert den ytterliggående muslimske sekten «Frelseren». Der hørte han lederne hylle selvmordsbomberne som drepte 52 mennesker 7. juli."

Og litt lengre ned:

"Gruppens har om lag 40 medlemmer, mange av dem fra Bangladesh. De fleste er arbeidsløse og bodde i kommunalt finansierte leiligheter. Arbeidsløsheten var ikke nødvendigvis uønsket. Medlemmer av sekten fortalte reporteren at han ikke burde arbeide fordi det vart å støtte den «vantro» staten. Han fikk også vite at det var bra å ta imot sosialtrygd og at selv profeten Muhammed tok imot ytelser fra makthavere han bekjempet."

Forbanna snyltere! Regner med at det er en del av samme ulla her i landet også.

Hvis dette er en utbredt holdning blant muslimer (og forsåvidt også andre innvandrere), så synes jeg de bør hives på hue og ræva ut av landet så fort som f! Det burde være et krav at hvis man ikke har greid å få seg arbeid innen en viss tid, la oss si 3 måneder, bør det kvalifisere til å bli sendt ut av landet. Her snakker jeg ikke om flyktninger og asylsøkere, men folk som har innvandret av økonomiske grunner. Jada, det finnes snyltere blant oss "vantro" også, men det er ikke tema her.

Skrevet

Så hvilken gruppe er det du sikter etter?

Er det ikke Frp som er sterkt overrepresentert i disse gruppene?

====

Du skriver: "Hvis dette er en utbredt holdning blant muslimer (og forsåvidt også andre innvandrere),"

Og hvis ikke?

Gjest blås i nicket
Skrevet

====

Du skriver: "Hvis dette er en utbredt holdning blant muslimer (og forsåvidt også andre innvandrere),"

Og hvis ikke?

Sør: Ettersom du tydeligvis svarer kun for å være vrang og kverulere, så gidder jeg faktisk ikke ta deg på alvor og svare deg mer i denne tråden.

Skrevet

Sør: Ettersom du tydeligvis svarer kun for å være vrang og kverulere, så gidder jeg faktisk ikke ta deg på alvor og svare deg mer i denne tråden.

Det er ditt valg, og tyder jo bare på at du verken kan svare for deg eller underbygge påstandene dine.

I stedet våser du om overskrifter og slikt.

Jeg kommer til å svare på innlegg i denne tråden som det passer meg. Om du svarer eller ei er opp til deg, og er ditt problem.

Gjest delvis uenig
Skrevet

Hvordan skal man her i Norge kunne skille mellom økonomiske flyktninger og de som kun flykter på grunn av forfølgelse ?

Holder det ikke med arbeid mot trygdeytelser ? F.eks. enkle arbeidsytelser innenfor evnene til den enkelte til hjelp for kommune og stat ? Og 0 kr ellers.

"Det burde være et krav at hvis man ikke har greid å få seg arbeid innen en viss tid, la oss si 3 måneder, bør det kvalifisere til å bli sendt ut av landet."

3 mnd ? Det er nokså lite. Faktisk er det vanlig blant oss norsktalende å bruke 6 mnd på å skaffe seg jobb etter endt utdanning. Noen greier det før de har tatt alle eksamener, andre må bruke mange måneder.

Skrevet

====

Og hvis ikke?

"Er det ikke Frp som er sterkt overrepresentert i disse gruppene?"

Kan du si noe mer om hvor du har dette fra?

Skrevet

"Er det ikke Frp som er sterkt overrepresentert i disse gruppene?"

Kan du si noe mer om hvor du har dette fra?

Etter det jeg *husker* er det faktisk størst andel uføre/trygdede blant Frp-velgere. (Derfor spør jeg.) De har også lavest utdanning.

De med høyest utdanning stemmer visst Høyre eller SV.

Skrevet

Etter det jeg *husker* er det faktisk størst andel uføre/trygdede blant Frp-velgere. (Derfor spør jeg.) De har også lavest utdanning.

Det er mulig at en del folk med mellomfag o.l. stemmer SV, og det bekrefter jo bare at noen vekttall ikke akkurat er garanti for klokskap.

For øvrig var vel poenget i tråden her den formidable trygdeinnvandring som skjer hit til landet (og andre vestlige land), den svindel som følger av dette og muslimers holdninger til å svindle "vantro".

Men sør er ikke akkurat kjent for å diskutere sak, så din vinkling er ikke uventet.

Skrevet

Med tanke på at universitetene er en slags "klekkeanstalt" for venstresiden, så er ikke det så rart.

De fleste vokser det heldigvis fra seg etterhvert som de får litt livserfaring:-)

At det finnes mange trygdede blant Frp velgere (hvis det er sant), er egentlig litt merkelig - all den tid Frp er det eneste partiet som ønsker å stramme inn på trygdeordningene, og sette større krav til de trygdede.

Så hvis det du sier er korrekt, så viser vel det bare at folk flest ønsker at det stilles krav til dem.

Vilket vi ikke minst burde begynne å gjøre til innvandrerne.....

Skrevet

Med tanke på at universitetene er en slags "klekkeanstalt" for venstresiden, så er ikke det så rart.

De fleste vokser det heldigvis fra seg etterhvert som de får litt livserfaring:-)

At det finnes mange trygdede blant Frp velgere (hvis det er sant), er egentlig litt merkelig - all den tid Frp er det eneste partiet som ønsker å stramme inn på trygdeordningene, og sette større krav til de trygdede.

Så hvis det du sier er korrekt, så viser vel det bare at folk flest ønsker at det stilles krav til dem.

Hei Goliath.

Syns det var litt kjapp konklusjon her.

La oss for argumentets skyld si at veldig mange FRP velgere er trygdede.

Du har helt rett i at FRP vil skjære bort trygdingen.

Du konkluderer med at 'det betyr de vil ha rammer for seg selv'.

Det er ikke nødvendigvis riktig.

Det kan også bety at de er tjukke i hodet, at de tror trygdeinstrammingen kun gjelder andre (og helst innvandrere) eller andre mindre flaterende årsaker.

OBS ! Dette er ikke et 'de ER trygdede', men et 'argumentasjonslogisk brist-kverruleringsinnlegg'

:)

Skrevet

Mange av utlendingene har faktisk lang utdannelse. Men like forbannet får de ikke jobb.

Da må vi jo samtidig sparke alle som nekter faglig kvalifiserte utlendinger jobb??!!;-)

Jeg tror heller ikke sosialstønad er noe å rope hurra for. Så du aner nok ikke hva du sier.

Skrevet

Hei Goliath.

Syns det var litt kjapp konklusjon her.

La oss for argumentets skyld si at veldig mange FRP velgere er trygdede.

Du har helt rett i at FRP vil skjære bort trygdingen.

Du konkluderer med at 'det betyr de vil ha rammer for seg selv'.

Det er ikke nødvendigvis riktig.

Det kan også bety at de er tjukke i hodet, at de tror trygdeinstrammingen kun gjelder andre (og helst innvandrere) eller andre mindre flaterende årsaker.

OBS ! Dette er ikke et 'de ER trygdede', men et 'argumentasjonslogisk brist-kverruleringsinnlegg'

:)

Du har helt rett i at min konklusjon ikke nødvendigvis er riktig, men resultatet av politikken ville blitt det:-)

Utfordringen er jo å finne et system som ivaretar de reelt behovshavende trygdede, og som samtidig slår ned på de som utnytter systemet og "snillismen".

Og denne utfordringen er det få partier som tør å ta.....spesielt i disse valgtider:-)

Skrevet

"Så hvis det du sier er korrekt, så viser vel det bare at folk flest ønsker at det stilles krav til dem."

Nåja. Etter å ha kjent noen familier som har bodd og vokst opp i flere generasjoner på Kampen, Vålerenga etc., så er det en annen ting jeg tenker på når det gjelder mange FrP-velgere - det motsatte av intelligens. Det er selvfølgelig en personlig observasjon - om enn en meget påfallende en.

"...................................."

Skrevet

"Så hvis det du sier er korrekt, så viser vel det bare at folk flest ønsker at det stilles krav til dem."

Nåja. Etter å ha kjent noen familier som har bodd og vokst opp i flere generasjoner på Kampen, Vålerenga etc., så er det en annen ting jeg tenker på når det gjelder mange FrP-velgere - det motsatte av intelligens. Det er selvfølgelig en personlig observasjon - om enn en meget påfallende en.

"...................................."

Er ikke det noe som gjelder for "folk flest"?

Og er det ikke derfor vi har de politikere som vi har - og "fortjener"?

:-)

Skrevet

Er ikke det noe som gjelder for "folk flest"?

Og er det ikke derfor vi har de politikere som vi har - og "fortjener"?

:-)

Joda, mye enig i det :-)

"................................"

Skrevet

Bangladesh? Det er et forferdelig land, og jeg skjønner godt at folk ønsker seg et annet liv.

Skulle virkelig ønske vi kunne ta i mot mennesker fra virkelig nød, istedetfor eks. Pakistan.

Skrevet

Har man lav utdanning hvis man er uføretrygdet?

Hm.. den var ny..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...