Gå til innhold

Hva er det med dette brødet

Anbefalte innlegg

Gjest Fedon jaha
Skrevet

Fedon altså.Det er knall godt, men funker det ?Og på hva?Dyrt er det i allefall.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Prozak

8

• Lillemus

4

• vilma

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Tror ikke på Fedon, jeg!

Det blir som å si at man ikke tror på et sunt kosthold....

Skrevet

Hva legger du i funker?

Hensikten med å spise brød er vel å bli mett, og da funker vel fedon-brød så vel som andre brød.

Jeg antar det er slanke-effekten du er ute etter. Og da er det vel bare å gi samme svaret.

Fedon-brød er ingen medisin. Det er helheten i kosthold og aktivitet som teller. Det er således ikke mulig å gi noe enkelt svar på spørsmålet ditt.

Skrevet

Fedonbrødet har høyere fiberinnhold - ikke fint mel, fruktose i stedet for sukker - antar jeg, grovere og mindre karbohydrater enn annet tungt brød - og dermed lavere GI, som gjør at du får et jevnere blodsukker som igjen gjør at du holder deg mett lenger uten å få sukkerkick,

Å leve på Fedonmat gjør en glad og sunn :)

*er i gang igjen jeg*

Gjest Moliza
Skrevet

Det blir som å si at man ikke tror på et sunt kosthold....

Nei det mener jeg jo ikke! Men klarer meg bra uten fedon! :)

Gjest amparro
Skrevet

Tror ikke på Fedon, jeg!

Ja, det blir for dumt å si at du ikke tror på Fedon! Tror du ikke det han sier om kosthold er riktg..?

Veldig mange andre forskere/leger sier det samme. De har bare ikke blitt like profilerte i media.

Det må jo være en grunn til at Norge ligger på topp når det gjelder hjerte og karsykdommer. Vi har ikke et sunnt kosthold her til lands, vi bare tror det.

Skrevet

Tror du på Norum da? :-) eller Espelid?

Skrevet

Fedonbrødet har høyere fiberinnhold - ikke fint mel, fruktose i stedet for sukker - antar jeg, grovere og mindre karbohydrater enn annet tungt brød - og dermed lavere GI, som gjør at du får et jevnere blodsukker som igjen gjør at du holder deg mett lenger uten å få sukkerkick,

*er i gang igjen jeg*

Flott at du er igang igjen! Jeg er også igang, kjempeigang! Men jeg er ikke fanatisk (ikke veldig fanatisk i allefall), har funnet min personlige vri som passer for meg.

Og det er så fantastisk å være igang, så jeg kan gjerne skrive under på det du sier om at sunn mat gjør en glad. Jeg blir rett og slett lykkelig :))

Gjest Antianti
Skrevet

Pling !! Dagens teiteste kommentar, så langt.

Skrevet

Flott at du er igang igjen! Jeg er også igang, kjempeigang! Men jeg er ikke fanatisk (ikke veldig fanatisk i allefall), har funnet min personlige vri som passer for meg.

Og det er så fantastisk å være igang, så jeg kan gjerne skrive under på det du sier om at sunn mat gjør en glad. Jeg blir rett og slett lykkelig :))

Nettopp - og etter bare en uke så er kroppen anderledes...det er ikke tull, Og stavgang annenhver dag -en time :)

Skrevet

Nettopp - og etter bare en uke så er kroppen anderledes...det er ikke tull, Og stavgang annenhver dag -en time :)

Stavgang, mmm si mer... ;)

Jeg har også blitt hekta på fjell i den senere tid. Er nesten blitt ei fjellgeit på mine gamle dager. Eller, kanskje fjellku er mer dekkende. :)

Skrevet

Det er dyrt å slanke seg, jeg har aldri brukt så mye penger på mat som da jeg gikk på Fedon kur, men det funket virkelig. Begynner igjen i dag jeg, så får vi se hvordan det er med viljestyrken.....

Skrevet

Det er dyrt å slanke seg, jeg har aldri brukt så mye penger på mat som da jeg gikk på Fedon kur, men det funket virkelig. Begynner igjen i dag jeg, så får vi se hvordan det er med viljestyrken.....

Jeg bruker å gå på innvandrersjapper -det hjelper mye på budsjettet :)

Skrevet

Sunn mat er dyrt uansett hvilken retning en følger.

Eller sagt på en annen måte. Det er billig å spise usunt.

Ferdigprodukter som er iblandet alskens svineri er billig og raskt å lage til i en hektisk hverdag.

Jeg tror at det faktum en stor del av svaret på hvorfor overvekt er et økende problem. Selvsagt sammen med inaktivitet.

Skrevet

Ferdigprodukter som er iblandet alskens svineri er billig og raskt å lage til i en hektisk hverdag.

Jeg tror at det faktum en stor del av svaret på hvorfor overvekt er et økende problem. Selvsagt sammen med inaktivitet.

Når min datter på 22 har drlig råd så spiser hun bare toast....du kan jo tenke deg hvor mye hun har lagt på seg av det -

Men med en halv time til svenskegrensa for å kjøpe skinke og ferdig oppskåret toastbrød for å ha i fryseren, så er det jo billig, fristende og alt det der -

Men nå har hun flyttet tilbake til vår kommune - nå er gubben barnevakt mens hun er med meg og går stavgang - nå går hun fra meg! :)

Vi skal til en gresk øy neste år har vi tenkt - muligens - så vi skal ha bikinikropper - hehe

Vi er like lange og veier like mye - men vi ser likevel ulik ut - så det blir spennende. Vi hadde tenkt å ta FØR-bilder - men droppa det. det ville blitt depressive bilder *s*

Skrevet

Ja der er jeg helt enig med deg, sykt at det skal være slik, samfunnet legger jo opp til at vi skal spise usunt. Selv har jeg økonomi til å spise hva jeg vil, men jeg kjenner flere som lever på usunne feridgprodukter fordi det er billig. Studenter f.eks, de fyller opp frysen med Grandiosa når det er tilbud, og det er stort sett det de lever på, det gjelder selvfølgelig ikke alle, men veldig mange, spesielt unge mennesker lever usunt fordi det er billigst (og enklest)

Mange av oppskriftene i Fedons kokebøker krever at du har litt tid når du skal lage mat, iallefall mer tid enn å hive en pizza i ovnen eller steke en kjøttdeig og ha den oppi en Torogryte.

Gjest lyst til å prøve
Skrevet

Hva spiser dere til de ulike måltidene?

Hvor ofte spiser dere?

Jeg synes det er vanskelig å få til.

Skrevet

*er i gang igjen jeg*

Nå trenger man ikke særlig mye søtstoff når man baker brød da...

Jeg slenger oppi en spiseskje sirup eller honning når jeg varmer deigvæsken og har stort sett veldig lite fett i også. Blir kjempegodt! Bruker masse frø da, solsikkefrø, linfrø og sesamfrø bl.a. og havregryn.

Nå fikk jeg sannelig lyst til å bake brød igjen!

Gjest bakedag?
Skrevet

Nå trenger man ikke særlig mye søtstoff når man baker brød da...

Jeg slenger oppi en spiseskje sirup eller honning når jeg varmer deigvæsken og har stort sett veldig lite fett i også. Blir kjempegodt! Bruker masse frø da, solsikkefrø, linfrø og sesamfrø bl.a. og havregryn.

Nå fikk jeg sannelig lyst til å bake brød igjen!

Har du en god oppskrift da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...