Gjest Shark Tale Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Hvor lang holdbarhet har en film (dvd)? 0 Siter
Aryane Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Har aldri hørt om holdbarhet på filmer, det kommer vel mer an på hvordan de blir behandlet? 0 Siter
Gjest Shark Tale Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Har aldri hørt om holdbarhet på filmer, det kommer vel mer an på hvordan de blir behandlet? Jeg lurte på om de varte like kort som musikk cd'er. 0 Siter
Aryane Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg lurte på om de varte like kort som musikk cd'er. Skjønner ikke helt hva du mener, varer musikk cd'er kort da? Jeg har fremdeles den første cd'en jeg kjøpte, og den funker like bra. 0 Siter
Excelsion Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det er ennå ikke påvist holdbarheten for cd/dvd-plater. Men den forventes å være lavere enn de gamle kasettene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Aner ikke. Hvor lenge er forventet levetid for en musikk-cd da? De varer i alle fall minst 20 år for så gammel er min første og den er akkurat like god - ikke lenge siden jeg spilte den. ) Men at dvd'er tåler mindre slitasje enn musikk-cd'er er hevet over enhver tvil. Bare spør oss som jobber i biblioteket... *Sukk* 0 Siter
petter smart Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det avhenger av bruk og oppbevaring. Dersom den behandles bra og oppbevares tørt og mørkt vil den nok være spillbar i minst 20 år. Film og musikk holder seg bedre enn plater med data, da det ikke er så farlig om litt forsvinner. Spillerne kompenserer for dette og en vil sjelden oppfatte små mangler. 0 Siter
org Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jøss, så feil kan jeg lese... Jeg var overbevist om at det sto "Holdbarhet dyd" og leste ivrig. *litt skuffet* 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det avhenger av bruk og oppbevaring. Dersom den behandles bra og oppbevares tørt og mørkt vil den nok være spillbar i minst 20 år. Film og musikk holder seg bedre enn plater med data, da det ikke er så farlig om litt forsvinner. Spillerne kompenserer for dette og en vil sjelden oppfatte små mangler. "Spillerne kompenserer for dette og en vil sjelden oppfatte små mangler" Pirke: Spilleren _kompenserer_ da ikke for data som forsvinner på en lyd/film-cd/dvd. De små bitene som forsvinner merkes ikke av øret. Sånn er det med all lagring av lyd og bilde - spesiellt på digital media. På analoge media blir det samme blandet sammen med masse støy, som også kan være mer eller mindre umerkbar. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg lurte på om de varte like kort som musikk cd'er. Musikk-cder varer ikke kort. De første CD-ene som kom (midten av åttitallet?) var kortlivede, fordi laseren ødela mediet. Men det ble fort forbedret. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.