Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min skla konfirmeres 4. september og vil gjerne har forsølvet sine første sko. Jeg var innom en gullsmedbutikk i Oslo og fikk opplyst at det tok min. 4 uker og prisen var kr. 700,- pr. sko. Dette synes jeg er en drøy pris. Er det noen som har fått gjort dette nylig og som vet noe om pris og hvor lang tid det tar?

Har egentlig mest lyst til å droppe hele prosjektet, det blir dyrt nok med konfirmasjonen alikevel.

Skrevet

Du kan jo kjøpe sølvlakk beregnet for bil og gjøre det selv, ikke helt det samme da, men det duger sikkert for anledningen. Så kan du jo heller få gjort det skikkelig ved en senere anledning.

Skrevet

Du kan jo kjøpe sølvlakk beregnet for bil og gjøre det selv, ikke helt det samme da, men det duger sikkert for anledningen. Så kan du jo heller få gjort det skikkelig ved en senere anledning.

Sånn gjorde jeg også - ble fint det! :)

Skrevet

De er jo fine i seg selv og trenger absolutt ikke forsølves for å bruke som bordpynt e.l I min konfirmasjon var det tre eller 4 par babysko (moren min har også skomani) med blomster i på bordet og det var kjempefint.

Gjest blomsterløk
Skrevet

De er jo fine i seg selv og trenger absolutt ikke forsølves for å bruke som bordpynt e.l I min konfirmasjon var det tre eller 4 par babysko (moren min har også skomani) med blomster i på bordet og det var kjempefint.

Er helt enig. Mine sto også framme på bordet slik de var, med blomster i. Kjempefint.

Skal også ha min datters sko framme på hennes konfirmasjon om snaue tre uker, slik de er med blomster oppi.

Gjest Gå til denne butikken
Skrevet

Gå til gullsmed Andresen i Bogstadvegen 20. Det koster definitivt ikke 700 kr. pr. sko iallefall.

Tror de kan klare det på ca. 3-4 uker.

Skrevet

Takk for mange gode inspill.

Dere som har hatt blomster i skoene, hvordan har dere gjort det, er det oasis med tørre blomster?

Hvordan blir det med sølvlakk for bil på skoene?

bugge -jenta
Skrevet

Jeg kan vel egentlig ikke si noe mot hennes ønske, men får lyst til å rope et høyt NEEEIIIII!

Hvis man er så heldige å ha de første skoene, så er det så mye mer fantastisk å ha dem uten forsølving. Forsølving ødelegger alt spør du meg. Vi har en skitten hvit liten bamse etter gutten vår, en stor skatt for ham den gang han var liten og for oss resten av livet, og den skal aldri forsølves. Da forsvinner den jo bak all forsølvingen og blir egentlig borte.

Kanskje om noen få år hun vil angre seg. Jeg har klær og utstyr etter min far da han var liten. Ekte og slitt, og det er helt fantastisk.

Skal en ta vare på ting er de for meg mest verdifull i den opprinnelige tilstanden.

Nå ble jeg visst temmelig engasjert.Er veldig glad i arveting og å ta vare på gammelt

i sin opprinnelige form.

Når hun blir gammel og skal se på sine første sko, vil ikkeforsølvede sko gjøre et mye større inntrykk, og skape helt andre bilder og minner. Tror jeg.

Min mening.

Vh bugge.

Skrevet

Jeg kan vel egentlig ikke si noe mot hennes ønske, men får lyst til å rope et høyt NEEEIIIII!

Hvis man er så heldige å ha de første skoene, så er det så mye mer fantastisk å ha dem uten forsølving. Forsølving ødelegger alt spør du meg. Vi har en skitten hvit liten bamse etter gutten vår, en stor skatt for ham den gang han var liten og for oss resten av livet, og den skal aldri forsølves. Da forsvinner den jo bak all forsølvingen og blir egentlig borte.

Kanskje om noen få år hun vil angre seg. Jeg har klær og utstyr etter min far da han var liten. Ekte og slitt, og det er helt fantastisk.

Skal en ta vare på ting er de for meg mest verdifull i den opprinnelige tilstanden.

Nå ble jeg visst temmelig engasjert.Er veldig glad i arveting og å ta vare på gammelt

i sin opprinnelige form.

Når hun blir gammel og skal se på sine første sko, vil ikkeforsølvede sko gjøre et mye større inntrykk, og skape helt andre bilder og minner. Tror jeg.

Min mening.

Vh bugge.

Helt enig!

Skrevet

i sin opprinnelige form.

Min mening.

Vh bugge.

Har de første skoene til ungene ståene på en kommode på soverommet mitt og de vil nok aldri bli forsølvet eller noe. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...