Snask Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Vi vurdera å kaste ut Telenor. I alle fall på breiband... Så då er spørsmålet om vi skal skifte tikl ip-telefon i samme slengen. Nokon som har gode råd ellr motforestillingar? 0 Siter
citoyen Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Man kan fort spare noen kroner på det hvis man ringer mye. Men husk at dette er en relativt ny teknologi, med det det medfører av barnesykdommer. Man kan ikke forvente at IP-telefonen er like stabil og alltid fungerende som en vanlig fasttelefon. Hvis man ikke er avhengig av telefonen og kan leve med mulige oppkoblingsproblemer fra tid til annen så kan det være en grei løsning. Men jeg ville ikke anbefalt det hvis man f.eks har hjemmekontor eller ikke har mobiltelefon. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Man kan fort spare noen kroner på det hvis man ringer mye. Men husk at dette er en relativt ny teknologi, med det det medfører av barnesykdommer. Man kan ikke forvente at IP-telefonen er like stabil og alltid fungerende som en vanlig fasttelefon. Hvis man ikke er avhengig av telefonen og kan leve med mulige oppkoblingsproblemer fra tid til annen så kan det være en grei løsning. Men jeg ville ikke anbefalt det hvis man f.eks har hjemmekontor eller ikke har mobiltelefon. "eller ikke har mobiltelefon" ...og sannsynligheten for det er...? :-) Jada - de finnes, men de er ikke mange. "......................................" 0 Siter
citoyen Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 "eller ikke har mobiltelefon" ...og sannsynligheten for det er...? :-) Jada - de finnes, men de er ikke mange. "......................................" Det er kanskje ikke mange blant voksne, men det er gjerne en del som ønsker at barna skal kunne ringe dem f.eks på jobben, uten at de vil gi barna mobiltelefon. 0 Siter
illuminatum Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Man kan fort spare noen kroner på det hvis man ringer mye. Men husk at dette er en relativt ny teknologi, med det det medfører av barnesykdommer. Man kan ikke forvente at IP-telefonen er like stabil og alltid fungerende som en vanlig fasttelefon. Hvis man ikke er avhengig av telefonen og kan leve med mulige oppkoblingsproblemer fra tid til annen så kan det være en grei løsning. Men jeg ville ikke anbefalt det hvis man f.eks har hjemmekontor eller ikke har mobiltelefon. ny teknologi? IP telefoni har da eksistert lenge det som er "nytt" er at det nå er mange tilbydere og blant annet er det kommet analog adaptere IP telefoni funker helt topp 0 Siter
citoyen Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 ny teknologi? IP telefoni har da eksistert lenge det som er "nytt" er at det nå er mange tilbydere og blant annet er det kommet analog adaptere IP telefoni funker helt topp I forhold til analog telefoni er IP-telefoni svært nytt, spesielt rullet ut i en slik skala og i så heterogene miljøer som nå. Tidligere implementasjoner har ofte vært i bedrifter med et ensartet nettverk og driftskompetanse på huset. Det gir selvsagt et helt annet grunnlag. Jeg har en god kompis som jobber som supporttekniker for en av de store IP-telefoni-tilbyderne - han fraråder folk på det sterkeste å anskaffe IP-telefon. Så langt vil ikke jeg gå, men folk bør være klar over at det ER ikke like stabilt og problemfritt som analog telefon. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 ny teknologi? IP telefoni har da eksistert lenge det som er "nytt" er at det nå er mange tilbydere og blant annet er det kommet analog adaptere IP telefoni funker helt topp "IP telefoni har da eksistert lenge" Sammenlignet med analoge telefonlinjer og ISDN-linjer, så er det rimelig på baby-stadiet ennå. Og det er en relativt ustabil teknologi slik den er i dag, selv om det fungerer tilfredsstillende for mange. "...................................." 0 Siter
Whimsy Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Vel, vi har Telio og er rimelig godt fornøyd med dem. +god lyd i nyere telefoner +koster 159,-/mnd +Ringer gratis til alle hustelefoner i Norge + en stor del av de Europeiske landene, USA,+ noen andre. +lett å kontrollere regningene(synes jeg i alle fall) +kan ta med deg Sipuraen om du skal bort til noen som har internet(for eksempel familiebesøk et stykke unna,eller noe) +Innlagt automatisk avbrytelse av samtalen når du har prata rundt en time(passer bra hvis ungene skravler mye,du får telefon fra skravlesjuke venner eller noe(jeg bruker den pausa som tissepause når jeg har prata med pappa-før jeg ringer opp igjen og prater en ny time. *flire* - Jeg synes det trekker litt ned at vi må dra ut strømkabelen av Sipuraen(boksen til telefonen) ganske ofte. eller restarte routeren(den til internetten) for å få telefonen til å fungere igjen. -Du har ikke telefon om strømmen skulle gå(hvis du ikke har U.P.S da) -Heller ikke hvis internet detter ut (Tiscali er "mestere" på det) -Hvis du ikke har en bra internet-oppkobling, kan det være endel forstyrrelser hvis noen laster ned samtidig som telefonen er i bruk. Noe mer kommer jeg ikke på i farta 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.