Gå til innhold

Jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg her!!
Skrevet

Skal på jobbintervju, og lurer på hva som er viktig å huske på, hva man skal snakke om, og si om seg selv? Hva er nøkkelen for en god intervju, man kan være fornøyd med?

Noen som har gode forslag?

Jeg er ikke så veldig flink til å snakke for meg, sånn på sparke, så jeg burde forberede meg best mulig. Hjelp, jeg trenger virkelig en ny jobb!

Tips: jobben dreier seg om salg!

Skrevet

Tenk ut 3 sterke sider - og 3 "svake".

De tre "svake" bør egentlig være litt positive de også. Som foreksempel at du har vanskelig for å si nei (om det er positivt får andre bedømme).

Skrevet

Du må nok regne med å bli kjørt litt hardt på egnethet for salg, om du trives i den rollen, og hva slags tanker du har om hvordan man lykkes som selger.

Selger er et nedvurdert yrke, men er kanskje en bedrifts viktigste medarbeidere.

Gjest M.Angelica
Skrevet

De tre "svake" bør egentlig være litt positive de også. Som foreksempel at du har vanskelig for å si nei (om det er positivt får andre bedømme).

Det var et godt tips. Det første spm jeg fikk på forrige intervju var akkurat: Hva er dine sterke og svake sider??

Jeg var forbredt på å få det spm, men ikke som det første! Ble helt satt ut, jeg..hehe Men jeg fikk jobben da ;)

petter smart
Skrevet

En skal være forsiktig med å si 3 egentlig positive ting som sine negative sider. De har hørt "jeg jobber altfor mye, kan ikke si nei, osv" altfor mange ganger.

Dersom en ikke kommer med reellt svake sider så vitner dette om dårlig selvinnsikt, evt at en lyver.

Det en bør gjøre er å nevne svake sider som ikke er altfor relevante ift jobben, og gjerne noe du kan si du jobber med å bedre.

Gjest Persille
Skrevet

HELT enig med Petter Smart - alle har svake sider som ikke er relevante i jobbsammenheng, men som godt kan nevnes likevel.

Det bør imidlertid ikke være

- litt for glad i alkohol, forsover meg ofte, eller er mye syk :)

Men svake sider som, kan lett bli litt stresset om det skjer mye på en gang, eller er litt glemsk så jeg pleier å skrive mye notater - noe som ofte kan se rotete ut, er helt greie ting å si :)

Gjest Persille
Skrevet

Om du skal søke på en selger-jobb, og ikke klarer å selge inn deg selv en gang, hvordan skal det gå i jobben da?

Er du sikker på at dette er jobben for deg?

Men uansett - husk på å være høflig, presenter deg ved å håndhilse, se personen du hilser på i øynene. Se den du snakker til i øynene - forsøk å la praten flyte. Om de må hale og dra informasjon ut av deg er det ikke bra. Men; pass på at du svarer på det de spør om og ikke "alt annet".

Vær ren og pen, kledd passende for stillingen du søker på f.eks., puss tennene og gre håret.

Har hatt nok av folk på intervju som stinker røyk og ser ut som om de nettopp har stått opp og krabbet hit baklengs - det taler ikke til deres fordel!

Lykke til :)

Skrevet

Om du skal søke på en selger-jobb, og ikke klarer å selge inn deg selv en gang, hvordan skal det gå i jobben da?

Men uansett - husk på å være høflig, presenter deg ved å håndhilse, se personen du hilser på i øynene. Se den du snakker til i øynene - forsøk å la praten flyte. Om de må hale og dra informasjon ut av deg er det ikke bra. Men; pass på at du svarer på det de spør om og ikke "alt annet".

Vær ren og pen, kledd passende for stillingen du søker på f.eks., puss tennene og gre håret.

Har hatt nok av folk på intervju som stinker røyk og ser ut som om de nettopp har stått opp og krabbet hit baklengs - det taler ikke til deres fordel!

Jeg har en jobb hvor jeg stadig må selge inn andre mennesker, dette går greit, og jeg gjør det bra.

Men å selge inn meg selv...det er absolutt noe av det verste jeg kan tenke meg.

Gjest hjelp m eg her!!
Skrevet

Selge meg selv ja, ja det var jo en ting å si.

Jeg greier jo det,men det jeg lurte på var hint på forbedring, ikke almennkunnskap, slik du skriver, ren og pen, og slikt. Jeg er jente, og steller meg alltid fint,men jeg tenkte mer på hva slags spørsmål de kommer til å stille og slikt..

Gjest hjelp meg her!!
Skrevet

En skal være forsiktig med å si 3 egentlig positive ting som sine negative sider. De har hørt "jeg jobber altfor mye, kan ikke si nei, osv" altfor mange ganger.

Dersom en ikke kommer med reellt svake sider så vitner dette om dårlig selvinnsikt, evt at en lyver.

Det en bør gjøre er å nevne svake sider som ikke er altfor relevante ift jobben, og gjerne noe du kan si du jobber med å bedre.

Ja, det er en hake der ja. Skal tenke ut tre ting, slik at jeg er forberedt på det. Var ikke forberedt på det på det siste intervjuet, så jeg mumlet bare ut noe...tror ikke det ble helt velykket. Er vanskelig å komme på slike ting om seg selv på en-to-tre.

Nå skal jeg forberede meg bedre denne gangen!

Skrevet

Ja, det er en hake der ja. Skal tenke ut tre ting, slik at jeg er forberedt på det. Var ikke forberedt på det på det siste intervjuet, så jeg mumlet bare ut noe...tror ikke det ble helt velykket. Er vanskelig å komme på slike ting om seg selv på en-to-tre.

Nå skal jeg forberede meg bedre denne gangen!

jeg fikk venner og familie til å liste opp for med akkurat disse tingene. ganske interessant egentlig hva de kommer opp med.

forøvrig synes jeg det kan være en idé å vise at du også er interessert i dem, hva de mener om sin bedrift og hva de er særlig gode på. Ikke bare være der som et passivt objekt. Da viser du også at du har tyngde.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg stadig må selge inn andre mennesker, dette går greit, og jeg gjør det bra.

Men å selge inn meg selv...det er absolutt noe av det verste jeg kan tenke meg.

Men klarer du det - så er du jo garantert god til å selge inne andre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...