Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt endel filmer på nett, men hvilken butikk er 'best' på musikk - les best på pris og frakt / ingen frakt?

Play.com, kanskje? De sender gebyr- og fraktfritt, eller har jeg misforstått noe?

På forhånd takk for svar.

Skrevet

jeg bruker bare http:www.cdon.no - men aner ikke om de er bedre enn noen andre - men de tar 29 kr i frakt og forsendelse uansett antall plater :)

Skrevet

jeg bruker bare http:www.cdon.no - men aner ikke om de er bedre enn noen andre - men de tar 29 kr i frakt og forsendelse uansett antall plater :)

Prøvde å se på den filmen du vet, men jeg blir kastet ut hele tiden. Blir sendt til forsiden når jeg prøver å se omtale av filmen.

Skrevet

Frakfritt er det ingen som sender. Play.com har fraktprisen innbakt i prisen, tror jeg. Gebyr på kjøp fra utlandet er bestemt av Den Norske Sovjetstat, og er uavhengig av hvor man handler. Mulig de har hevet grensen for gebyrfritt kjøp nå?

"...................................."

laguna1365380434
Skrevet

Jeg handler på cd.on & platekompaniet, men om de er best på pris, det vet jeg faktisk ikke.

De to varierer hvertfall voldsomt mellom seg, det er derfor jeg bruker begge.

Platekomp har litt større utvalg,men cdon er el kanskje overall billigere?

Og jeg husker ikker frakten.

*kjempe hjelpsom* ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Play er i hvert fall veldig gode. Raske og billige også hva musikk angår.

Jupp, du betaler bare for skiva. Ikke et øre i frakt.

Skrevet

Play er i hvert fall veldig gode. Raske og billige også hva musikk angår.

Jupp, du betaler bare for skiva. Ikke et øre i frakt.

"Jupp, du betaler bare for skiva. Ikke et øre i frakt."

...bortsett fra den fraktprisen de har bakt inn i hver enkelt vare, selvfølgelig. Det ender stort sett opp med å bli en god deal for kjøperen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jupp, du betaler bare for skiva. Ikke et øre i frakt."

...bortsett fra den fraktprisen de har bakt inn i hver enkelt vare, selvfølgelig. Det ender stort sett opp med å bli en god deal for kjøperen.

Det stemmer naturligvis, men varene er likevel billigere enn i nettbutikker som ikke opererer med gratis frakt.

Skrevet

Det stemmer naturligvis, men varene er likevel billigere enn i nettbutikker som ikke opererer med gratis frakt.

Jeg fant jo en fabelaktig presang der inne - er det trygt å registrere seg med vanlig VISA? - -

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg fant jo en fabelaktig presang der inne - er det trygt å registrere seg med vanlig VISA? - -

Det kan du!

Ikke har du noe valg heller hvis du vil bestille derfra. :)

Skrevet

Javisst :-)

Men så var det denne toll-grensen, da. Er det fortsatt 200,-?

"..............................."

Skrevet

"er det trygt å registrere seg med vanlig VISA"

Du _registrerer_ deg ikke med VISA - du må legge inn VISA-opplysningene på nytt når du gjør et nytt kjøp. Og ja - betaling med VISA over nettet er, etter enhver fornuftig definisjon, fullstendig trygt.

Dette har jeg rallet på før, men jeg gjør det igjen for moro skyld: Den _eneste_ måten noen kan svindle deg for penger via VISA er hvis du gir dem alle de nødvendige opplysningene (og ingen seriøse butikker gjør slikt som f.eks å fakturere for høyt beløp). Det er _teoretisk_ mulig for en "sniffer" å fange opp ukryptert kort- og betalingsinformasjon, men det har aldri skjedd. Det sier litt om hvor lett det er. I tillegg benyttes det nesten utelukkende krypterte overføringer, noe som gjør at informasjonen er helt ubrukelig for andre enn mottakeren.

"................................."

Skrevet

Det kan du!

Ikke har du noe valg heller hvis du vil bestille derfra. :)

Takk for svar - maste på deg på MSN jeg nå hehe

*ivrig*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Javisst :-)

Men så var det denne toll-grensen, da. Er det fortsatt 200,-?

"..............................."

Ja, utrolig nok er den fortsatt det.

Men det er vel nesten ingen filmer hos Play som koster mer enn 200 kroner (bortsett fra serier og enkelte spesialutgaver), og hvis du bestiller 10 filmer får du 10 forskjellige pakker, så du kan bestille så mange filmer du vil så lenge hver enkelt koster under 200 kroner.

Skrevet

"er det trygt å registrere seg med vanlig VISA"

Du _registrerer_ deg ikke med VISA - du må legge inn VISA-opplysningene på nytt når du gjør et nytt kjøp. Og ja - betaling med VISA over nettet er, etter enhver fornuftig definisjon, fullstendig trygt.

Dette har jeg rallet på før, men jeg gjør det igjen for moro skyld: Den _eneste_ måten noen kan svindle deg for penger via VISA er hvis du gir dem alle de nødvendige opplysningene (og ingen seriøse butikker gjør slikt som f.eks å fakturere for høyt beløp). Det er _teoretisk_ mulig for en "sniffer" å fange opp ukryptert kort- og betalingsinformasjon, men det har aldri skjedd. Det sier litt om hvor lett det er. I tillegg benyttes det nesten utelukkende krypterte overføringer, noe som gjør at informasjonen er helt ubrukelig for andre enn mottakeren.

"................................."

TAKK - første gang jeg har handlet fra utlandet - men nå er det gjort!

Skrevet

Jeg handler på cd.on & platekompaniet, men om de er best på pris, det vet jeg faktisk ikke.

De to varierer hvertfall voldsomt mellom seg, det er derfor jeg bruker begge.

Platekomp har litt større utvalg,men cdon er el kanskje overall billigere?

Og jeg husker ikker frakten.

*kjempe hjelpsom* ;-)

Så lenge viljen er god... *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...