gripp Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Uansett hvor gammel eller ung du er, uansett hvilken musikksmak du har...dette er det aller, aller feeeteste man kan oppleve innen kultur; http://www.dagbladet.no/kultur/2005/08/08/439588.html Alle kulturinteresserte må selvsagt ha med seg denne, og da blir det å vokte på nettet for å finne mer om tid og sted...neste sommer. Av og til kan virkeligheten være guddommelig. 0 Siter
gripp Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Vi ses ved billettluka! Definitivt :-) 0 Siter
Velouria Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det er litt drøyt å påstå at dette er det aller aller feteste man kan oppleve innen kultur. Selvom jeg forstår at Stones er store og at de har gjort en ting eller to for rocken syns jeg de er sterkt overvurderte. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Ja, det er vel på tide at jeg får se Stones jeg også. Forhåpentligvis spiller de fortsatt sitt gamle materiale. 0 Siter
gripp Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Ja, det er vel på tide at jeg får se Stones jeg også. Forhåpentligvis spiller de fortsatt sitt gamle materiale. De spiller i Madison Square Garden den 13/9, så det er vel bare å gi seg i vei. 1500 dollar for full pakke, pluss fly naturligvis. Ikke ille det. http://www.rollingstones.com/home.php 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg skal ikke sloss med deg om billettene, men jeg skjønner de som drar på Stones-konsert, det gjør jeg. ) 0 Siter
morsan Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg er ikke noen ekstrem Stones-fantast, men det var festlig å se dem i aksjon da de holdt konsert i Oslo i ca 1990. Konsert nr 1 på Valle Hovin ble utsolgt på null komma svisj, så man bestemte seg for å sette opp ekstralkonsert. Men her ble bare drøy halvparten av billetten solgt fort - resten ble solgt i siste liten. Vi satt på en uterestaurant i Oslo den dagen konsert nr 2 var, og lurte på om vi skulle gidde å ta en tur. Ettersom de jo er en legende, og det var mange billetter igjen, ga svaret seg selv. Så vi tok t-banen opp, kjøpte billetter og fikk med oss konserten! :-) Så mens andre sov i kø for å få billetter, så var det litt kult å kunne bestemme seg for å gå på Stones-konsert sånn på sparket! ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Så lenge de ikke spiller noe av den tragiske dritten de har laget de siste 15-20 årene, så er det nok verdt det. Men de er jo noen vandrende lik da, og mer eller mindre parodier på seg selv :-) ".................................." 0 Siter
gripp Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Så lenge de ikke spiller noe av den tragiske dritten de har laget de siste 15-20 årene, så er det nok verdt det. Men de er jo noen vandrende lik da, og mer eller mindre parodier på seg selv :-) ".................................." For artister (og andre) som holder på i en bransje i en mannsalder, så vil jo både form og uttrykk måtte endre seg over tid. Oppslutningen om konsertene og Stones' posisjon tyder på at de i nødvendig grad har maktet å fornye seg og fortsatt må regnes som verdens heteste entertainere. Det er derfor urimelig å kalle gutta for en parodi på seg selv. ... Jeg lurer på hva Jagger er laga av forresten, som godt over 60 kan kjøre totimers heseblesende show. Det er vel trolig slik, prozak, at fyren har like bra kondis som både deg og meg, og sikkert bedre drag på damene også (i alle fall bedre enn deg). 0 Siter
Zombiebob Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Tja, så de for 10 år siden, og allerede da var det tydelig at det var lenge siden glansdagene. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 For artister (og andre) som holder på i en bransje i en mannsalder, så vil jo både form og uttrykk måtte endre seg over tid. Oppslutningen om konsertene og Stones' posisjon tyder på at de i nødvendig grad har maktet å fornye seg og fortsatt må regnes som verdens heteste entertainere. Det er derfor urimelig å kalle gutta for en parodi på seg selv. ... Jeg lurer på hva Jagger er laga av forresten, som godt over 60 kan kjøre totimers heseblesende show. Det er vel trolig slik, prozak, at fyren har like bra kondis som både deg og meg, og sikkert bedre drag på damene også (i alle fall bedre enn deg). "så vil jo både form og uttrykk måtte endre seg over tid." Det er meget sjelden at det holder seg - normalt blir de en blass kopi av sitt gamle jeg med tiden. Så også med Stones, som i gamle dager var enorme. "Oppslutningen om konsertene og Stones' posisjon tyder på at de i nødvendig grad har maktet å fornye seg og fortsatt må regnes som verdens heteste entertainere." Tja...både og. Mange går nok på konsertene fordi det er Stones, og ville kjøpt platene nesten uansett hvordan "kvaliteten" hadde vært. "Det er derfor urimelig å kalle gutta for en parodi på seg selv." På ingen måte. Det er bare å se på dem. "Det er vel trolig slik, prozak, at fyren har like bra kondis som både deg og meg, og sikkert bedre drag på damene også (i alle fall bedre enn deg)." Kondisen hans er nok bedre enn min, ja - jeg er født med dårlige lunger. Damedraget også, naturlig nok - Å være gammel rocker, kombinert med uhorvelige mengder penger, gir planing hos flere kvinner enn noen kan klare å rekke over. Ellers tror jeg du har misforstått dette med "drag" i forhold til deg selv. Det å lure seksenåringer opp i sengen på FrP-leirer regnes ikke som damedrag. ".................................." 0 Siter
favn Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Tja, jeg var på stadionkonsert med Stones for endel år siden, og gikk ikke i taket. Stadionformatet er helt mislykket, spør du meg. 0 Siter
favn Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg er ikke noen ekstrem Stones-fantast, men det var festlig å se dem i aksjon da de holdt konsert i Oslo i ca 1990. Konsert nr 1 på Valle Hovin ble utsolgt på null komma svisj, så man bestemte seg for å sette opp ekstralkonsert. Men her ble bare drøy halvparten av billetten solgt fort - resten ble solgt i siste liten. Vi satt på en uterestaurant i Oslo den dagen konsert nr 2 var, og lurte på om vi skulle gidde å ta en tur. Ettersom de jo er en legende, og det var mange billetter igjen, ga svaret seg selv. Så vi tok t-banen opp, kjøpte billetter og fikk med oss konserten! :-) Så mens andre sov i kø for å få billetter, så var det litt kult å kunne bestemme seg for å gå på Stones-konsert sånn på sparket! ;-) Heisan, skrev akkurat at jeg har sett og hørt dem - og det var da. 0 Siter
morsan Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Heisan, skrev akkurat at jeg har sett og hørt dem - og det var da. He he! :-) 0 Siter
gripp Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Tja, jeg var på stadionkonsert med Stones for endel år siden, og gikk ikke i taket. Stadionformatet er helt mislykket, spør du meg. Det kan du si det, som har sett dem live :-) Det har ikke jeg. Og det er visse ting her i livet man må få gjort, og en av dem er å være på konsert med Stones. Pyramidene i Egypt må man også få med seg..og Manhattan. Og noen få andre ting. 0 Siter
morsan Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Det kan du si det, som har sett dem live :-) Det har ikke jeg. Og det er visse ting her i livet man må få gjort, og en av dem er å være på konsert med Stones. Pyramidene i Egypt må man også få med seg..og Manhattan. Og noen få andre ting. Check Check Check Er det ellers noe jeg burde ha gjort? *S* 0 Siter
gripp Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Check Check Check Er det ellers noe jeg burde ha gjort? *S* Ja, det er interessant. Hvis man skal velge "ting" som må gjøres her på jorden, kan vi jo forsøke (i tilfeldig orden og med en manns utgangspunkt): Stoneskonsert, Manhattan, Pyramidene, Kina, Sydhavsøy med asurblått hav, Paris, Firenze, se et barn bli født, ha en orgasmeskjelvende kvinne i sin favn, Lofoten en blank sommerdag, Florida, eie en rød bil osv osv.. flere? 0 Siter
morsan Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Ja, det er interessant. Hvis man skal velge "ting" som må gjøres her på jorden, kan vi jo forsøke (i tilfeldig orden og med en manns utgangspunkt): Stoneskonsert, Manhattan, Pyramidene, Kina, Sydhavsøy med asurblått hav, Paris, Firenze, se et barn bli født, ha en orgasmeskjelvende kvinne i sin favn, Lofoten en blank sommerdag, Florida, eie en rød bil osv osv.. flere? He he, ja, jeg står helst over det der med den orgasmeskjelvende kvinnen i mine armer! ;-) Kina er jeg helt enig i, og det gjenstår for meg. Sydhavsøy har jeg ikke vært på, men jeg har vært på mange deilige øyer både i Indonesia, Thailand, Belize og Honduras... Firenze gjenstår også, men jeg har sett Venezia, som jeg absolutt mener burde stå på en must-see-liste. Heller enn Flordia ville jeg ha sett Grand Canyon. Og når det gjelder pyramidene i Egypt er det greit å kunne ha krysset dem ut av lista, men museet i Kairo var adskillig større opplevesle. Pyramidene i Egypt er veldig berømte, men når det gjelder pyramider og lignende byggverk synes jeg at alle følgende LANGT overgår dem i Giza: Bourobudur og Prambanan på Java, Uxmal og Chichen Itza på Yucatan-halvøya. Jeg ville føyd Tikal på lista. Jeg angrer fortsatt på at vi ikke dro over grensa til Guatemala for å se den den gangen vi var i Belize. Paris har jeg sett, men Roma har jeg fortsatt ikke sett, og den byen står absolutt på lista. Jeg skulle gjerne sett Angkor Vat, vært på safari i Afrika, vært i Rio under karnevalet, besøkt New Orleans under Mardi Gras.... Kommer sikkert på mer senere! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.