Gå til innhold

Pusen er i hus, hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi endelig fått pus i hus og han er selvsagt utrolig vakker og har fått det velklingende navnet Mr Pink ;) (Jentene ville at han skulle hete Rose, noe jeg ikke syns passer for en hannkatt, så da ble det Mr Pink, siden pink jo er rosa)

Han ble 11 uker om lørdagen og er vant til å være ute, han har til og med fanget et par mus allerede. Her vi bor er han jo ikke kjent, vi fikk han igår. Han har sovet på badet i natt og der blir soveplassen hans fremover, han har kasse der inne også. Denne lille selvstendige mannen er altså vant til å være mye ute, og ble svært fornærmet over å bli låst inne på badet i natt.

Idag har han flydd rundt i hele huset for å bli kjent og ser ut til å trives, når skal vi la ham slippe ut? Og hvordan gjør vi det? Han er vant til å gjøre fra seg både i kasse og ute, det har gått fint her også dette døgnet vi har hatt ham.

Gjest papirtiger
Skrevet

Vær litt ute med han du :) Med mindre han er en kjempemodig katt, så er han bare ute i korte perioder først.

Jeg ville prøvd å slutte med sandkasse inne.

Skrevet

Vær litt ute med han du :) Med mindre han er en kjempemodig katt, så er han bare ute i korte perioder først.

Jeg ville prøvd å slutte med sandkasse inne.

Vi har tenkt å slutte med kasse inne, men nå i begynnelsen må han jo ha et sted på natten iallefall, han kan ikke være ute på natten når han er så liten syns jeg.

Hvordan er det med vaksiner, må de ha alle før de kan være ute? Han har ingen vaksiner enda, der han bodde er det bare "byfolk" som driver med sånt. Når er første vaksine etc.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg hadde ventet noen dager til før jeg hadde hatt han ut. La han bli skikkelig kjent med dere, huset/leiligheten og hvor han finner matskåla sånn at han vet hvor hjemme er først.

Høres kanskje "hardt" ut for noen å holde han inne, men jeg mener jo ikke på ukesvis. Bare de første dagene... Ønsker meg så katt jeg også... Bare at samboeren er allergisk... :-(

Skrevet

Vi prøvde å slippe vår kattunge ut etter kort tid inne (tror det bare var dager om å gjøre). Vi åpnet ytterdøra, men det tok litt tid før den våget seg ut på trappa. Sto bare i døråpninga og kikket før den spratt inn i tryggheten igjen. Den ble modigere etter hvert, og så en dag våget den seg helt ut i hagen. Det gikk liksom av seg selv det hele. Den var pus selv som bestemte farten.

Gjest papirtiger
Skrevet

Vi har tenkt å slutte med kasse inne, men nå i begynnelsen må han jo ha et sted på natten iallefall, han kan ikke være ute på natten når han er så liten syns jeg.

Hvordan er det med vaksiner, må de ha alle før de kan være ute? Han har ingen vaksiner enda, der han bodde er det bare "byfolk" som driver med sånt. Når er første vaksine etc.

Han burde vel vaksineres ja.. Kan ta det samtidig som han kastreres (håper du har tenkt å gjøre det..)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Steve Buscemi er naturligvis et råkult kattenavn. Gjetter på at du kalte pusen opp etter ham. :)

Skrevet

Steve Buscemi er naturligvis et råkult kattenavn. Gjetter på at du kalte pusen opp etter ham. :)

Du gjetter selvsagt helt rett! Jeg har hatt en katt for mange år siden som het Mr Black, everybody wants to be Mr Black :) Så da passet det med Pink denne gangen.

"So how come I'm Mr Pink?"

"'Cause you're a FAGGOT!"

Skrevet

Han burde vel vaksineres ja.. Kan ta det samtidig som han kastreres (håper du har tenkt å gjøre det..)

Han skal kastreres ja, ingen tvil om det. Men jeg syns huske at det ikke kan kastreres før de er iallefall 6 mnd, iallefall var det slik i USA for 8 år siden. Og katten må vel kanskje vaksineres før det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du gjetter selvsagt helt rett! Jeg har hatt en katt for mange år siden som het Mr Black, everybody wants to be Mr Black :) Så da passet det med Pink denne gangen.

"So how come I'm Mr Pink?"

"'Cause you're a FAGGOT!"

Jeg digger Steve Buscemi, så jeg kjøpte naturligvis mr.Pink-utgaven av Reservoir Dogs Special Edition da den kom for et par år siden. :)

Skrevet

Jeg digger Steve Buscemi, så jeg kjøpte naturligvis mr.Pink-utgaven av Reservoir Dogs Special Edition da den kom for et par år siden. :)

Ja, han er helt konge! Her snakker vi karakterskuespiller av de store, fy faen i Con Air, når han sitter å synger den barnesangen, snakk om creepy scene. Mannen er rå!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, han er helt konge! Her snakker vi karakterskuespiller av de store, fy faen i Con Air, når han sitter å synger den barnesangen, snakk om creepy scene. Mannen er rå!

Han gjør aldri en dårlig rolle!

Gjest dyrenett.no
Skrevet

Han skal kastreres ja, ingen tvil om det. Men jeg syns huske at det ikke kan kastreres før de er iallefall 6 mnd, iallefall var det slik i USA for 8 år siden. Og katten må vel kanskje vaksineres før det?

Foreslår at du titter innom dyrenett og leser i forumet der. Masse nyttig informasjon å hente!

http://zoo.no/forum/forumdisplay.php?f=3

Gjest papirtiger
Skrevet

Katter kan kastreres når som helst, men de bør veie over 2kg pga narkosen.

Gamle myter som at katter som kastreres før de er kjønnsmodne blir større og får problemer med urinveiene har vist seg å ikke stemme. Som beskrevet her; http://www.winnfelinehealth.org/health/early-spay-neuter.html

Skrevet

Den skal vaksineres før du slipper den ut, ja. Første vaksine ved 12 uker, deretter oppfølgingsvaksine ved 16 uker. Etter det kan den slippes ut - før det er den ikke vaksinert. Videre er det ny vaksine en gang i året.

"...................................."

Skrevet

Foreslår at du titter innom dyrenett og leser i forumet der. Masse nyttig informasjon å hente!

http://zoo.no/forum/forumdisplay.php?f=3

vi fikk beskjed av dyrebeskyttelsen av tingen kattunger bør være ute alene før fylte seks måneder. kan ha noe med at faren for å få seg vill og bli drept er større mens de er så små. dyrlegen sa at vi måtte vente til katten var åtte måneder før vi kastrerte pusene våre, siden det var først da de ble kjønnsmodne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...