Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Jeg la ut bevisst - to tråder etter hverandre, denne og den rett over - hehe, du ser jo hva som engasjerer! :)

Men hvordan skulle den tråden forløpt da? Du ventet vel ikke at det skulle komme 100 innlegg som mente Arafat var en hederlig mann?

Skrevet

Men hvordan skulle den tråden forløpt da? Du ventet vel ikke at det skulle komme 100 innlegg som mente Arafat var en hederlig mann?

Ikke akkurat....men jeg forventet litt munnhuggeri :) kanskje av en to -tre stk.

Gjest Halling
Skrevet

eller to... ;)

Noen liker ikke konflikter, men det er sunt å tåle det.

mil1365380270
Skrevet

Ikke akkurat....men jeg forventet litt munnhuggeri :) kanskje av en to -tre stk.

Er nok TRL som lyver her! Hadde jeg aldri trodd om ham! Og dakar fredselskende Arafat!

Ferdig, kom og tørk! ;-)

Skrevet

Noen liker ikke konflikter, men det er sunt å tåle det.

PÅ DOl kan det bare være forfriskende - men jeg vil helst se på og fyre oppunder litt :)

Skrevet

Er nok TRL som lyver her! Hadde jeg aldri trodd om ham! Og dakar fredselskende Arafat!

Ferdig, kom og tørk! ;-)

Men det er jo det man hører ellers - at PLO og Arafat det er likhetstegn med "FRED" :)

mil1365380270
Skrevet

Men det er jo det man hører ellers - at PLO og Arafat det er likhetstegn med "FRED" :)

Den offentlige preke-versjonen lyder alt for ofte litt sånn, ja! Men det er vel ingen som tror at det er så enkelt?!

Gjest Halling
Skrevet

Men i hvert fall kunne det dukke opp noen som anså Arafat som en ridder som bekjempet selve bildet på kapitalistsvinet: jødene og Israel. Og palestinaaraberne som ofre for svinet.

Jeg husker godt at "alle" skulle være politisk korrekte og reise et år på kibbutz i Israel, den gang selve bildet på den sosialistiske ideen. Men så skulle man plutselig ikke det mer. Enkelte av de som hadde vært på kibbutz nektet faktisk for at de hadde vært der, og kastet alle bildene de før hadde vært så stolte av. Et underlig fenomen. Palestinaskjerfene kom da, og vinden snudde. De siste åra har de begynt å hate Israel i stedet.

Skrevet

Hvor har du hørt og lest det? Det har jeg til å gode å lese på Dol, i alle fall.

Gjest Halling
Skrevet

PÅ DOl kan det bare være forfriskende - men jeg vil helst se på og fyre oppunder litt :)

De er sunt å se hvordan konfliktskapere jobber, så du kan kjenne lusa på gangen i RL.

Det er rart å se at ikke alle snakker sant, og at enkelte kan være uhyre utpekulerte for å skape splid.

I arbeidslivet ble jeg selv som ung gutt sjokkert over hvordan folk kan lyve meg rett opp i ansiktet og bedrive ondskap for å mele sin egen kake og sak. Det var en nyttig lærdom, jeg lærte å være skeptisk og å sette folk på plass.

Også å ignorere visse meninger og ikke snakke med visse personer som er ute etter "godsaker" å ta meg og andre på.

Sunt å være litt paranoid, være beredt.

mil1365380270
Skrevet

Men i hvert fall kunne det dukke opp noen som anså Arafat som en ridder som bekjempet selve bildet på kapitalistsvinet: jødene og Israel. Og palestinaaraberne som ofre for svinet.

Jeg husker godt at "alle" skulle være politisk korrekte og reise et år på kibbutz i Israel, den gang selve bildet på den sosialistiske ideen. Men så skulle man plutselig ikke det mer. Enkelte av de som hadde vært på kibbutz nektet faktisk for at de hadde vært der, og kastet alle bildene de før hadde vært så stolte av. Et underlig fenomen. Palestinaskjerfene kom da, og vinden snudde. De siste åra har de begynt å hate Israel i stedet.

Jo, men så vandrer det også mange rundt i Blitz-uniform f.eks, i lengten etter den evige frelsen. Felles for de fleste, er at de er unge, og ute etter lettvinte løsninger. Sånn er det bare, mennesker er enkle å lede. Helt til de når middagshøyden, og har nok med å komme seg hjem til TV. De som ikke faller av lasset da, de kaller vi ekstremister ;-)

Skrevet

De er sunt å se hvordan konfliktskapere jobber, så du kan kjenne lusa på gangen i RL.

Det er rart å se at ikke alle snakker sant, og at enkelte kan være uhyre utpekulerte for å skape splid.

I arbeidslivet ble jeg selv som ung gutt sjokkert over hvordan folk kan lyve meg rett opp i ansiktet og bedrive ondskap for å mele sin egen kake og sak. Det var en nyttig lærdom, jeg lærte å være skeptisk og å sette folk på plass.

Også å ignorere visse meninger og ikke snakke med visse personer som er ute etter "godsaker" å ta meg og andre på.

Sunt å være litt paranoid, være beredt.

mm:-)

Gjest Halling
Skrevet

Riktig. Norske media har bevisst underslått og forvridd nyheter og informasjon fra Midtøsten, det har jeg sett ved å lese utenlandske aviser og sammenligne med norske.

"Israelsk stridsvogn" er blitt til "jødiske stridsvogner", "våpensmuglere" er blitt til "gutter som spiller fotball", "fire terroristledere og to sivile ble drept" er blitt til "to sivile uskyldige myrdet" osv. Nyhetene i norge og

Sverige er blitt omskrevet så grovt at utenlandske media har bemerket det. Nyheter om israelske og palestinaarabiske drap har fått så ulik dekning og framstilling at Norge og Sverige er blitt verdensberømt for det, og Israelske ambassaden har påpekt det et utall ganger med eksempler, uten å slippe til i aviser.

Gjest Halling
Skrevet

Jo, men så vandrer det også mange rundt i Blitz-uniform f.eks, i lengten etter den evige frelsen. Felles for de fleste, er at de er unge, og ute etter lettvinte løsninger. Sånn er det bare, mennesker er enkle å lede. Helt til de når middagshøyden, og har nok med å komme seg hjem til TV. De som ikke faller av lasset da, de kaller vi ekstremister ;-)

Norske ekstremister i 40-åra er det jeg kaller "gjenglemte hippier" fastgrodd i gammel utgått ideologi.

Gjest Halling
Skrevet

Den offentlige preke-versjonen lyder alt for ofte litt sånn, ja! Men det er vel ingen som tror at det er så enkelt?!

Joda, noen går rundt og tror at alt er svart/hvitt og det alltid må være en fiende og et offer til stede for at verden skal gå videre. "Vi må hate noen for å leve vi! Livet er å kjempe!" "Den ene halvparten av befolkningen må dø for at den andre skal bli fornøyd!"

Jeg syns nå at det er bedre at alle lever selv om halvparten er misfornøyd.

Jeg kjenner noen som bare lever for å være misunnelig, misfornøyd og sjalu livet ut.

Gjest Halling
Skrevet

mm:-)

Jeg har lært:

Alle har ikke gode hansikter.

Alle har ikke bare et ansikt, noen har mange.

Alle snakker ikke sant.

Jeg trenger ikke være venner med, eller bry meg om alle.

Alle behøver ikke like meg, og som regel liker ikke jeg dem som misliker meg heller.

Skeptisk, jeg? Nei, jeg kan lukte uærlige fok nå, og skille dem fra de ærlige temmelig fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...