Gjest og takk for svar Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg skal brenne noen sanger på en cd til noen, og på cd'en står det 700 mb. Blir det 12-14 vanlige sanger eller flere? 0 Siter
petter smart Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg regner med at du skal brenne en vanlig audio cd (og ikke en med mp3 sanger). Da får du plass til 80 min på enn 700 mb plate. 0 Siter
Gjest og takk for svar Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg regner med at du skal brenne en vanlig audio cd (og ikke en med mp3 sanger). Da får du plass til 80 min på enn 700 mb plate. Så når jeg tar pilen bort på sangen og det står tittel og f.eks. størrelse 4,57 mb så skal jeg ikke bry meg om det? Jeg ser der det står varighet og rekner på det? 0 Siter
petter smart Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Så når jeg tar pilen bort på sangen og det står tittel og f.eks. størrelse 4,57 mb så skal jeg ikke bry meg om det? Jeg ser der det står varighet og rekner på det? Så lenge det er en vanlig audio cd så har ikke størrelsen på fila noe å si, kun lengden. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Det stemmer som petter smart sier, at når man brenner en audio cd (lyd) så er det i utgangspunktet lengden på låtene som betyr noe. Men om du brenner mp3-filer på en cd, men velger at det skal være som "data cd", så kan du få plass til mange flere cd-er, da er det antallet MB som spiller noen rolle. Så dersom vedkommende skal spille av CD-en i enhver vanlig cd-spiller må den brennes som audio cd, mens om den allikevel skal kopieres inn på en pc, fx for å brukes på en mp3-spiller (eller spilles av på pc-en), så kan filene med fordel brennes som data-cd, slik at du får plass til flest mulig. 0 Siter
Gjest og takk for svar Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Så lenge det er en vanlig audio cd så har ikke størrelsen på fila noe å si, kun lengden. Det ble altså litt over en time på cd'en og 20 sanger. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Så lenge det er en vanlig audio cd så har ikke størrelsen på fila noe å si, kun lengden. "Så lenge det er en vanlig audio cd så har ikke størrelsen på fila noe å si, kun lengden." Jeg regner med du mener størrelsen på mp3-filen? Audio-filen lages jo med samme samplingsrate uansett, så da er jo mp3-størrelsen uinteressant. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.