Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

I forbindelse med noe smerter ved samleie og av og til når jeg skal sitte, kjente jeg etter i skjeden og fant en fast, ganske avgrenset/utstående kul på størrelse med 1/2-1 ert et stykke inn i skjeden, på veggen mot tarmen. Ved siden av den er det en bitteliten fast kul mer inni vevet mot tarmen. De er ikke spesielt ømme. Da jeg fødte mitt første barne erfarte jeg total ruptur, så det kan jo være arr-vev, men jeg kan ikke kjenne det andre steder i skjeden

Jeg har kun hatt en partner i livet, og min partner har kun vært med meg, så kjønnssykdom/vorter kan det vel ikke være. Hva kan det være og bør jeg sjekke det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193375-kul-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så lett å stille diagnose ut fra din beskrivelse. Forsøk å kjenne igjen om det er på samme plass (fast avføring kan av og til kjennes som kuler i skjedeveggen). Som du selv er inne på, kan det være arrvev, men det gir sjelden slike kuler. Hvis det sitter meget høyt oppe i skjeden kan det være det man betegner endometriose (godartet tilstand hvor livmorslimhinne er kommet på avveier), slike kuler vil være ømme ved berøring og ved samleie. Uansett er det ikke noe som kan være alvorlig, så du trenger ikke sjekke det før du likevel skal undersøkes.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193375-kul-i-skjeden/#findComment-1345261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...