Gå til innhold

iiik! Ekkel larve påtomatplanta mi!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Finn frem et syltetøyglass og en stekepinsett. Så går du over hele planten og plukker vekk de du måtte finne. Larvene kan helles tilbake til naturen :-)

De spiser sikkert opp bladene, så bra å få de av. Nå begynner tomatene å modnes snart, så dumt å kaste den nå, ikke sant?! Ikke klem så hardt på larvene, da blir det så mye gris *fnis*

Jammen jeg tør jo ikke SE hardt på larven engang..- Langt mindre ta på den eller *grøss* skvise den..:-o

Det er selvsagt dumt med tomatene, de var knallgode de, så lenge morroa varte,men jeg tror planta og jeg pr. nå har kommet på så dårlig fot med hverandre at jeg ikke kan gjøre annet enn å få en modig kompis til å bære ut for kast..(eller om kompis vil ha larveplante,kan han selvsagt føle seg fri..;-))

Men kan de spre seg fra planten? Være overalt pr.nå? :-o

Må jeg flytte? ;-)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Tottlå

9

• morsan

5

• cathlin

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest krepseguri
Skrevet

Æsj.... en stekepinsett???? Jeg måtte ha kastet den etterpå, da!!!!

Eller kanskje ha vasket den?

mil1365380270
Skrevet

Æsj.... en stekepinsett???? Jeg måtte ha kastet den etterpå, da!!!!

Neida! ;-) Bare tenk på dørhåndtak, penger, bussen og hvor mange som har tatt på grønnsakene du spiser. En larve finnes ikke ekkel da :-)

laguna1365380434
Skrevet

uuæææææ!!! Jeg iler med deg!!!

Edderkopper er også pyton! I går kveld, da jeg kom ut fra dysjen, spaserte det en SAFTIG stor og jævlig forbanna edderkopp (den var megastor, altså)over gulvet. Jeg hylte og skreik.......og stengte meg inne i dysjen igjen. Der stod jeg og venta til det var fri bane til å løpe ut i stua og lukke døra!!!!

Hyyyl!!!

Edderkopper er ikke stas nei! :-o

Heldigvis har jeg sett få av dem her inne..Jeg tror kattene tar det meste av det som oppstår av uønsket fauna..;-)

Bare ikke denne larven..Og det skjønner jeg godt! :-o

Gjest krepseguri
Skrevet

Jammen jeg tør jo ikke SE hardt på larven engang..- Langt mindre ta på den eller *grøss* skvise den..:-o

Det er selvsagt dumt med tomatene, de var knallgode de, så lenge morroa varte,men jeg tror planta og jeg pr. nå har kommet på så dårlig fot med hverandre at jeg ikke kan gjøre annet enn å få en modig kompis til å bære ut for kast..(eller om kompis vil ha larveplante,kan han selvsagt føle seg fri..;-))

Må jeg flytte? ;-)

Ja, de sprer seg superraskt!!!

Er du sikker på at du ikke har fått noen i håret, eller i nakken?

Der er VELDIG farlige!!!

LOL

mil1365380270
Skrevet

Må jeg flytte? ;-)

*ler* De kan kanskje finne en annen plante de liker hjemme hos deg, men så lenge du ikke er laget av salat selv, er du trygg ;-)

Skrevet

Neida! ;-) Bare tenk på dørhåndtak, penger, bussen og hvor mange som har tatt på grønnsakene du spiser. En larve finnes ikke ekkel da :-)

Jeg iler like mye av bussen, toget og dørhandtak, altså...... tror jeg skal ta med meg lomme-desinfeksjon hjem fra jobb! Skal sprite meg godt!!!

Men den der stekepinsetten kunne jeg ALDRI brukt mer.....

laguna1365380434
Skrevet

Ja, de sprer seg superraskt!!!

Er du sikker på at du ikke har fått noen i håret, eller i nakken?

Der er VELDIG farlige!!!

LOL

Hehe..Jeg har kort hår, men har sjekket det fire ganger for det, og genseren HAR vært av for gjennomsyn og risting..;-)

Er bare LITT hysterisk og ser du..;-)

Skrevet

Eller kanskje ha vasket den?

Alikevel..... æsj.....

Tenk vist du skviset den for hardt, og det kom masse larve-gushj utover heeeele stekepinsetten.....

Nei takk, da kjøper jeg heller en ny stekepinsett!!!!

Skrevet

Edderkopper er ikke stas nei! :-o

Heldigvis har jeg sett få av dem her inne..Jeg tror kattene tar det meste av det som oppstår av uønsket fauna..;-)

Bare ikke denne larven..Og det skjønner jeg godt! :-o

*Grøssss*

Gjest krepseguri
Skrevet

Hehe..Jeg har kort hår, men har sjekket det fire ganger for det, og genseren HAR vært av for gjennomsyn og risting..;-)

Er bare LITT hysterisk og ser du..;-)

Jeg klarte bare ikke å la være å fleipe med deg.

Men du tålte vel det??

Sorry!

Er sjøl veldig pingle når det gjelder insekter og div.

laguna1365380434
Skrevet

*ler* De kan kanskje finne en annen plante de liker hjemme hos deg, men så lenge du ikke er laget av salat selv, er du trygg ;-)

Takk for beroligende ord..:-) Jeg er ikke lagd av salat..

Men annen mat da, sånn korn og mel og sånn? Kan DET være noe for larven?

Jeg tenkte, hvis den hadde slekt og noen av dem hadde klart å snike seg inn i matskapet mitt? :-o

Eller er det far out?

:-)

Skrevet

Hørt at de larvene skal være veldig næringsrike. Mm.

Skrevet

Hørt at de larvene skal være veldig næringsrike. Mm.

Å Fysj så ekkelt!!!!

mil1365380270
Skrevet

Jeg tenkte, hvis den hadde slekt og noen av dem hadde klart å snike seg inn i matskapet mitt? :-o

Eller er det far out?

Det vet jeg ikke. Men hadde ikke vært redd for det. Da hadde den ikke vært på tomaten sikkert. Tipper den liker knasende, grønne blader :-)

Gjest krepseguri
Skrevet

Eller er det far out?

Tror ikke du trenger å frykte noe.

Slike kryp går nok kun på grøntfor og andre planter.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg klarte bare ikke å la være å fleipe med deg.

Men du tålte vel det??

Sorry!

Er sjøl veldig pingle når det gjelder insekter og div.

Det gikk nok bra..;-)

Men jeg er helt ille på kryp..Jeg er blandt de som har blitt observert på fjerde runde rundt huset, i stedet for å stå stille så noen kunne ta den vekk, om insekt på ryggen o.l..;;-)

minst tre ganger i løpet av min barn&ungdom måtte jeg sitte innrullet i ulltepper oppe hos bestemor og få kakao, trøst og lov til å snakke om det etter skumle tet-a-teter med mangebeinte medskapninger..

( blandt dem kan jeg klart huske hva jeg mente var en vandrendepinne/hummersak, en stooor skaubille, og en muntert fargelagt flyvebille..)

Feig jeg nei? ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Tror ikke du trenger å frykte noe.

Slike kryp går nok kun på grøntfor og andre planter.

Takk! :-)

Skrevet

Eller er det far out?

Tror nok disse foretrekker ferske, grønne blader! :-)

Og etter å ha hatt melbille invasjon i kjøkkenskapene mens jeg bodde på studentby vil jeg bare si at grønne larber på en plante er INGENTING!!!!

Riktignok var melbillene små og ikke ekstremt ekle enkeltvis, men ikke særlig stas å ta ut mel fra skapet for å bake brød og så kryr det av hundrevis små mørke biller i melet ditt! *grøss og gru og dobbeltgru!!!!*

laguna1365380434
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men hadde ikke vært redd for det. Da hadde den ikke vært på tomaten sikkert. Tipper den liker knasende, grønne blader :-)

Takk,da lager jeg meg ikke flere problemer og hysterier enn jeg trenger..;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...