Gå til innhold

iiik! Ekkel larve påtomatplanta mi!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Tror nok disse foretrekker ferske, grønne blader! :-)

Og etter å ha hatt melbille invasjon i kjøkkenskapene mens jeg bodde på studentby vil jeg bare si at grønne larber på en plante er INGENTING!!!!

Riktignok var melbillene små og ikke ekstremt ekle enkeltvis, men ikke særlig stas å ta ut mel fra skapet for å bake brød og så kryr det av hundrevis små mørke biller i melet ditt! *grøss og gru og dobbeltgru!!!!*

Iiiik! Ikke moro det heller nei!

Har vært borti fenomenet og fikk omtrent slag! ;-)

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• Tottlå

9

• morsan

5

• cathlin

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Hørt at de larvene skal være veldig næringsrike. Mm.

Blærgh! :-o

Skrevet

Tror nok disse foretrekker ferske, grønne blader! :-)

Og etter å ha hatt melbille invasjon i kjøkkenskapene mens jeg bodde på studentby vil jeg bare si at grønne larber på en plante er INGENTING!!!!

Riktignok var melbillene små og ikke ekstremt ekle enkeltvis, men ikke særlig stas å ta ut mel fra skapet for å bake brød og så kryr det av hundrevis små mørke biller i melet ditt! *grøss og gru og dobbeltgru!!!!*

ååhh..... jeg må spy!!!

Skrevet

Iiiik! Ikke moro det heller nei!

Har vært borti fenomenet og fikk omtrent slag! ;-)

Ja, huff! Alle beboerne som delte kjøkken måtte kaste alt av melvarer fra skapene, og så ble kjøkkenet gasset! :-(

Husker ikke helt, men tror vi måtte holde oss unna kjøkkenet et par dager etter det.

Skrevet

ååhh..... jeg må spy!!!

Ja, gjett! Det var meg som oppdaget billene, og jeg husker SÅÅÅÅ godt situasjonen, enda den fant sted på 80-tallet!!!!

Jeg hadde vært på butikken og kjøpt masse mel for å bake, og helte det opp i en kjempestor bolle. Til slutt skulle jeg ta ut litt kruska-kli fra skapet (jeg hadde en halvfull boks fra før). Jeg heller dette over det nye melet, og trodde nesten jeg skulle besvime av sjokk av synet som møtte meg!

Uff&æsj!

laguna1365380434
Skrevet

Ja, huff! Alle beboerne som delte kjøkken måtte kaste alt av melvarer fra skapene, og så ble kjøkkenet gasset! :-(

Husker ikke helt, men tror vi måtte holde oss unna kjøkkenet et par dager etter det.

Jeg måtte også kaste alt..Krypene kom antageligvis fra en pakke solsikkefrø, som liksom bugnet litt ekstra, men mel, gryn og det som var hadde blitt rikelig overbebillet de også..:-o

Da var det også hyling etter modige kompiser..Hvorfor skjer disse tingene meg alltid når det ikke er menn rundt? (og hvorfor er ikke gutter redd kryp? Eller bare tøffer de seg, og er det egentlig fordet?)

Samboern har bare vært borte i litt over en uke..Og NÅ må jeg finne ekle larver..

Men jeg skal ikke ringe ham..Da blir han bare så cocky..Skal IKKE! ;-)

Skrevet

Ja, gjett! Det var meg som oppdaget billene, og jeg husker SÅÅÅÅ godt situasjonen, enda den fant sted på 80-tallet!!!!

Jeg hadde vært på butikken og kjøpt masse mel for å bake, og helte det opp i en kjempestor bolle. Til slutt skulle jeg ta ut litt kruska-kli fra skapet (jeg hadde en halvfull boks fra før). Jeg heller dette over det nye melet, og trodde nesten jeg skulle besvime av sjokk av synet som møtte meg!

Uff&æsj!

Uff...... det vrenger seg i magen min!!!

Akuratt noe sånt er min største skrekk å finne i melet mitt!!! Jeg hadde dalt levende om, dersom det hadde skjedd meg!!!!

Skrevet

Jeg måtte også kaste alt..Krypene kom antageligvis fra en pakke solsikkefrø, som liksom bugnet litt ekstra, men mel, gryn og det som var hadde blitt rikelig overbebillet de også..:-o

Da var det også hyling etter modige kompiser..Hvorfor skjer disse tingene meg alltid når det ikke er menn rundt? (og hvorfor er ikke gutter redd kryp? Eller bare tøffer de seg, og er det egentlig fordet?)

Samboern har bare vært borte i litt over en uke..Og NÅ må jeg finne ekle larver..

*he he*

Hva med å tre en stor bærepose (søppelpose??) over hele planta og bære den ut? Selv om du ikke har uteplass?

Re. melbillene: etter hva vi ble fortalt så vandret melbillene i luftekanalene der, og det var stadig vekk felleskjøkken som måtte gasses. Men sier du at billene faktisk kan komme MED de melvarene man kjøper???

*UÆÆÆÆÆ!!!!*

I mitt tilfelle hadde jeg jo brukt kruska-kli fra den pakken før.....

laguna1365380434
Skrevet

*he he*

Hva med å tre en stor bærepose (søppelpose??) over hele planta og bære den ut? Selv om du ikke har uteplass?

Re. melbillene: etter hva vi ble fortalt så vandret melbillene i luftekanalene der, og det var stadig vekk felleskjøkken som måtte gasses. Men sier du at billene faktisk kan komme MED de melvarene man kjøper???

*UÆÆÆÆÆ!!!!*

I mitt tilfelle hadde jeg jo brukt kruska-kli fra den pakken før.....

Jepp, de kan bo i melvarene du kjøper i butikken og klekkes hos deg..:-o Det er KJIPT, men sånn er det..

Og, jupp,jeg må jo bare ta meg sammen snart, og pose inn hele larveplanten og sprinte i søpla med den, om ingen kan se å SVARE..Jeg har ringt fire telefoner..Og ingen der..:-I

Og eksen skal ikke ringes, han vil hovere til det ingen ende tar..Nei huff;-)

Skrevet

Jepp, de kan bo i melvarene du kjøper i butikken og klekkes hos deg..:-o Det er KJIPT, men sånn er det..

Og, jupp,jeg må jo bare ta meg sammen snart, og pose inn hele larveplanten og sprinte i søpla med den, om ingen kan se å SVARE..Jeg har ringt fire telefoner..Og ingen der..:-I

Og eksen skal ikke ringes, han vil hovere til det ingen ende tar..Nei huff;-)

*S*

Du burde

1. Få deg barn, og

2. Bestemme deg for at du ikke skal overføre dine egne fobier til barnet! ;-)

Jeg har hatt skikkelig edderkoppskrekk - virkelig ille sådan! Men fordi jeg bestemte meg for at poden ikke skulle "arve" min fobi på dette området måtte jeg pent ta meg sammen når jeg oppdaget en edderkopp i huset.

I førstninga var det mer av typen "ikke vise at jeg bryr meg om den", og rolig spørre husbonden om han kunne fjerne den diskrét.

Deretter, når husbonden ikke var hjemme, kunne jeg hvelve en ugjennomsiktig plastkopp over edderkoppen, for derved å holde den fanget til husbonden kom hjem.

Og nå har jeg blitt så "tøff" at jeg kan ta dem selv (hvis husbonden ikke er lett tilgjengelig, da! *he he*), men med MYE papir i hånda! Jeg vil helst ikke kjenne knasinga når man tar den... *grøss*

Så jeg har faktisk oppdaget at jeg har vært i stand til å bedrive "selvterapi" her, for det har gått fra å være en fobi til å bare være misliking! ;-)

Gjest Halling
Skrevet

Åhfyttihælvete!

Få naboen til å bære den ut på verandaen, eller pælme hele drittplanta.

(Ikke faen om jeg hadde spist så mye som en liten tomatjævel fra den busken!)

Da har jeg jobb til deg som grønnsakbonde.

Skrevet

Blærgh! :-o

Jeg fikk det servert en gang, med salat da. Eller var det på salaten kanskje.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk det servert en gang, med salat da. Eller var det på salaten kanskje.

Rakk du å ete den? :-o

Eller fikk du øye på den før det var for sent?

Skrevet

Larver og åmer er noe av det verste jeg vet. I ferien var det en som spaserte på meg. Men jeg tok den vekk med et papir og kastet den i do...

Skrevet

Rakk du å ete den? :-o

Eller fikk du øye på den før det var for sent?

Jeg lot den leve fordi den var så søt :-)

Gjest Halling
Skrevet

Hva blir han sa du?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg lot den leve fordi den var så søt :-)

Søt du liksom..Jeg er vanligvis veldig glad i dyr, men setter grensen ved insekter og kryp..Jeg får helt gåsepels..Æsj..Og måker..De er heller ikke på favorittlisten min..De har onde øyne..:-o

*skrullete*

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hva blir han sa du?

Cocky..Dvs høy på seg selv, og generelt tøff i trynet..;-)

Ikke hørt?

laguna1365380434
Skrevet

Larver og åmer er noe av det verste jeg vet. I ferien var det en som spaserte på meg. Men jeg tok den vekk med et papir og kastet den i do...

Modig! (men jeg hadde kanskje måttet om den faktisk var på selve meg..;-))..Jeg tør bare å stå litt på avstand og ...neste..ta den..Og ike tilbake til døråpningen..

Nå så jeg foresten at det er TO! :-o

*mere og mere spooked out*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...