Gå til innhold

Mattlakk på parkett - dumt?

Anbefalte innlegg

Gjest Laminat-legger'n
Skrevet

Èr jo moderne nå med matt lakk har jeg skjønt. Nå har vi laminat vi da, men det har også en matt overflate, skal vel følge trenden da...

Til dere som har matt overflate (ikke oljet, det blir kanskje noe annet?), enten lakkert eller laminert, synes dere det er vanskeligere å holde pent enn et gulv med høyere glans?

Jeg synes så lett det blir merker når en går over det med fuktig mopp. Merker som sitter igjen av føttene feks. Selv om jeg går over med tørr mopp etterpå. Jeg må fuktmoppe helst hver dag pga mye flying som ikke er til å unngå.

Tips mottas med takk! Produsenten kommer jeg ikke i kontakt med, men det står på sidene deres (Pergo) at en ikke må bruke polish eller annet som legger seg igjen. Hva kan det skade et laminat som er dødt materiale da? Jeg hr lyst på et blankere gulv, men tør ikke sette det inn med noe siden det ikke ble anbefalt. Jaja, dette var på siden av det opprinnelige spørsmålet.

Men jeg trenger tips for å holde ut med mitt forholdsvis nylagte gulv. Har fra før blankere laminat, men det er i barnerom, og ikke i stue. Det blir vel litt annerledes, ikke er det så stor flate heller.

Gjest Laminat-legger'n
Skrevet

Hvilket rengjøringsmiddel bruker dere på laminatgulvet deres? For av og til må en vel ha annet enn bare vann, selv om en ikke flyr inne med utesko.

Gjest Halling
Skrevet

Problemet er st den matte ikke er så sterk.

På tregulv legger man to strøk blank for slitestyrke og et strøk halvblankt for glansen.

Jeg tror ikke bare matt lakk vil sitte på plastaminat/melamin.

Skrevet

Hvilket rengjøringsmiddel bruker dere på laminatgulvet deres? For av og til må en vel ha annet enn bare vann, selv om en ikke flyr inne med utesko.

Det skal holde med vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...