Gjest Lolle Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 for at han skal hjelpe meg. Jeg føler med totalt overtrampet når det gjelder husarbeid og datteren vår. Greit nok at husarbeid og barn er min jobb fordi jeg er hjemmeværende, men jeg utrolig lei av at jeg må ta absolutt alt sammen, selv når han er hjemme. Han er veldig opptatt av data og kan sitte og dulle med den utover kvelden. Hvis jeg kommer og spør om hjelp f eks til og brette sammen klær, så får jeg standarsvaret "skal gjøre det etterpå, om 5 minutter, vent litt" o.s.v. Og jeg gjør så. Jeg venter. Og 1-2 timer senere er det fremdeles ikke gjort. Så da må jeg gjøre det selv. Jeg er ofte plaget med vond rygg, vondt i bekkenet, vondt i nakken og senebetennelse i armen. Jeg har sagt til ham at jeg trenger hjelp i hjemmet og av og til når han er hjemme/har fri, men han ser ikke ut til og fatte poenget. Jeg er utrolig sliten av dette, for dette blir tatt opp igjen flere ganger og jeg kommer ikke langt. Jeg blir snart sprø, jeg har hatt det sånn i over 1 år, og jeg gidder snart ikke og gjøre noe som helst husarbeid. Han vet om det, men det er jo ikke så mye jeg kan gjøre når han ikke er villig til og hjelpe meg. Dette medfører også til at jeg mesteparten av tiden går rundt og er sur/irritert og kjeftete. Hva gjør man med noe sånt da, når det virker som om at han ikke bryr seg om deg i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lion Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Sett ned standarden. Menn har en mye lavere standard når det gjelder husarbeid enn de fleste kvinner. Husarbeid er i det store og hele ikke viktig.Hvis dere absolutt må krangle så finn noe viktigere å krangle om. Eller kanskje dere ganske enkelt kan finne på noe morsomt om kveldene istedenfor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lolle Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Sett ned standarden. Menn har en mye lavere standard når det gjelder husarbeid enn de fleste kvinner. Husarbeid er i det store og hele ikke viktig.Hvis dere absolutt må krangle så finn noe viktigere å krangle om. Eller kanskje dere ganske enkelt kan finne på noe morsomt om kveldene istedenfor? Leiligheten ser bombet ut pga leker, glass står over alt, klesvask nesten hver eneste dag o.l. Så det må egentlig ryddes hver dag, så det er ikke så lett og la det ligge. Finne på noe hadde gått an, men det er ikke så lett da ungen ikke er i seng før i 8-9 tiden. Barnevakt hadde og vært tingen, men penger er en helt annen sak..... *sukk* Ja ja..... Det er jo ikke sånn at jeg kjefter på han for alt mulig her ), men jeg sier i fra på en lettere irritert måte.... Nei, disse mannfolka....Hva kan vi gjøre? Ha en god morgen )! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Leiligheten ser bombet ut pga leker, glass står over alt, klesvask nesten hver eneste dag o.l. Så det må egentlig ryddes hver dag, så det er ikke så lett og la det ligge. Finne på noe hadde gått an, men det er ikke så lett da ungen ikke er i seng før i 8-9 tiden. Barnevakt hadde og vært tingen, men penger er en helt annen sak..... *sukk* Ja ja..... Det er jo ikke sånn at jeg kjefter på han for alt mulig her ), men jeg sier i fra på en lettere irritert måte.... Nei, disse mannfolka....Hva kan vi gjøre? Ha en god morgen )! Når dere har bare et barn er det jo begrenset hvor "bomba" det kan bli da. ;-) Sier som Lion - senk kravet ditt til ryddighet. Litt rot er ikke så viktig at det er verdt å krangle om. Og dere trenger ikke barnevakt for å finne på noe moro sammen på kvelden, det er da utrolig mye en kan gjøre hjemme også. Er det ingenting dere synes det er gøy å gjøre sammen hjemme? Slutt å irritere deg og få det mye kosligere er mitt råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lolle Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Når dere har bare et barn er det jo begrenset hvor "bomba" det kan bli da. ;-) Sier som Lion - senk kravet ditt til ryddighet. Litt rot er ikke så viktig at det er verdt å krangle om. Og dere trenger ikke barnevakt for å finne på noe moro sammen på kvelden, det er da utrolig mye en kan gjøre hjemme også. Er det ingenting dere synes det er gøy å gjøre sammen hjemme? Slutt å irritere deg og få det mye kosligere er mitt råd. For og si det sånn så har jeg vært hjemme siden datteren vår kom. I 15 mnd. Jeg har f eks ikke vært på kino på snart 2 år, mens han har vært både på kino og ute på byen med kamerater. Og gjøre ting hjemme er veldig kjedelig for meg nå, for jeg vil ut, men det er jo ikke så lett. Kommer meg bare ut av døren hvis jeg skal på senteret, besøke venner/familie o.l. Og senke kravet til ryddingen er ikke så lett, tro meg jeg har prøvd, men holder ikke ut. Men det er jo mitt eget valg. Det hadde vært litt fint om han kunne se det fra min side og ikke bare bry seg om datamaskinen hele tiden. Jeg føler meg tilsidesatt pga det. Huff, nei jeg håper det blir bedre...en vakker dag. Får vel snakke litt mere med han, tror jeg. Ha en fin dag ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lion Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Leiligheten ser bombet ut pga leker, glass står over alt, klesvask nesten hver eneste dag o.l. Så det må egentlig ryddes hver dag, så det er ikke så lett og la det ligge. Finne på noe hadde gått an, men det er ikke så lett da ungen ikke er i seng før i 8-9 tiden. Barnevakt hadde og vært tingen, men penger er en helt annen sak..... *sukk* Ja ja..... Det er jo ikke sånn at jeg kjefter på han for alt mulig her ), men jeg sier i fra på en lettere irritert måte.... Nei, disse mannfolka....Hva kan vi gjøre? Ha en god morgen )! Du sier at du bor i en leilighet. Det må da begrense seg selv hvor mye det er å gjøre i en leilighet av husarbeid hver dag? Vil tro at det tar max en halvtime for dagen å holde den noenlunde ok. Så stress ned og kos dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyremor Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Oj,oj akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Har det slik jeg også....jeg har latt det "flyte" i det siste jeg, for det er ingen som bryr seg om det er ryddig eller rent, og ingenting blir gjort hvis ikke jeg tar det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lion Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 For og si det sånn så har jeg vært hjemme siden datteren vår kom. I 15 mnd. Jeg har f eks ikke vært på kino på snart 2 år, mens han har vært både på kino og ute på byen med kamerater. Og gjøre ting hjemme er veldig kjedelig for meg nå, for jeg vil ut, men det er jo ikke så lett. Kommer meg bare ut av døren hvis jeg skal på senteret, besøke venner/familie o.l. Og senke kravet til ryddingen er ikke så lett, tro meg jeg har prøvd, men holder ikke ut. Men det er jo mitt eget valg. Det hadde vært litt fint om han kunne se det fra min side og ikke bare bry seg om datamaskinen hele tiden. Jeg føler meg tilsidesatt pga det. Huff, nei jeg håper det blir bedre...en vakker dag. Får vel snakke litt mere med han, tror jeg. Ha en fin dag ) Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være noe problem å overlate barnet til faren og ta seg en tur på byen eller på kino? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 For og si det sånn så har jeg vært hjemme siden datteren vår kom. I 15 mnd. Jeg har f eks ikke vært på kino på snart 2 år, mens han har vært både på kino og ute på byen med kamerater. Og gjøre ting hjemme er veldig kjedelig for meg nå, for jeg vil ut, men det er jo ikke så lett. Kommer meg bare ut av døren hvis jeg skal på senteret, besøke venner/familie o.l. Og senke kravet til ryddingen er ikke så lett, tro meg jeg har prøvd, men holder ikke ut. Men det er jo mitt eget valg. Det hadde vært litt fint om han kunne se det fra min side og ikke bare bry seg om datamaskinen hele tiden. Jeg føler meg tilsidesatt pga det. Huff, nei jeg håper det blir bedre...en vakker dag. Får vel snakke litt mere med han, tror jeg. Ha en fin dag ) Du kan vel gå på kino sammen med et par venninner eller noe? Pappaen kan vel være hjemme hos barnet? Eller er han helt hjelpesløs? Ellers er jeg enig med de andre her. Stress ned med dette husarbeidet. Jeg skjønner meg ikke helt på "alle" som klager over at dem ikke orker å ta seg av husarbeidet aleine. Jeg smårydder litt hver dag, jeg gjør da såpass, men jeg bruker ikke lang tid på det, og jeg kan da ikke si at det ser helt bomba ut her. Skikkelig _vasker_ gjør jeg en eller to ganger i uka, det tar da heller ikke så lang tid synes jeg. Vaskemaskina durer og går hver eneste dag, men det tar da ikke så lang tid å sette på en klesvask da. Det å brette sammen klær er det verste jeg veit, men setter man i gang med det så er da det fort gjort også....egentlig. Slapp av litt Lolle, ta deg en tur ut på byen sammen med venninner, det fortjener du. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 For og si det sånn så har jeg vært hjemme siden datteren vår kom. I 15 mnd. Jeg har f eks ikke vært på kino på snart 2 år, mens han har vært både på kino og ute på byen med kamerater. Og gjøre ting hjemme er veldig kjedelig for meg nå, for jeg vil ut, men det er jo ikke så lett. Kommer meg bare ut av døren hvis jeg skal på senteret, besøke venner/familie o.l. Og senke kravet til ryddingen er ikke så lett, tro meg jeg har prøvd, men holder ikke ut. Men det er jo mitt eget valg. Det hadde vært litt fint om han kunne se det fra min side og ikke bare bry seg om datamaskinen hele tiden. Jeg føler meg tilsidesatt pga det. Huff, nei jeg håper det blir bedre...en vakker dag. Får vel snakke litt mere med han, tror jeg. Ha en fin dag ) Men uansett hvor ryddig du vil ha det så kan det jo ikke ta timevis hver dag vel? Siden du i tillegg er hjemmeværende kan det da umulig være så mye som må taes på kveldene? Om du har lyst til å komme deg ut er det jo bare å ordne seg klar og si f.eks at: "Nå går jeg på kino." Så får han jo litt tid alene ned ungen også. Om du har lyst til å ha han med på kino må du si det til han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lolle Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Du kan vel gå på kino sammen med et par venninner eller noe? Pappaen kan vel være hjemme hos barnet? Eller er han helt hjelpesløs? Ellers er jeg enig med de andre her. Stress ned med dette husarbeidet. Jeg skjønner meg ikke helt på "alle" som klager over at dem ikke orker å ta seg av husarbeidet aleine. Jeg smårydder litt hver dag, jeg gjør da såpass, men jeg bruker ikke lang tid på det, og jeg kan da ikke si at det ser helt bomba ut her. Skikkelig _vasker_ gjør jeg en eller to ganger i uka, det tar da heller ikke så lang tid synes jeg. Vaskemaskina durer og går hver eneste dag, men det tar da ikke så lang tid å sette på en klesvask da. Det å brette sammen klær er det verste jeg veit, men setter man i gang med det så er da det fort gjort også....egentlig. Slapp av litt Lolle, ta deg en tur ut på byen sammen med venninner, det fortjener du. :-) Neida, han er ikke hjelpeløs ) Har sagt til han at jeg vil ut med han. Han sier jeg skal ta med venninnen min, men hun kan ikke akkurat nå pga problemer med svangerskapet og hun er den eneste venninnen jeg har. Gå alene går an, men det liker jeg ikke, så det er jo min egen "feil"/valg. Shoppe aleine kan jeg gjøre ) Men så var det dette med penger da...jaja. Det tar ikke lang tid og rydde leiligheten, det gjør det ikke. Men sånn som jeg ser det, så er det ingen vits i og rydde, for 5 minutter senere så er det like rotet igjen av en eller annen grunn ) Så da ligger alt og slenger akkurat sånn som nå. Jeg er enig med deg når det gjelder klagingen. Nå klager jeg litt selv, men det er fordi jeg har hatt det sånn siden vi flyttet inn her og det ble en smule verre når ungen kom i hus, og han vil på en måte ikke hjelpe til med noe. Han kan til nød skifte bleie, ta tannpuss på henne, lage middag, men det er veldig sjelden. Tror jeg tar meg ferie ) kan dra til paris f eks ) London så kan jeg shoppe litt. Nei, får vel ta opp i igjen treningen og få litt styrke i musklene ) og få ut litt frustasjon ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rødstrømpe Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Kan ikke skjønne alle her som mener at det ikke tar så lang tid og rydde opp. Når man skal rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga, så er nå hele ettermiddagen gått eller?! Jeg synes du godt kan forlange at han stiller opp. Først må dere sette en standard som man er fornøyd med. Det enkleste er faktisk å ha det helt ryddig, for da flyter det ikke helt over. Rydd opp hver kveld på et fast tidspunkt og la hele familien hjelpe til. Når barna her ikke vil rydde, truer jeg med å flytte lekene ned i boden og da rydder de. Menn kan det jo være værre med, men de vil vel helst ha en fornøyd partner eller? Skriv opp alt som skal gjøres i huset og hvor ofte det bør gjøres og hvor lang tid. Sett dere ned og fordel oppgaven, og la gjerne han velge hva han vil gjøre. Ha en avtale om at dette skal gjøres. Hjelper ikke dette ta kontakt med familierådgivning, eller pakk kofferten og reis. Hvorfor skal man finne seg i at en person skal gå rundt og gjøre det meste av husarbeidet? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest godt skrevet Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Kan ikke skjønne alle her som mener at det ikke tar så lang tid og rydde opp. Når man skal rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga, så er nå hele ettermiddagen gått eller?! Jeg synes du godt kan forlange at han stiller opp. Først må dere sette en standard som man er fornøyd med. Det enkleste er faktisk å ha det helt ryddig, for da flyter det ikke helt over. Rydd opp hver kveld på et fast tidspunkt og la hele familien hjelpe til. Når barna her ikke vil rydde, truer jeg med å flytte lekene ned i boden og da rydder de. Menn kan det jo være værre med, men de vil vel helst ha en fornøyd partner eller? Skriv opp alt som skal gjøres i huset og hvor ofte det bør gjøres og hvor lang tid. Sett dere ned og fordel oppgaven, og la gjerne han velge hva han vil gjøre. Ha en avtale om at dette skal gjøres. Hjelper ikke dette ta kontakt med familierådgivning, eller pakk kofferten og reis. Hvorfor skal man finne seg i at en person skal gå rundt og gjøre det meste av husarbeidet? Lykke til! Applaus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Kan ikke skjønne alle her som mener at det ikke tar så lang tid og rydde opp. Når man skal rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga, så er nå hele ettermiddagen gått eller?! Jeg synes du godt kan forlange at han stiller opp. Først må dere sette en standard som man er fornøyd med. Det enkleste er faktisk å ha det helt ryddig, for da flyter det ikke helt over. Rydd opp hver kveld på et fast tidspunkt og la hele familien hjelpe til. Når barna her ikke vil rydde, truer jeg med å flytte lekene ned i boden og da rydder de. Menn kan det jo være værre med, men de vil vel helst ha en fornøyd partner eller? Skriv opp alt som skal gjøres i huset og hvor ofte det bør gjøres og hvor lang tid. Sett dere ned og fordel oppgaven, og la gjerne han velge hva han vil gjøre. Ha en avtale om at dette skal gjøres. Hjelper ikke dette ta kontakt med familierådgivning, eller pakk kofferten og reis. Hvorfor skal man finne seg i at en person skal gå rundt og gjøre det meste av husarbeidet? Lykke til! "Kan ikke skjønne alle her som mener at det ikke tar så lang tid og rydde opp. Når man skal rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga, så er nå hele ettermiddagen gått eller?! " De som synes dette tar fryktelig mye tid har kanskje lagt seg til vel tungvinte måter å gjøre ting på? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 "Kan ikke skjønne alle her som mener at det ikke tar så lang tid og rydde opp. Når man skal rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga, så er nå hele ettermiddagen gått eller?! " De som synes dette tar fryktelig mye tid har kanskje lagt seg til vel tungvinte måter å gjøre ting på? ;-) Håper du kommer med en lettfattelig instruksjon for hvordan dette kan gjøres lettvint! "rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga" Vel dette bruker jeg all tid på fra klokka 16.45 til kl. 21 ... Deretter smører jeg nistepakker, rydder enda litt mer, henger opp tøy til tørk og setter sko til skotørk, skriver handlelapper, sjekker skole- og barnehageplaner for neste dag, legger fram tøy til neste dag - og da er det (altfor sein) sengetid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Men hvordan kan det være så mye jobb når du er hjemme med ett barn??! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonje Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Synes det høres ut som dere er i en ond sirkel, jeg. Første punkt er vel å senke på kravene. Gjør det egentlig noe om det ikke er strøkent til enhver tid? Du sier at du har prøvd å la være å gjøre en ting du har bedt ham om å gjøre, men at det går et par timer, også må du gjøre det selv uansett. Han fatter ikke poenget etter et par timer, da - han er jo mann ) Det må nok lenger tid til... Vask dine egne og barnets klær, men ikke hans. Hos de fleste som har prøvd dette funket dette ganske bra (som jeg har hørt om). Men så fryktelig lang tid kan det da ikke ta hver dag. Jeg har tre barn, to på snart 18 mnd og en på 7 mnd. Vi har hus på tre etasjer, en hund og to katter, og gubben jobber full tid. Det er ikke strøkent her, men heller ikke bomba... Og jeg synes IKKE jeg bruker hele dagen på husarbeid. Prat med ham ordentlig, lag en liste om nødvendig, bli enige om hva dere synes skal gjøres hvor ofte, og hvem som skal gjøre det når. Jeg synes det er greit å vaske klær, noe gubben synes er pyton, jeg synes det er pyton å vaske gulv, noe han syner er greit - vi gjør jo begge det vi synes er minst pyton. La ham fortelle selv hva han kunne tenke seg å gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også (anonymous) Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Håper du kommer med en lettfattelig instruksjon for hvordan dette kan gjøres lettvint! "rydde litt, lage middag, rydde opp etter middagen, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, lage kveldsmat, rydde opp etter kveldsmat, lese på senga" Vel dette bruker jeg all tid på fra klokka 16.45 til kl. 21 ... Deretter smører jeg nistepakker, rydder enda litt mer, henger opp tøy til tørk og setter sko til skotørk, skriver handlelapper, sjekker skole- og barnehageplaner for neste dag, legger fram tøy til neste dag - og da er det (altfor sein) sengetid! lese på senga, ser du på det som husarbeid????? Skriver handlelapper, sjekker skole- og barnehageplaner for neste dag, legger fram tøy til neste dag er jo også veldig hardt og slitsomt arbeid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det er omsorgsarbeid Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 lese på senga, ser du på det som husarbeid????? Skriver handlelapper, sjekker skole- og barnehageplaner for neste dag, legger fram tøy til neste dag er jo også veldig hardt og slitsomt arbeid. Lese på senga, med det mener jeg å lese for barna på senga! Arbeid og arbeid...men det tar tid...og det er tid det alltid er lite av! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alicia Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Ikke rart det blir kjefting og krangling hjemme mellom mann og kone, når tilogmed damene på DOL kan begynne å småkrangle om hvor mye tid husarbeide tar, og hvor slitsomt det er... Det må legges til i diskusjonen at noen har barn som roter mer enn andres, og noen har MENN som roter enda mer. I tillegg har man forkjellige måter å gjøre husarbeide på...hvor hurtig, hvor nøye, osv. Man har forskjellige arealer på hjemmene sine, man har forskjellig antall ting å rydde. Jeg skjønner ikke engang at "hvor mye tid husarbeid kan ta" er noe å diskutere engang, jeg... Hvis Lolle opplever husarbeidet som slitsomt og mye, så ER det jo det i hennes situasjon. Jeg for min del, er helt enig med Lolle og rødstrømpe.. her hjemme roter mannen mer enn ungene, så husarbeidet her pågår stort sett fra morgen til kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19341-jeg-er-n%C3%B8dt-til-og-kjefte-p%C3%A5-han/#findComment-85424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.