Gå til innhold

Blodtypedietten

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Sitter og leser som en gal her..

Til dere som har prøvd/prøver:

Hva spiser dere? Spesielt til pålegg?

(Har blodtype A)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

9

• Lips1365380508

9

• Sør

5

• favn

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

Husk å lese de vitenskapelige medisinske artiklene som viser at dette er renspikka tull fra begynnelse til ende..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Husk å lese de vitenskapelige medisinske artiklene som viser at dette er renspikka tull fra begynnelse til ende..

Hvorfor er da det flere jeg kjenner som har blitt bra i magen etter de begynte på den dietten?

Det skader ikke å prøve..

Gjest Halling
Skrevet

Har du ikke noe bedre å fordrive tida med?

Teorier som bare er laget for å selge bøker.

Har du kjøpt en bok? Hvis ja, er hensikten oppnådd, penger i lomma på luringen.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvorfor er da det flere jeg kjenner som har blitt bra i magen etter de begynte på den dietten?

Jeg vet om en fyr som ble vekket fra de døde...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har du ikke noe bedre å fordrive tida med?

Teorier som bare er laget for å selge bøker.

Har du kjøpt en bok? Hvis ja, er hensikten oppnådd, penger i lomma på luringen.

Gidder egentlig ikke forsvare meg. Ikke sikkert du har lest tidligere innlegg, men jeg har iallfall en god del problemer med magen som jeg ikke får hjelp til.

Da blir man etterhvert villig til å prøve ting, som man i utgangspunktet er skeptisk på...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg vet om en fyr som ble vekket fra de døde...

Jesus? :P

Skrevet

Tro kan flytte fjell, vettu.

Gjest Halling
Skrevet

Gidder egentlig ikke forsvare meg. Ikke sikkert du har lest tidligere innlegg, men jeg har iallfall en god del problemer med magen som jeg ikke får hjelp til.

Da blir man etterhvert villig til å prøve ting, som man i utgangspunktet er skeptisk på...

Og det står klare en del folk som vet å få deg til å punge ut. De skader deg ikke, de vil bare ha penger, og har funnet en måte....

Snart dør den ut, og så finner de en ny.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og det står klare en del folk som vet å få deg til å punge ut. De skader deg ikke, de vil bare ha penger, og har funnet en måte....

Snart dør den ut, og så finner de en ny.

Ja, ja..de får ikke så mye penger fra meg iallfall...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tro kan flytte fjell, vettu.

Ja, sant det. Men så lenge det virker så..;)

Gjest papirtiger
Skrevet

Jesus? :P

Men ærlig talt..hvorfor tror du at denne dietten vil fungere på deg, når den IKKE fungerte på forsøkspersoner under kontrollerte forhold?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men ærlig talt..hvorfor tror du at denne dietten vil fungere på deg, når den IKKE fungerte på forsøkspersoner under kontrollerte forhold?

Hvordan vet du at den ikke fungerte?

Jeg vet ikke om den vil fungere på meg. Men det skader ikke å prøve. Jeg har hatt prob. med magen litt for lenge, til å ikke prøve. Det koster meg ingenting å prøve for å si det sånn..

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvordan vet du at den ikke fungerte?

Jeg vet ikke om den vil fungere på meg. Men det skader ikke å prøve. Jeg har hatt prob. med magen litt for lenge, til å ikke prøve. Det koster meg ingenting å prøve for å si det sånn..

Hvordan jeg vet det? Jeg leste forskningsrapporten..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvordan jeg vet det? Jeg leste forskningsrapporten..

Okei..men var det for slanking eller andre ting?

Skrevet

Hei,

Har du fått hjelp hos legen? Har h*n tatt tester, osv?

Jeg synes du skal fortsette med din vanlige diett en stund til, fordi hvis du *både* bytter diett *og* prøver medisiner, osv., så vet du jo ikke hva det var som fungerte.

Videre, selve blodtypedietten er faktisk bare vrøvl. Det som kan være relevant er å *endre* dietten din, men det er akkurat det samme hvilken diett du endrer den til (i utgangspunktet).

Etter det jeg husker er én av diettene faktisk farlig (!), men jeg husker ikke hvilken. Den er satt sammen slik at den vil gi mangler hvis du følger den. Så, jo, det *kan* skade å prøve.

Det som plager deg er genetisk, siden din far og farmor (?) også lider av det samme. Dette er ikke noe en tilfeldig diett fikser, men at du må måle hva det er som du/dere reagerer på. Det kan være fett, et bestemt protein, melkeprodukter, osv.

Dette bør du ta mer alvorlig - for din egen del.

Med vennlig hilsen

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hei,

Har du fått hjelp hos legen? Har h*n tatt tester, osv?

Jeg synes du skal fortsette med din vanlige diett en stund til, fordi hvis du *både* bytter diett *og* prøver medisiner, osv., så vet du jo ikke hva det var som fungerte.

Videre, selve blodtypedietten er faktisk bare vrøvl. Det som kan være relevant er å *endre* dietten din, men det er akkurat det samme hvilken diett du endrer den til (i utgangspunktet).

Etter det jeg husker er én av diettene faktisk farlig (!), men jeg husker ikke hvilken. Den er satt sammen slik at den vil gi mangler hvis du følger den. Så, jo, det *kan* skade å prøve.

Det som plager deg er genetisk, siden din far og farmor (?) også lider av det samme. Dette er ikke noe en tilfeldig diett fikser, men at du må måle hva det er som du/dere reagerer på. Det kan være fett, et bestemt protein, melkeprodukter, osv.

Dette bør du ta mer alvorlig - for din egen del.

Med vennlig hilsen

Hei sør, og takk for svar!

Skal til legen denne uken :)

Nå driver jeg bare og leser rundt temaet..

(Har lånt boka, så jeg har ikke bet. for den, siden "alle" er så opptatt av det ;)

Gjest papirtiger
Skrevet

Okei..men var det for slanking eller andre ting?

Det har vært mye forskning på dette. Finn et bibliotek som har tilgang til medisinske databaser (medline, embase), så kan du lese førstehåndskunnskap. Kortversjonen er at blodtypedietten ikke har noen effekt på noe, hverken slanking, eksem, mageproblemer etc etc

Lips1365380508
Skrevet

Hei sør, og takk for svar!

Skal til legen denne uken :)

Nå driver jeg bare og leser rundt temaet..

(Har lånt boka, så jeg har ikke bet. for den, siden "alle" er så opptatt av det ;)

Har også som Sør hørt at den dietten bare er no herk. at den ikke funker i det hele tatt. Hvis jeg var deg ville jeg heller endret dietten, og spist det som passer deg, men selfølgelig sunn mat. Dr. Atkins, eller Lindberg har gode oppskrifter har jeg hørt..

Som Dr.Phil sier: du må endre livsstilen din =)

Gjest Halling
Skrevet

Ja, ja..de får ikke så mye penger fra meg iallfall...

Bra.

Men askeavkokets år, hvilket år var det?

Var det samme året som så mange lo brokk og hemorrider på seg?

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...