Gå til innhold

Blodtypedietten

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har også som Sør hørt at den dietten bare er no herk. at den ikke funker i det hele tatt. Hvis jeg var deg ville jeg heller endret dietten, og spist det som passer deg, men selfølgelig sunn mat. Dr. Atkins, eller Lindberg har gode oppskrifter har jeg hørt..

Som Dr.Phil sier: du må endre livsstilen din =)

Men jeg skal ikke prøve den for å slanke meg.. Men mulig noe annet ville hjelpe..Hvem vet? =)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

9

• Lips1365380508

9

• Sør

5

• favn

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Lips1365380508
Skrevet

Hvordan vet du at den ikke fungerte?

Jeg vet ikke om den vil fungere på meg. Men det skader ikke å prøve. Jeg har hatt prob. med magen litt for lenge, til å ikke prøve. Det koster meg ingenting å prøve for å si det sånn..

Kan jeg spørre hva som er galt med magen din?

Lips1365380508
Skrevet

Men jeg skal ikke prøve den for å slanke meg.. Men mulig noe annet ville hjelpe..Hvem vet? =)

Nei, uansett hva du skal med den, så vil en annen diett hjelpe mer enn blodtypedietten. Man trenger ikke nødvendigvis spise sunnere bare for å gå ned i vekt ;) som du sier, finnes det andre grunner.

Gjest Timari
Skrevet

Her må jeg si meg helt enig med Sør. Blodtypedietten har ikke noe vitenskapelig basis, Det reneste vrøl for å tjene penger. Mulig det hjelper på noen fordi man kanskje kutter ut usunn mat (som man uansett har godt av å kutte ut) Eller blir mer bevisst på hvor mye man spiser osv

Men gå til skolemedisinen i første omgang du

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kan jeg spørre hva som er galt med magen din?

Jeg får veldig vondt av mat. Nesten som kramper. Og må en del ganger på do. :S

Har noen brae perioder, der jeg tåler det aller meste. Mens andre der jeg tåler ingenting.. (Har i tillegg migrene)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Her må jeg si meg helt enig med Sør. Blodtypedietten har ikke noe vitenskapelig basis, Det reneste vrøl for å tjene penger. Mulig det hjelper på noen fordi man kanskje kutter ut usunn mat (som man uansett har godt av å kutte ut) Eller blir mer bevisst på hvor mye man spiser osv

Men gå til skolemedisinen i første omgang du

Okei, greit. Har fått nok pes her nå.

Spurte egentlig bare om et enkelt spm, som jeg enda ikke har fått svar på.

Gjest catchy
Skrevet

Har også som Sør hørt at den dietten bare er no herk. at den ikke funker i det hele tatt. Hvis jeg var deg ville jeg heller endret dietten, og spist det som passer deg, men selfølgelig sunn mat. Dr. Atkins, eller Lindberg har gode oppskrifter har jeg hørt..

Som Dr.Phil sier: du må endre livsstilen din =)

Alle de folka der tjener jo penger på at vi kjøper bøkene deres! Og de argumenterer alle like overbevisende om at akkurat deres 'kur' er den beste. En får heller kjenne på kroppen sin, det kan en hvis en prøver seg fram, da merker en hva en tåler av mat og drikke.

Gjest Timari
Skrevet

jeg mente ikke å være spydig isted eller at jeg tenker at du er dum som prøver det. Jeg har selv gått på ganske så sære naturmedisinske dietter. Man blir ganske så desperat etter å finne noe som kan hjelpe så jeg kan forstå at man vil prøve absolutt alt.

Men vær forsiktig!!. Sånne dietter som ikke følges opp nøye kan faktisk være farlige på lang sikt

Gjest Timari
Skrevet

Gidder egentlig ikke forsvare meg. Ikke sikkert du har lest tidligere innlegg, men jeg har iallfall en god del problemer med magen som jeg ikke får hjelp til.

Da blir man etterhvert villig til å prøve ting, som man i utgangspunktet er skeptisk på...

jeg har en del erfaring med mage og tarmproblemer og har forsøkt en rekke ting. Du må gjerne rådføre deg med meg om du ønsker

mvh

Gjest M.Angelica
Skrevet

jeg mente ikke å være spydig isted eller at jeg tenker at du er dum som prøver det. Jeg har selv gått på ganske så sære naturmedisinske dietter. Man blir ganske så desperat etter å finne noe som kan hjelpe så jeg kan forstå at man vil prøve absolutt alt.

Men vær forsiktig!!. Sånne dietter som ikke følges opp nøye kan faktisk være farlige på lang sikt

Takk! =)

Ja, man kan bli ganske så desperat. Og helsevesnet i Norge er jo ikke akkurat noe å rope hurra over!

Gjest M.Angelica
Skrevet

jeg har en del erfaring med mage og tarmproblemer og har forsøkt en rekke ting. Du må gjerne rådføre deg med meg om du ønsker

mvh

Ja, det hadde vært kjempefint! =)

adressen min er:

[email protected]

Skrevet

Det har vært mye forskning på dette. Finn et bibliotek som har tilgang til medisinske databaser (medline, embase), så kan du lese førstehåndskunnskap. Kortversjonen er at blodtypedietten ikke har noen effekt på noe, hverken slanking, eksem, mageproblemer etc etc

Joda - på lommeboken! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

jeg har prøvd ut blodtypedietten og den fungerer på meg!!

Det som var vanskelig for meg var at jeg har blodtype o, der du ikke kan spise noe meieriprodukter..men der er du heldig da..:) hehe

Gjest M.Angelica
Skrevet

jeg har prøvd ut blodtypedietten og den fungerer på meg!!

Det som var vanskelig for meg var at jeg har blodtype o, der du ikke kan spise noe meieriprodukter..men der er du heldig da..:) hehe

Oi! Ingen? Det skjønner jeg kan være litt vanskelig, ja. Nå drikker ikke jeg melk, men liker ost og yoghurt ;)

Gikk du på den pga slanking eller for andre ting? (hvis jeg kan spør om det :)

Skrevet

Oi! Ingen? Det skjønner jeg kan være litt vanskelig, ja. Nå drikker ikke jeg melk, men liker ost og yoghurt ;)

Gikk du på den pga slanking eller for andre ting? (hvis jeg kan spør om det :)

for å slanke meg..

jeg ble forresten mye bedre humør også og mer opplagt

Gjest M.Angelica
Skrevet

for å slanke meg..

jeg ble forresten mye bedre humør også og mer opplagt

Så kjekt! Glad det virket for deg =)

Skrevet

Nei, uansett hva du skal med den, så vil en annen diett hjelpe mer enn blodtypedietten. Man trenger ikke nødvendigvis spise sunnere bare for å gå ned i vekt ;) som du sier, finnes det andre grunner.

Blodtypedietten er ikke en slankediett. Det er mye misforståelser rundt denne dietten, den må ikke på noen som helst måte sammenlignes med Atkinsdietten.

Skrevet

ja, men nå har jeg "sprukket" og overspiser mye..

Skrevet

Bare prøv blodtypedietten du. Det er så mange misforståelser og påstander som ikke stemmer om denne dietten.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bare prøv blodtypedietten du. Det er så mange misforståelser og påstander som ikke stemmer om denne dietten.

Takk for støttende ord =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...