Gå til innhold

Blodtypedietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også blodtype A, og det hender jeg spiser kylling eller kalkunpålegg, avocado i skiver, egg, syltetøy (både blåbær, solbær, bringebær og jordbær kan spises av A) Ost av geitemelk. Peanøttsmør.

Dette er ting jeg kommer på i farten. Spiser ikke så voldsomt mye brød, det blir mest havregryn på morran. Enten som havregrøt eller med rismelk.

Jeg lever ikke 100% etter blodtypedietten, men revmatismen min er mye bedre når jeg gjør det.

Hvilken bok er det du har lånt?

Husk at du kan sjekke oppdatert matliste på dadamo.com

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

9

• Lips1365380508

9

• Sør

5

• favn

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Lips1365380508
Skrevet

Jeg får veldig vondt av mat. Nesten som kramper. Og må en del ganger på do. :S

Har noen brae perioder, der jeg tåler det aller meste. Mens andre der jeg tåler ingenting.. (Har i tillegg migrene)

Blir du dårlig av all slags mat, eller bare noen typer? jeg får også ofte vont i magen, men ikke av all mat, bare noen utvalgte typer.

Gjest Halling
Skrevet

Jeg har også blodtype A, og det hender jeg spiser kylling eller kalkunpålegg, avocado i skiver, egg, syltetøy (både blåbær, solbær, bringebær og jordbær kan spises av A) Ost av geitemelk. Peanøttsmør.

Dette er ting jeg kommer på i farten. Spiser ikke så voldsomt mye brød, det blir mest havregryn på morran. Enten som havregrøt eller med rismelk.

Jeg lever ikke 100% etter blodtypedietten, men revmatismen min er mye bedre når jeg gjør det.

Kvakk.

Er ikke dette tvangshandlinger? Det ser ganske komplisert ut, og kroppen aksepterer mange ulike nøringsmidler i kombinasjoner uten så mye akkedering. Hvorfor ikke bruke tida på å leve livet?

Lips1365380508
Skrevet

for å slanke meg..

jeg ble forresten mye bedre humør også og mer opplagt

Man blir som regel i bedre humør når man spiser så pass sunn mat som du spiser =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Blir du dårlig av all slags mat, eller bare noen typer? jeg får også ofte vont i magen, men ikke av all mat, bare noen utvalgte typer.

Jeg reagerer på feks boller, vafler og sånne ting. Sterk mat, spesielt mat med tomat (eks tomatpurre etc)

Har og reagert på reker og kjøtt (spes, i jula). Men noen ganger går det helt bra..

Sliter du med noe av det samme? har du fått hjelp med det?

Lips1365380508
Skrevet

Blodtypedietten er ikke en slankediett. Det er mye misforståelser rundt denne dietten, den må ikke på noen som helst måte sammenlignes med Atkinsdietten.

Joda, jeg vet det. Som jeg skrev, og du kanskje misforsto, så trenger man ikke gå på dietter BARE for å gå ned i vekt. Det finnes også andre grunner for å gå på ulike dietter. F.eks; mage problemer, slik Angelica har, humør, depresjon, blodtrykk osv.

Lips1365380508
Skrevet

Jeg reagerer på feks boller, vafler og sånne ting. Sterk mat, spesielt mat med tomat (eks tomatpurre etc)

Har og reagert på reker og kjøtt (spes, i jula). Men noen ganger går det helt bra..

Sliter du med noe av det samme? har du fått hjelp med det?

Jeg reagerer på frukt, melkeprodukter, og sterk mat. Har ikke fått hjelp, men prøver bare å unngå slik mat, selv om det vanskelig, da jeg er veldig glad i frukt og produkter som inneholder melk,men... Det er ikke VELDIG stor problem for meg, jeg greier å leve med det,er blitt vant til det,men som sagt, så kan jeg unngå slike produkter, og da går det bra ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Takk for gode tips!

Jeg har "Blodtypedietten". Vurderer å få tak i den du ga meg en link til (amazon) Tror det var deg iallfall =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg reagerer på frukt, melkeprodukter, og sterk mat. Har ikke fått hjelp, men prøver bare å unngå slik mat, selv om det vanskelig, da jeg er veldig glad i frukt og produkter som inneholder melk,men... Det er ikke VELDIG stor problem for meg, jeg greier å leve med det,er blitt vant til det,men som sagt, så kan jeg unngå slike produkter, og da går det bra ;)

Så kjedlig å ikke tåle frukt da :(

Jeg tåler ikke appelsin og sånn.. (Får og eksem av det.)

Det er litt slitsom å ha det sånn... Virker som om det er mange som sliter med magen..

Gjest Halling
Skrevet

Joda, jeg vet det. Som jeg skrev, og du kanskje misforsto, så trenger man ikke gå på dietter BARE for å gå ned i vekt. Det finnes også andre grunner for å gå på ulike dietter. F.eks; mage problemer, slik Angelica har, humør, depresjon, blodtrykk osv.

Depresjon tror jeg absolutt på for mange.

Skrevet

Takk for gode tips!

Jeg har "Blodtypedietten". Vurderer å få tak i den du ga meg en link til (amazon) Tror det var deg iallfall =)

Det var meg ja! Er det den boka med svart og hvitt utenpå?

Skrevet

Jeg vet fint lite eller ingenting om blodtypedietten, men hvis dietten ikke er for ensidig, har du jo ingenting å tape på å prøve for passe lang periode.

Når poenget er å bli frisk, legene ikke finner ut hva som feiler deg, ja da ser jeg på det som helt greit å prøve alternative metoder som sunt vett forteller ikke er skadelig.

Om du prøver denne dietten, betyr vel neppe det at du slutter å gå til lege (for de som bekymrer seg :)

Lykke til, da.

Skrevet

Kvakk.

Er ikke dette tvangshandlinger? Det ser ganske komplisert ut, og kroppen aksepterer mange ulike nøringsmidler i kombinasjoner uten så mye akkedering. Hvorfor ikke bruke tida på å leve livet?

Bare kvakk i vei du, men pass deg når andejakta begynner. Jeg lever livet jeg, og lever det på en bedre måte når jeg følger blodtypedietten. For den fungerer på meg.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg vet fint lite eller ingenting om blodtypedietten, men hvis dietten ikke er for ensidig, har du jo ingenting å tape på å prøve for passe lang periode.

Når poenget er å bli frisk, legene ikke finner ut hva som feiler deg, ja da ser jeg på det som helt greit å prøve alternative metoder som sunt vett forteller ikke er skadelig.

Om du prøver denne dietten, betyr vel neppe det at du slutter å gå til lege (for de som bekymrer seg :)

Lykke til, da.

Takk..det er akkurat sånn jeg føler det! =)

Skrevet

Hei,

Har du fått hjelp hos legen? Har h*n tatt tester, osv?

Jeg synes du skal fortsette med din vanlige diett en stund til, fordi hvis du *både* bytter diett *og* prøver medisiner, osv., så vet du jo ikke hva det var som fungerte.

Videre, selve blodtypedietten er faktisk bare vrøvl. Det som kan være relevant er å *endre* dietten din, men det er akkurat det samme hvilken diett du endrer den til (i utgangspunktet).

Etter det jeg husker er én av diettene faktisk farlig (!), men jeg husker ikke hvilken. Den er satt sammen slik at den vil gi mangler hvis du følger den. Så, jo, det *kan* skade å prøve.

Det som plager deg er genetisk, siden din far og farmor (?) også lider av det samme. Dette er ikke noe en tilfeldig diett fikser, men at du må måle hva det er som du/dere reagerer på. Det kan være fett, et bestemt protein, melkeprodukter, osv.

Dette bør du ta mer alvorlig - for din egen del.

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Vanligvis er jeg mye eneig med deg, men når det gjelder blodtypedietten er jeg veldig uenig. Blodtypedietten betyr at man kan spise allsidig og sunn mat, og det er påfallende mange jeg kjenner som har hatt nytte av å følge denne dietten. Dette er ikke Atkinsdietten, men mange forveksler den med den og tror det dreier seg om å spise mest mulig proteiner.

Om den virker eller ikke må hver enkelt finne ut av sjøl.

Gjest Halling
Skrevet

Bare kvakk i vei du, men pass deg når andejakta begynner. Jeg lever livet jeg, og lever det på en bedre måte når jeg følger blodtypedietten. For den fungerer på meg.

Men prøv å spise det motsatte og se hva som skjer da? Det vet du ikke.

En jeg kjenner påsto å ikke tåle sopp. Hun spiste masse sopp (mykoprotein) uten å vite det, og uten at noen andre visste det. Ingenting skjedde.

Men dette er bare enkelttilfeller.

Skrevet

Takk..det er akkurat sånn jeg føler det! =)

For å si det sånn: Hvis ingenting nyttet, hadde jeg gladelig prøvd håndspåleggere, krystallister, astralprofeter, spåkoner eller hva som helst for å bli frisk.

Lips1365380508
Skrevet

Så kjedlig å ikke tåle frukt da :(

Jeg tåler ikke appelsin og sånn.. (Får og eksem av det.)

Det er litt slitsom å ha det sånn... Virker som om det er mange som sliter med magen..

Heldigvis er jeg ikke allegisk mot noe i den grad at jeg får eksem da,men vont i magen får jeg av mange ting. Til og med bombonger. uff. Men det er ikke no å gjøre med det altså. Har snakket med legen om det. Hun sier at det bare er slik med noen.Kjipe greier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...