Gå til innhold

lommepenger til tyrkia

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

hvor mye penger bør jeg ha med til tyrkia? har tenkt å feste en del,shoppe hvis det er noe å shoppe,spise ute hver dag,koose meg...=)

det er billig der, det vet jeg, men hvor mye trenger en 19åring der nede på en uke? noen som har noen erfaringer e.l?

vi har tenkt på å ha med oss rundt 4000 hver, men så leste jeg en annen plass her på forumet at noen ble anbefalt å ikke ta med mer enn 2000 til spania..men på ett annet forum ble jeg anbefalt å ta med 5-6000 hvis jeg virkelig ville kose meg i tyrkia.

noen som har vært i tyrkia, som vet sånn ca hvor penger som går til forskjellige ting? hadde vært fint..=)

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har ikke vært i Tyrkia, men på sånne turiststeder er det vel greit å beregne rundt tusenlappen per dag.

Alkohol er ofte dyrt på diskoteker og den slags, og i tillegg går det jo en del kroner til middager og den slags.

Skrevet

Har ikke vært i Tyrkia, men på sånne turiststeder er det vel greit å beregne rundt tusenlappen per dag.

Alkohol er ofte dyrt på diskoteker og den slags, og i tillegg går det jo en del kroner til middager og den slags.

Alkohol dyrt på turistplasser? Uuuummm... Jeg betalte 10 kr for øl på en uteplass, og 40 for en god coctail, så dyrt er det ikke, og en middag koster ikke mer enn 60 kroner, men uansett er det MYE billigere enn her i Norge.

Gjest snøball
Skrevet

Hvilken plass i Tyrkia skal du til? Sånne små plasser er det ikke noen shopping muligheter,men hvis du skal til en større by, da er det så klart mange butikker å velge mellom,men du må prute, og få ned prisen da.

Mat og drikker er veldig billig. Du får en god middag for under hundrelappen, så 4000-5000 burde holde,men du kan jo ha mer penger på kontoen sånn i tilfelle da. Du skal vel ikke ta med 4000 i kontakt heller? det er ikke lurt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alkohol dyrt på turistplasser? Uuuummm... Jeg betalte 10 kr for øl på en uteplass, og 40 for en god coctail, så dyrt er det ikke, og en middag koster ikke mer enn 60 kroner, men uansett er det MYE billigere enn her i Norge.

Jeg vet ikke hvordan det er i Tyrkia, men jeg gjetter på at det er som i Hellas. Og på pub-er og den slags har du naturligvis helt rett. Der er det billig. Det samme i butikkene.

Men skal dere på discoene koster det omtrent som her i landet. I tillegg drikker man jo ofte svært mye på disse turene, så det går likevel penger.

Gjest batteri
Skrevet

Hvilken plass i Tyrkia skal du til? Sånne små plasser er det ikke noen shopping muligheter,men hvis du skal til en større by, da er det så klart mange butikker å velge mellom,men du må prute, og få ned prisen da.

Mat og drikker er veldig billig. Du får en god middag for under hundrelappen, så 4000-5000 burde holde,men du kan jo ha mer penger på kontoen sånn i tilfelle da. Du skal vel ikke ta med 4000 i kontakt heller? det er ikke lurt.

skal til alanya, tipper det er en del shoppingmuligheter der. får satse på å ta med rundt 5000 da, kjipt å ha med for lite...kommer ikke til å ha med visakort, sikkert dyrt å ta ut der nede likevel..legger pengene i safen.

Annonse

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er i Tyrkia, men jeg gjetter på at det er som i Hellas. Og på pub-er og den slags har du naturligvis helt rett. Der er det billig. Det samme i butikkene.

Men skal dere på discoene koster det omtrent som her i landet. I tillegg drikker man jo ofte svært mye på disse turene, så det går likevel penger.

psst...tror du har fått mail ;)

Gjest isbjørnen
Skrevet

Tusen kroner om dagen høres voldsomt ut.

Gjest snøball
Skrevet

skal til alanya, tipper det er en del shoppingmuligheter der. får satse på å ta med rundt 5000 da, kjipt å ha med for lite...kommer ikke til å ha med visakort, sikkert dyrt å ta ut der nede likevel..legger pengene i safen.

Vet ikke om det er så lurt jeg. Det beste er å ta med 1000 kroner, også ta ut resten på en minibank der nede. Ikke SÅ dyrt. Å ha med seg så mye kontanter er ikke lurt i det hele tatt.

Gjest Strawberrygirl
Skrevet

Har vært i tyrkia hver sommer de siste 10 årene. Det er masse å handle uansett hvilken liten by du kommer til.Og Antalya har masse shoppingsmuligheter.

I alle år har prisene på øl, sprit og mat (både på disco og restaurantene) vært 1/3 del billigere enn her i Norge.

I år, etter at de kuttet ut alle 0´ene i lira, har det også blitt dyrere. Det vil si halv pris i forhold til Norge. Men drinkene der nede er mye sterkere enn det lille skviset vi får i drinkene her i Norge, så vær forsiktig med drikkinga! ;-)

Nå i juni var 20 lira det samme som 100 kr. (10 lira=50kr.osv.)

Hvor mye du skal ha med av penger, spørs jo på hvor mye du skal shoppe og hva du skal shoppe... Gull, skinn, ting og tang, fake merke klær/sko/vesker. De har utrolig mye fint fake; Gucci, Lois Vutton, Ralph Lauren, D&C,Dior, ja ALT av merketing. Mye av veskene og skoene er i ekte skinn og bra kvalitet. Hadde med meg en som har jobbet i en merkeforretning og hun var overrasket over kvaliteten. Så shopp i vei! ;-)

På stranda var vi 5 stk. som kjøpte oss hamburgere, pomfrites og øl og det kom på kr.140,- til sammen!!

Ha en god reise, skulle ønske det var jeg som skulle reise igjen!!!! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tusen kroner om dagen høres voldsomt ut.

1000 kroner om dagen går fort hvis man ikke skal tenke penger, og det vil man vel ofte ikke på ferie.

Ikke det... jeg klarte meg på 500 Euro på en uke i Hellas for et par år siden, uten at jeg forsøkte å spare noe som helst, men så shoppet jeg heller ikke. Og det skal visst jenta over. I tillegg drakk jeg utelukkende øl, noe som er billigere enn drinker.

Det er i hvert fall bedre å beregne litt for mye enn litt for lite, selv om jeg er enig med de som sier hun heller burde ta ut en tusenlapp eller to, og så ha kortet i bakhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...