Lipre Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg er 29 år gammel og har ikke noen barn. Har brukt p piller i litt over 10 år. Har hele tiden brukt follimin, som fungerte bra. Når jeg i desember skulle løse ut nye piller med mitt resept ble jeg fortalt at follimin ikke lengre ble produsert. Det ble ringt til min fastlege fra apoteket og over telefon ble reseptet forandret til loette - som skulle tilsvare noe av det samme (men mye dyrere..) Etter å ha brukt loette fra desember til nå - 8 måneder, har jeg kun hatt menstruasjon to ganger. En gang for noen måned siden, og nå fra igår. Mensen har kommit i den siste uken med virksomme tabletter - ved begge tilfellene. Første gangen jeg endelig fikk mensen hadde jeg kjempevonde bryster en uke i forveien, klarte ikke å ligge på magen i sengen. Slik vondt har jeg aldri hatt før.(Ikke nå føre denne blødningen heller) I tiden med uvirksomme tabletter har jeg aldri hatt noen mensfølelser i kroppen - mensen har bare uteblitt..Dette har egentlig ikke plaget meg noe, det er deilig å slippe å ha mens, men jeg begynner å lure på om det kan være farlig på noen måte..? Har hørt at det er vanlig med hormonelle forstyrrelser ved bytte av p pille merken i opp til ca 3 månader - dette har ju varet noe lengre.. Har også hørt at det er mindre hormoner i loette. Lurer på om jeg kanskje må bytte merke, men nå har jeg ca 5 brett igjen av loette, så hvis dette ikke gjør noe er det ju bra.. ( Jeg tok en graviditetstest etter noen måned uten mens, men den var negativ, vilket jeg misstenkte..) Hva bør jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193435-nye-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Litt rart at du fikk Loette når det finnes en tablett som er helt identisk med Follimin, Microgynon som er i handelen fortsatt. Jeg foreslår at du ber om resept på dem. Den undrer meg at apoteket ikke leverer dem ut i stedet for å ringe til din lege? Det blir ikke hormonforstyrrelser av å skifte til annet merke, for ditt eget system er satt ut av spill med p-piller. Loette er en svakere pille, har mindre østrogen som er det hormonet som får livmorslimhinnen til å vokse, det kan forklare hvorfor du ikke får blødning. Ulogisk at du skulle få mer vondt i brystene med Loette. Godt at graviditet er utelukket. Jeg foreslår at du bruker opp de Loette du har kjøpt og så ber din fastlege om resept på Microgynon. Det er ikke farlig at du ikke får blødning, når bare du kan utelukke at du kan ha blitt gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/193435-nye-p-piller/#findComment-1345320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.