Gå til innhold

Hvordan gå frem for å konvertere?

Anbefalte innlegg

Gjest isbjørnen
Skrevet

Tenker en del på å konvertere over til islam. Noen som vet hvordan jeg går frem?

Gjest Dette er nå hva jeg tenker
Skrevet

hva slags type muslim har du tenkt til å konvertere til?

Hva med å snakke med en Iman?

kanskje litt dårlig tidspunkt å konvertere nå som det er så mye muslimhat i verden?

Gjest isbjørnen
Skrevet

hva slags type muslim har du tenkt til å konvertere til?

Hva med å snakke med en Iman?

kanskje litt dårlig tidspunkt å konvertere nå som det er så mye muslimhat i verden?

Det finnes mange millioner muslimer i verden som hater kristne så der står det ganske likt vil jeg tro.

Gjest Halling
Skrevet

Hvorfor vil du det?

Jeg lurer alltid på hvorfor noen vil hengi seg til en religion.

For å tekkes en partner kanskje?

Gjest isbjørnen
Skrevet

Hvorfor vil du det?

Jeg lurer alltid på hvorfor noen vil hengi seg til en religion.

For å tekkes en partner kanskje?

For å følge et indre behov.

Skrevet

Er det sansen for de nylige bombeaksjonene i London som virker tiltrekkende? Eller trøbler du kanskje med draget på damer..synes de blir litt for frigjorte, utfordrende og storkjefta?

Da tar du det rette valget ved å bli muslim. Så fort du har konvertert kommer en patriark med ei brukendes jente fra Pakistan eller noe, og plasserer i senga di..med klave, og så har du hushjelp, elskerinne og kokk så lenge du gidder.

Det er forresten vanlig å skifte navn når man konverterer, eller få et tilleggsnavn. Har du valgt noe velklingende?

Lykke til. Allah er stor.

Gjest isbjørnen
Skrevet

Er det sansen for de nylige bombeaksjonene i London som virker tiltrekkende? Eller trøbler du kanskje med draget på damer..synes de blir litt for frigjorte, utfordrende og storkjefta?

Da tar du det rette valget ved å bli muslim. Så fort du har konvertert kommer en patriark med ei brukendes jente fra Pakistan eller noe, og plasserer i senga di..med klave, og så har du hushjelp, elskerinne og kokk så lenge du gidder.

Det er forresten vanlig å skifte navn når man konverterer, eller få et tilleggsnavn. Har du valgt noe velklingende?

Lykke til. Allah er stor.

"Det er forresten vanlig å skifte navn når man konverterer, eller få et tilleggsnavn. Har du valgt noe velklingende?"

Nei har ikke valgt, men tar gjerne imot forslag.

Skrevet

Det finnes mange millioner muslimer i verden som hater kristne så der står det ganske likt vil jeg tro.

Der skjøt du vel deg selv i foten?

Men nok om det, ta kontakt med noen muslimer du kjenner som kan hjelpe deg å vise veien, eller ta direkte kontakt med en moske.

Skrevet

Tja....en god start kunne jo være å sprenge seg sjøl i lufta?

Gjest Halling
Skrevet

For å følge et indre behov.

Si farvel til noen/mange venner, da det ikke akkurat er sosialt akseptert blant nordmenn. De to konvertittene jeg vet om har problemer. Den ene har tydelige psykiske problemer. Det kommer nok ikke av islam, men av at de hadde det fra før og den nye religiøse tilstanden deres gjorde det verre.

Det er svært vanlig å bli religiøs i livskriser og psykisk svake tider. De finner ofte ikke svaret i religionen, og finner ikke venner der heller, og det blir bare enda en blindvei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...