Gå til innhold

Milano.

Anbefalte innlegg

Majja1365380494
Skrevet

Vi er 2 jenter på 30 som skal til Milano i begynnelsen av neste mnd,venninden min vet ennå ikke hun skal dra, for hun får det i bursdagsgave helgen før,så hva kan vi finne på i en by som dette,vet jo at det blir en del shopping,har allerede funnet en hel rekke med outlets vi må stikke innom.

Men sånn ellers,hva kan man ikke gå glipp av i Milano,åpent for det meste,og er det noen gode råd vi burde ta med oss på veien?

Gjest Moliza
Skrevet

Verdens mest berømte opera, La Scala?

Men bare glem forestillinger, det koster noen tusenlapper minst! Ellers vet jeg ikke, men Italia er jo topp da! Hvis dere skal være borte en uke, kan dere dra til noen andre flotte byer som 'må ses'.

Gjest Persille
Skrevet

Via Napolitan (?) er gaten som inneholder alle merkebutikkene, der er det dørvakter - og bare de som holder mål slipper inn :)

På Corso Como er de kule utestedene, og et par gode restauranter - verdt å ta en kveld eller to der!

Ellers er det jo Domen (Doumo) - virkelig verdt å få med seg, ta en tur på toppen - og ta trappene :)

Jeg ble litt skuffet over Milano - synes det var lite å se foruten det jeg allerede har nevnt, og den store handlegaten som går fra Domen og oppover. Vi brukte lang tid på å få vite om Corso Como, dermed ble det lite uteliv også...

Skal dere fly med RyanAir lander dere i Bergamo - og jeg hadde heller blitt der en natt eller to, der har de masse fine butikker (de samme som i Milano) men i mindre skala, og så har de en middalalderby som er kjempekoselig.

God tur :)

Gjest printa
Skrevet

Dere bør iallfall ikke gå glipp av en dagstur, eller i det minste et besøk i Roma. Helst med guide. Byen er stor og det er lett å rote seg bort, men den er alldeles storslagen, og må bare oppleves.

Majja1365380494
Skrevet

Via Napolitan (?) er gaten som inneholder alle merkebutikkene, der er det dørvakter - og bare de som holder mål slipper inn :)

På Corso Como er de kule utestedene, og et par gode restauranter - verdt å ta en kveld eller to der!

Ellers er det jo Domen (Doumo) - virkelig verdt å få med seg, ta en tur på toppen - og ta trappene :)

Jeg ble litt skuffet over Milano - synes det var lite å se foruten det jeg allerede har nevnt, og den store handlegaten som går fra Domen og oppover. Vi brukte lang tid på å få vite om Corso Como, dermed ble det lite uteliv også...

Skal dere fly med RyanAir lander dere i Bergamo - og jeg hadde heller blitt der en natt eller to, der har de masse fine butikker (de samme som i Milano) men i mindre skala, og så har de en middalalderby som er kjempekoselig.

Takk for fint svar,jeg lurer på hvor bussen du tar fra Bergamo ender i byen og er det et område som er bedre å bo i enn andre,og til slutt fungerer undergrunnsbanen bra der nede?

Skrevet

Det spørs på hvor lenge dere skal være i Milano. Jeg syns ikke Milano er hverken veldig trivelig eller spennende. Men det er jo Italias nr.1 shoppingby og en moteby uten like. Det er lett for norske kvinner som foretrekker det behagelige framfor mote å kjenne seg ganske shabby i forhold til de italienske kvinnene.

Skal dere være ei helg så er det nok å finne på i Milano.

Det er mange koselige restauranter, men i bysentrum er det ganske dyrt. Du har fått forslag om både tur til Bergamo og til Roma. Roma er en helt fantastisk by, men da bør dere nesten ha en overnatting der så da spørs det om dere skal ha en helgatur bare, eller om dere skal være flere dager. Tog til Bergamo tar under en time og det passer jo bra om man tar en helgatur.

Bologna er også en sjarmerende by, toget dit tar 1.5 til 2 timer så vidt jeg husker. Bologna er "hovedstaden" i Emilia Romagna, som regnes for den kulinarisk beste delen av Italia. Skulle det være dårlig vær er det allikevel ok å gå i gatene fordi det er arkader, altså overbygde fortau i store deler av byen.

Nyttige lenker: trenitalia.com (tog)

enit.it (Den italienske statens turistbyrå)

Gjest Persille
Skrevet

Takk for fint svar,jeg lurer på hvor bussen du tar fra Bergamo ender i byen og er det et område som er bedre å bo i enn andre,og til slutt fungerer undergrunnsbanen bra der nede?

Bussen ender på sentralstasjonen - perfekt :)

Undergrunnsbanen fungerer VELDIG bra - og det er billig og enkelt. Vi kjøpte to dagerskort og brukte den masse.

Når du står med kartet foran deg, så er det vel den øverste delen av byen som ansees som "best". Vi bodde nederst - via lodovico eller noe sånt. Det var generelt dårligere standard der enn i resten av byen, men til gjengjeld veldig billig å bo der. Det var lite restauranter o.l., men det tok bare to minutter med banen til sentrum.

Jeg hadde trodd det skulle være med å gjøre og se i Milano - og ble sånn sett litt skuffet. Det var lite caféer og restauranter, og etter at vi hadde trålet handlegaten noen ganger var det ikke mer å finne på.

På Corso Como fant vi et bra utested, og en bra restaurant - men det holdt jo bare én kveld.

Som sagt; jeg ville heller blitt en ekstra dag i Bergamo, og tatt en runde der i tillegg. En dag, kveld og overnatting i Milano holdt i massevis, og så to i Bergamo f.eks.

Majja1365380494
Skrevet

Bussen ender på sentralstasjonen - perfekt :)

Undergrunnsbanen fungerer VELDIG bra - og det er billig og enkelt. Vi kjøpte to dagerskort og brukte den masse.

Når du står med kartet foran deg, så er det vel den øverste delen av byen som ansees som "best". Vi bodde nederst - via lodovico eller noe sånt. Det var generelt dårligere standard der enn i resten av byen, men til gjengjeld veldig billig å bo der. Det var lite restauranter o.l., men det tok bare to minutter med banen til sentrum.

Jeg hadde trodd det skulle være med å gjøre og se i Milano - og ble sånn sett litt skuffet. Det var lite caféer og restauranter, og etter at vi hadde trålet handlegaten noen ganger var det ikke mer å finne på.

På Corso Como fant vi et bra utested, og en bra restaurant - men det holdt jo bare én kveld.

Som sagt; jeg ville heller blitt en ekstra dag i Bergamo, og tatt en runde der i tillegg. En dag, kveld og overnatting i Milano holdt i massevis, og så to i Bergamo f.eks.

Husker du hva hotellet deres het,har funnet en del på venere.com,men fint å høre andre erfaringer.

Skrevet

Glemte å si at det er ganske mange Spa hotell i Italia. Om du søker på spa og Milano eller therme som det heter på italiensk og milano så vil du nok finne en del. Det må vel være noe for 2 venninner på tur?

Majja1365380494
Skrevet

Glemte å si at det er ganske mange Spa hotell i Italia. Om du søker på spa og Milano eller therme som det heter på italiensk og milano så vil du nok finne en del. Det må vel være noe for 2 venninner på tur?

Det var en kjempe ide,takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...