Gå til innhold

Føler meg bare ensom nå jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Separert trebarnsmor er jeg. Og selv om jeg har venner, føler jeg meg veldig ensom nå. Jeg har ikke barna før til helgen. Inntil da må jeg klare meg selv. Alene i den mørke fæle leiligheten som jeg så gjerne skulle byttet ut. En venninne sa til meg i dag at hun ikke hadde så lyst til å komme på besøk, for det var ikke så koselig hos meg. Skjønner henne godt, det er noe ekkelt i veggene her. Har ikke bodd her mer enn 4 mnd eller noe. Følte at jeg var presset til å flytte til denne leiligheten, til tross for dårlig magefølelse, fordi eksmannen ville ha meg ut. Aner ikke hva jeg skulle gjort annerledes.

Venninnene jeg har, er opptatt med jobb og sine barn. Det passer stort sett ikke overens å treffe de så ofte som jeg skulle ønske. Eksmannen min snakker jeg bare med når jeg må.

Jeg har en veldig god herrevenn, som er en potensiell fremtidig kjæreste. Men det følger med en komplisert historie med han (er ikke bare enkelt med meg heller da). Alle har en fortid, men ikke alle kan legge den bak seg. Det er kanskje litt av problemet hans, selv om jeg vet at han elsker meg, og helst vil være sammen med meg. Ingen av oss er klare for mer enn et godt vennskap til hverandre nå. Hvem vet hva fremtiden bringer? Problemet er at jeg tenker på han 25 t i døgnet. Klarer ikke å la være. Men jeg vil ikke være den som kontakter han hele tiden. Vil ikke virke desperat heller. Søren heller. Skulle ha trengt han i kveld. Har ingen å snakke med... Det er ikke noe ålright å føle seg ensom.

Ett lite sukk fra

Gjest M.Angelica
Skrevet
:( Sender deg en trøsteklem..håper ting snart går bedre for deg :)
Skrevet

:( Sender deg en trøsteklem..håper ting snart går bedre for deg :)

Takker for omtanken :-) Trenger det nå altså

Lips1365380508
Skrevet

Uff. Høres ikke bra ut,men hold ut. Det finnes lys i tunnelen for alle ;) Det tar bare litt tid, selv om det ikke ser sånn ut nå da. Lykke til uansett.

Klem fra,

hare1365380455
Skrevet

Det ordner seg nok skal du se. Gled deg til helgen! Kanskje du kan lete etter et nytt sted å bo?

Skrevet

Uff. Høres ikke bra ut,men hold ut. Det finnes lys i tunnelen for alle ;) Det tar bare litt tid, selv om det ikke ser sånn ut nå da. Lykke til uansett.

Klem fra,

Tusen takk for det. Det håper jeg da virkelig.

Skrevet

Det ordner seg nok skal du se. Gled deg til helgen! Kanskje du kan lete etter et nytt sted å bo?

Tja, driver å ser etter en annen leilighet hver dag. Forhåpentligvis dukker det opp noe før jeg blir gal, hehe.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sender en trøsteklem.

Ser for meg en slik tilværelse snart jeg også.

Skrevet

Sender en trøsteklem.

Ser for meg en slik tilværelse snart jeg også.

Huff da. Det høres ikke bra ut. Sender en trøsteklem tilbake på forskudd jeg da, hvis det er til noe hjelp :-)

Skrevet

Kunne ikke din veninne komme fordi det ikke var koselig hos deg?...

Tror jeg hadde separert meg fra henne også jeg...

Klem

Skrevet

Jeg synes du bør lete etter et nytt sted å bo. Kanskje finner du en lys og koselig leilighet et annet sted? I mellomtiden kan du kanskje male litt der du bor nå? Eller kjøpe nye, lyse gardiner? Ellers er det vel helt vanlig å være litt deppa en god stund etter en separasjon, det er helt naturlig. Om noen måneder ser nok livet lysere ut! Men litt mer ensom enn før må du vel vente å være, i og med du bor alene nå.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hvis leiligheten ikke er koselig, og mørk og trist, det er jo hvertfall DA du trenger besøk av en god venninne. Hun burde også tatt med seg en lampe, stearinlys og et spill eller en god film. Hvis ikke hun er en duganes malerinne som kan foreslå å friske litt opp og hjelpe med det.

At en leilighet ikke er koselig er desto større grunn til å gå på besøk. Besøket har et annet sted å reise hjem etterpå.

Skrevet

Kunne ikke din veninne komme fordi det ikke var koselig hos deg?...

Tror jeg hadde separert meg fra henne også jeg...

Klem

Hehe. Vel hun var vel egentlig bare ærlig. Da hun var her i forrige uke, merket jeg det på henne at hun følte seg ille til mote. Og hun er dessverre ikke den eneste som synes det er noe merkelig ved denne leiligheten. Det sitter noe i veggene i dette gamle huset. Tror verken maling eller lyse gardiner vil skremme bort det. Jeg vet, for jeg har prøvet. Må bare komme meg ut herfra, og få meg en annen leilighet jeg...

Skrevet

Jeg synes du bør lete etter et nytt sted å bo. Kanskje finner du en lys og koselig leilighet et annet sted? I mellomtiden kan du kanskje male litt der du bor nå? Eller kjøpe nye, lyse gardiner? Ellers er det vel helt vanlig å være litt deppa en god stund etter en separasjon, det er helt naturlig. Om noen måneder ser nok livet lysere ut! Men litt mer ensom enn før må du vel vente å være, i og med du bor alene nå.

Jeg jobber med saken. Jeg kan ikke bo her iallefall. Har ikke villet bruke tid og penger på å pusse opp i en leilighet jeg ikke orker å bo i. Men jeg har lyse gardiner, og farger, lys, bilder og tekstiler. Hjelper lite må jeg si.

Jeg føler meg ensom nå, men faktisk var jeg kanskje mer ensom i ekteskapet mitt. Nå har jeg iallefall muligheten til å gå ut å treffe folk, enn da jeg hadde tre barn hele døgnet. Men så er det dette å klare å omstille seg da. Det er ikke bare enkelt å plutselig ha annenhver uke fri, og et helt nytt liv.

Men forhåpentligvis går det seg nok til etter hvert, håper jeg.

Skrevet

Hvis leiligheten ikke er koselig, og mørk og trist, det er jo hvertfall DA du trenger besøk av en god venninne. Hun burde også tatt med seg en lampe, stearinlys og et spill eller en god film. Hvis ikke hun er en duganes malerinne som kan foreslå å friske litt opp og hjelpe med det.

At en leilighet ikke er koselig er desto større grunn til å gå på besøk. Besøket har et annet sted å reise hjem etterpå.

Joda, det er nok litt sannhet i det du sier. Da hun sa at hun ikke ville komme bort til meg, så hadde vi jo et annet alternativ, og det var å møtes ute. Så det var det vi gjorde. Hun sa at hun kunne komme en annen dag, men jeg vet at hun føler seg litt ubekvem hos meg. Jeg har selv sett det. Jeg spurte om det var noe jeg hadde sagt eller gjort, men det var ikke det. Hun er dessverre ikke den eneste som synes leiligheten jeg leier i, ikke er noe særlig koselig. Som jeg har svart andre, så føler jeg selv at det er noe i veggene her... gammelt hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...