Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er jomfru, og tenker å være det til jeg er gift. Jeg har et spørsmål, mange sier "tenk om dere ikke passer sammen seksuelt da" når de hører om min innstilling til sex og ekteskap. Mitt spørsmål er så banalt og enkelt som: hva vil det si å ikke passe sammen? Må en ikke bli kjent med partneren uansett? Rent konkret kan vel alle peniser komme inn i enhver skjede? Vet jeg spør sikkert ganske tåpelig, men har lurt på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

21

• favn

18

• Velouria

8

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447

Når man snakker om seksuell kompatibilitet, så snakker man ikke bare om de rent fysiske målene.

Rent fysisk så kan en skjede utvide seg til å ta i mot det meste. Noen få peniser er så lange at det kan være vondt for jenta, men dette er nok ikke et stor problem.

Når man snakker om å passe sammen seksuelt, så mener man nok mer at man har samme lyster, at man liker de samme tingene, tenner på hverandre, liker å holde på like lenge, liker å ha sex like ofte osv.

Det å tenne på noen rent seksuelt er jo en komplisert affære - somregel handler de tom å like utseende til personene, men mest av alt handler det om å tenne på personlighet og at det finnes noe "kjemi" mellom personer.

Jeg har hatt sex med ganske mange, og kan skrive under på at sex er svært forskjellig med forskjellige personer.

Noen er sakte og ømme og tilbakeholden, noen er selvopptatte og brå, noen har jeg en fantastisk seksuell tenning med - men som jeg aldri kunne tenke meg å være sammen med likevel. Noen menn er den perfekte far, mann og venn, men jeg tenner ikke nødvendigvis på dem av den grunn...

Hvis du har bestemt deg for å være jomfru frem til du gifter deg, så har du ikke så mye å gå på - annet enn kjemi og troren på dere vil tenne på hverandre. Men selfølgelig kan gjør sex beder uansett utgangspunkt.

Jeg tror nok mest at det handler om å vite hva som er godt for deg, hvordan du vil elskes. Men jeg tror også at du vil gå glipp av den deilige rå urkraften det er å bare la seg forføre av en deilig mann som kommer i din vei ;-)

Hvis man har respekt og kjærlighet for hverandre så tror jeg man kan lære å passe sammen selv om det ikke er full klaff på første forsøk.

Og du kan vel drive med litt utstrakt klining og evt munnsex med din kjære før bryllupet for å prøve ut litt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344498
Del på andre sider

Gjest bare rot i mitt hode

De som spør mener nok ikke hvorvidt din kommende ektemann har penis som passer inn i deg.

Det det er snakk om er å bli kjent med sin egen seksualitet, sine lyster osv.

Kanskje du tenner på ting som din partner ikke syns om. Det fins mange rare lyster i denne verden, og like mange som liker/ ikke liker de forskjellige ting.

For noen kan en så enkel ting som oralsex være et stort problem.

Eks hvis den ene ikke kan leve uten mens den andre ser på det som urenslig og ekkelt.

Dette er bare mine tanker om dette, og du vil nok få mange ulike svar.

Syns likevel det står respekt av din avgjørelse. Og det er jo opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344506
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det går naturligvis ikke på de fysiske målene.

Det er derimot snakk om indivuelle lyster, hva man tenner på - det er jo ikke grenser for hvor mange ulike preferanser det finnes der ute, hva sex betyr for dere og hvor ofte dere vil ha det, osv.

Det å droppe sexen fram til bryllupsnatta er en risikosport. Faren for at dere skal passe svært godt sammen seksuelt er utvilsomt mindre enn sannsynligheten for full klaff.

Det tror jeg de fleste som har hatt en del partnere kan skrive under på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344543
Del på andre sider

Det går naturligvis ikke på de fysiske målene.

Det er derimot snakk om indivuelle lyster, hva man tenner på - det er jo ikke grenser for hvor mange ulike preferanser det finnes der ute, hva sex betyr for dere og hvor ofte dere vil ha det, osv.

Det å droppe sexen fram til bryllupsnatta er en risikosport. Faren for at dere skal passe svært godt sammen seksuelt er utvilsomt mindre enn sannsynligheten for full klaff.

Det tror jeg de fleste som har hatt en del partnere kan skrive under på.

Dog er det nok slik at de som "finner tonen" i presex-omgang, også fungerer tilsvarende bra når der skal knulles.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344548
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Dog er det nok slik at de som "finner tonen" i presex-omgang, også fungerer tilsvarende bra når der skal knulles.

Nei, det er det faktisk ikke.

En persons preferanser forandrer seg ikke bare fordi man faller fullstendig for en annen.

Det er bare å lese litt her på dol og man ser hvor utrolig ulike folk er, og felles for de fleste av oss er det at vi fullt og fast tviholder på egne preferanser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344558
Del på andre sider

Annonse

Desverre er det ikke nødvendigvis slik.

Jeg skulle være skikkelig pike en gang og datet en fyr en god stund før vi hadde sex. Vi tente hverandre og alt virket supert til den dagen vi faktisk skulle ha sex. Forventningene var jo ganske store fra begges side og det endte i tragedie (ok, det var å overdrive litt) han ville bare gjøre ting og stillinger som jeg syns er kjedelig og omvendt, så det endte ikke særlig bra.

Vi er gode venner nå altså og ler oss i hjel når vi tenker på hvor standhaftige vi var bare for at det skulle ende i fiasko :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344580
Del på andre sider

Desverre er det ikke nødvendigvis slik.

Jeg skulle være skikkelig pike en gang og datet en fyr en god stund før vi hadde sex. Vi tente hverandre og alt virket supert til den dagen vi faktisk skulle ha sex. Forventningene var jo ganske store fra begges side og det endte i tragedie (ok, det var å overdrive litt) han ville bare gjøre ting og stillinger som jeg syns er kjedelig og omvendt, så det endte ikke særlig bra.

Vi er gode venner nå altså og ler oss i hjel når vi tenker på hvor standhaftige vi var bare for at det skulle ende i fiasko :)

Ting og stillinger som dere syntes var kjedelige?!? Finnes det da?

Eneste kjedelige jeg kan komme på, må være når man sover i hver sin seng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344623
Del på andre sider

Når man snakker om seksuell kompatibilitet, så snakker man ikke bare om de rent fysiske målene.

Rent fysisk så kan en skjede utvide seg til å ta i mot det meste. Noen få peniser er så lange at det kan være vondt for jenta, men dette er nok ikke et stor problem.

Når man snakker om å passe sammen seksuelt, så mener man nok mer at man har samme lyster, at man liker de samme tingene, tenner på hverandre, liker å holde på like lenge, liker å ha sex like ofte osv.

Det å tenne på noen rent seksuelt er jo en komplisert affære - somregel handler de tom å like utseende til personene, men mest av alt handler det om å tenne på personlighet og at det finnes noe "kjemi" mellom personer.

Jeg har hatt sex med ganske mange, og kan skrive under på at sex er svært forskjellig med forskjellige personer.

Noen er sakte og ømme og tilbakeholden, noen er selvopptatte og brå, noen har jeg en fantastisk seksuell tenning med - men som jeg aldri kunne tenke meg å være sammen med likevel. Noen menn er den perfekte far, mann og venn, men jeg tenner ikke nødvendigvis på dem av den grunn...

Hvis du har bestemt deg for å være jomfru frem til du gifter deg, så har du ikke så mye å gå på - annet enn kjemi og troren på dere vil tenne på hverandre. Men selfølgelig kan gjør sex beder uansett utgangspunkt.

Jeg tror nok mest at det handler om å vite hva som er godt for deg, hvordan du vil elskes. Men jeg tror også at du vil gå glipp av den deilige rå urkraften det er å bare la seg forføre av en deilig mann som kommer i din vei ;-)

Hvis man har respekt og kjærlighet for hverandre så tror jeg man kan lære å passe sammen selv om det ikke er full klaff på første forsøk.

Og du kan vel drive med litt utstrakt klining og evt munnsex med din kjære før bryllupet for å prøve ut litt?

"og evt munnsex med din kjære før bryllupet for å prøve ut litt"

Argh, så amerikansk :-/

Jomfru er jomfru. Sex er sex.

"...................................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344708
Del på andre sider

fuji1365380447

"og evt munnsex med din kjære før bryllupet for å prøve ut litt"

Argh, så amerikansk :-/

Jomfru er jomfru. Sex er sex.

"...................................."

Jomfru er en beskrivelse av en person som ikke har hatt samleie. Og da er det penetrering som gjelder.

Slik er i allefall definisjonen i mange miljøer.

Men det klart - at sex er sex. Men jomfru betyr at man ikke har hatt samleie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344737
Del på andre sider

Jomfru er en beskrivelse av en person som ikke har hatt samleie. Og da er det penetrering som gjelder.

Slik er i allefall definisjonen i mange miljøer.

Men det klart - at sex er sex. Men jomfru betyr at man ikke har hatt samleie.

Joda, jeg vet definisjonen. Men det blir så...omgåelse av ting for å opprettholde en teknisk "tittel".

En uerfaren jomfru - hun har riktignok 13 års erfaring som pikksuger og mottaker av tilsvarende, men har aldr hatt samleie. Det blir litt søkt, synes jeg.

".................................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344743
Del på andre sider

fuji1365380447

Joda, jeg vet definisjonen. Men det blir så...omgåelse av ting for å opprettholde en teknisk "tittel".

En uerfaren jomfru - hun har riktignok 13 års erfaring som pikksuger og mottaker av tilsvarende, men har aldr hatt samleie. Det blir litt søkt, synes jeg.

Jepp, men hele konseptet med å være jomfru frem til man er gift er jo helt søkt...

Dessuten så tror jeg jo at de som beveger seg inn på munnsex som en forberedelse, får et bedre sexliv en dem som kun holder i hånden frem til bryllupsnatten.

Og man bør vel kunne anta at de som ønsker å forbli jomfruer frem til da, praktiserer et vist måtehold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344781
Del på andre sider

Jepp, men hele konseptet med å være jomfru frem til man er gift er jo helt søkt...

Dessuten så tror jeg jo at de som beveger seg inn på munnsex som en forberedelse, får et bedre sexliv en dem som kun holder i hånden frem til bryllupsnatten.

Og man bør vel kunne anta at de som ønsker å forbli jomfruer frem til da, praktiserer et vist måtehold?

"Jepp, men hele konseptet med å være jomfru frem til man er gift er jo helt søkt..."

Det er jeg enig i. Personlig, altså. Jeg vil ikke nekte noen å gjøre det. Personlig tror jeg at erfaring, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, er påkrevd for å bli "flink" på det området.

"Dessuten så tror jeg jo at de som beveger seg inn på munnsex som en forberedelse, får et bedre sexliv en dem som kun holder i hånden frem til bryllupsnatten."

Tja...de har ihvertfall noe å ty til hvis alt annet skulle feile :-)

"Og man bør vel kunne anta at de som ønsker å forbli jomfruer frem til da, praktiserer et vist måtehold?"

Sikkert. Dette med munnsex og stengt fitte er veldig amerikansk. Men det kommer nok mer og mer av det her på berget også - vi har det med å importere amerikanske skikker uten å stille oss særlig kritisk til hver enkelt skikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344787
Del på andre sider

Annonse

Gjest sweet honey

Har lyst å gi en liten motvekt til enkelte av dce andre svarene du har fått.

Synes ikke du skal stå for det valget du tar, det er ikke noen grunn til at det ikke skal kunne gå fint. Selv valgte jeg annerledes enn deg og hadde et par partnere før jeg møtte min mann.

Det finnes ikke fasitsvar på slike ting. Hver enkelt må velge det som føles rett.

Jeg synes det er tull slik noen skriver her at sannsynligheten er stor for at du og din partner ikke vil passe sammen. Selvsagt har man ingen garantier for noe som helst (og personlig ville jeg nok hatt sex før selve giftermålet), men jeg tror sannsynligheten er stor for at dere passer fint sammen. Hvis du har funnet en kjæreste som du er glad i og har god kjemi med og er tiltrukket av så skulle alle forutsetninger være til stede.

Sex er ikke så kompliert som du kan få inntrykk av her. Det handler ikke først og fremst om preferanser og stillinger. Sex er samhandling mellom to mennesker som har lyst på hverandre og ting pleier å gå seg til. Ut fra de svarene du har fått her kan du bli skremt til å tro at folk generelt har en masse spesielle lyster og preferanser nå det kommer til sex. Jeg tror ikke det stemmer med det store flertallet. Sex er i grunn veldig enkelt. Og har man lyst til litt forskjellige ting så finner man ut av det også, hvis man har et solid forhold. Man kan ikke leite etter en partner som er 100% lik en selv, men heller lære å respektere hverandres ulikhet.

Jeg synes det er flott at du har et annerledes syn på disse tingene enn det store flertallet. Håper bare du velger som du gjør fordi det er rett for deg og ikke pga en tullete religiøs overbevisning!...:)

Lykke til! Du har mye å glede deg til hvis du finner en god kjæreste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344870
Del på andre sider

Vil mam ikke kunne falle for fristelsen til å gifte seg lenge før man kjenner hverandre godt hvis man må vente kanskje i årevis før man kan ha sex med hverandre?

Hadde sex med kjæresten andre gangen jeg traff ham jeg - har ikke angret ett sekund! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344903
Del på andre sider

Jeg er enig med Sweet honey, muligheten for at dere "ikke passer sammen" på det vis at dere har vilt forskjellige behov og preferanser er liten. Det går sikkert bra og går seg til etterhvert. Jeg ser en fordel av å finne ut dette sammen med den man elsker også. Da jeg møtte min mann måtte vi finne ut av ganske mye av det seksuelle på nytt, fordi vi hadde forskjellige oppfatninger, som vi tok med oss fra tidligere forhold. Det hadde føltes bedre å finne ut av alt dette med ham. Men det er et stort men. Nå til dags gifter man seg gjerne etter man har kjent hverandre i mange år. Jeg ville ikke ha venta til jeg var tredve med å ha sex for første gang. Pass på at du faktisk klarer å vente når du først forelsker deg. Det er mye bedre å ha sex før ekteskapet enn å gifte seg altfor fort før man virkelig kjenner hverandre. Alle har et behov for sex og det er en elendig grunn til å gifte seg.

I kristne miljøer som jeg kjenner er det en tendens til at folk gifter seg tidlig (19-22 års alderen) og etter å ha kjent hverandre i kort tid. Mange av de unge ekteskapene er dårlige og forhastede(sexlivet deres vet jeg dog ingen ting om:) ) I tillegg er terskelen svært høy før man vurderer skilsmisse, så mange er svært ulykkelige. Hvis du ønsker å vente, så vent så lenge at du VET at mannen er den rette for deg på alle måter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344924
Del på andre sider

Jeg har lest (roman, T Eggen) at muslimske jenter og gutter bedriver analsex for at lakenet skal være blodflekket bryllupsnatta.

Hvis alt annet enn penis-vagiasammenføring kan godtas, er det vel like greit å ta'n helt ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344935
Del på andre sider

Ting og stillinger som dere syntes var kjedelige?!? Finnes det da?

Eneste kjedelige jeg kan komme på, må være når man sover i hver sin seng.

Det er jo noe man syns er mer morsomt enn andre ting, og alle har vel preferanser på hva man liker?

Jeg syns f.eks at misjonær er kjipt, mens han syns det er det beste, skjønner du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344937
Del på andre sider

Nei, det er det faktisk ikke.

En persons preferanser forandrer seg ikke bare fordi man faller fullstendig for en annen.

Det er bare å lese litt her på dol og man ser hvor utrolig ulike folk er, og felles for de fleste av oss er det at vi fullt og fast tviholder på egne preferanser.

Men preferanser uten erfaring, finnes de? Er ikke det vi liker, noe vi har lært oss å like - gjennom sånne eller slike erfaringer?

Vi kan selvsagt lese oss til mye, og finne :det: spennende, men ikke :det:. Likevel, sex er jo praksis framfor teori...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/193481-passer-ikke-sammen/#findComment-1344940
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...