Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sweet honey

Det du skriver er naturligvis tull.

Det kan være så enkelt som at hun eller han ikke liker noe så normalt som oralsex. Det kan være at hun eller han finner ut at sex er fantastisk godt og bør eksperimenteres i det uendelige, så ofte som mulig, mens den andre parten greier seg med et samleie i mørket under dyna en gang i måneden.

Sex trenger overhodet ikke å være komplisert, det er jeg naturligvis helt enig med deg i, men det forutsetter en partner med nogenlunde lik seksualdrift og preferanser.

Er nok ikke enig med deg her.

Selvsagt kan det bli et problem dersom de to har svært ulike ønsker og behov. Men dine meninger forutsetter at man ikke skal kunne tilpasse seg hverandre og der er jeg uenig. Er man interessert i å ha et seriøst og godt forhold vil man på flere områder måtte tilpasse seg. Man må gi og ta, og kan ikke forvente at partneren skal kunne oppfylle alle ens ønsker.

Ut fra det du skriver må man altså finne en partner som vil akkurat det samme. Så det å leve med en partner som f.eks ikke liker oralsex er fullstendig uaktuelt? Skal denne kompromissløse holdningen også gjelde på alle andre områder i samlivet? Da vil du ikke kunne leve lenge sammen med et annet menneske.

Eller er det slik at sex er overordnet alt annet og at det er egne "regler" som gjelder her? Alle vet at sex er en svært viktig del av ethvert forhold, men det er også mange andre faktorer som er viktige. De av oss som har levd i langvarige forhold vet også at i løpet av et liv sammen vil man endre seg. Ingenting er statisk, heller ikke sexlivet.

Hvis man ikke skal kunne akseptere ulikheter mellom partneren og seg selv kan man like godt gi opp samlivet før det har begynt.

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

21

• favn

18

• Velouria

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Er nok ikke enig med deg her.

Selvsagt kan det bli et problem dersom de to har svært ulike ønsker og behov. Men dine meninger forutsetter at man ikke skal kunne tilpasse seg hverandre og der er jeg uenig. Er man interessert i å ha et seriøst og godt forhold vil man på flere områder måtte tilpasse seg. Man må gi og ta, og kan ikke forvente at partneren skal kunne oppfylle alle ens ønsker.

Ut fra det du skriver må man altså finne en partner som vil akkurat det samme. Så det å leve med en partner som f.eks ikke liker oralsex er fullstendig uaktuelt? Skal denne kompromissløse holdningen også gjelde på alle andre områder i samlivet? Da vil du ikke kunne leve lenge sammen med et annet menneske.

Eller er det slik at sex er overordnet alt annet og at det er egne "regler" som gjelder her? Alle vet at sex er en svært viktig del av ethvert forhold, men det er også mange andre faktorer som er viktige. De av oss som har levd i langvarige forhold vet også at i løpet av et liv sammen vil man endre seg. Ingenting er statisk, heller ikke sexlivet.

Hvis man ikke skal kunne akseptere ulikheter mellom partneren og seg selv kan man like godt gi opp samlivet før det har begynt.

Jeg har aldri skrevet noe sted at man må ha identiske preferanser, ei heller at sex er det eneste viktige i et forhold.

'Jeg vil bare ha på det rene at jeg slettes ikke er noen kjedelig seksuell person ;)'

Nei, det har jeg da ikke trodd et sekund. At du er mer komfortabel med noen stillinger enn andre, det er vel sånn de fleste av oss har det.

PS: Av en eller annen grunn føler jeg at jeg har sagt og bekjent nok om temaet 'stillinger';-)

"PS: Av en eller annen grunn føler jeg at jeg har sagt og bekjent nok om temaet 'stillinger';-)" det er du i så fall ikke alene om...

Clue1365380406

"Det å droppe sexen fram til bryllupsnatta er en risikosport. Faren for at dere skal passe svært godt sammen seksuelt er utvilsomt mindre enn sannsynligheten for full klaff.

Det tror jeg de fleste som har hatt en del partnere kan skrive under på."

Det er jo underlig da, at de fleste par (joda, jeg vet hva jeg snakker om) som velger å vente med sex til ekteskapet, fortsatt holder sammen etter 20 ++ år... Tror det å "passe sammen seksuelt" handler vel så mye om å lære hverandre å kjenne på det området som å lete etter en perfekt match seksuelt...

Enig med SDD. Det er ikke alltid det dreier seg om å bli kjent. Har en forskjellige preferanser, så har en det. Og det forsterker seg med tida.

Gjest sweet honey

Jeg har aldri skrevet noe sted at man må ha identiske preferanser, ei heller at sex er det eneste viktige i et forhold.

Neida, men du skriver at det jeg mener er bare tull. Og det jeg mener er at disse to fint kan ha en sjanse til å lykkes sammen uten å ha hatt sex før ekteskapet. Det mener altså ikke du. Og da tror jeg du tillegger sex mer betydning enn det som er riktig.

Og, nei, jer er _ikke_ tilhenger av å spare seg til ekteskapet. Men vil ikke dømme dem som gjør det nord og ned heller. De har vel like god sjanse til å få det godt sammen som de fleste av oss andre vil jeg tro.

ShitDiddelyDo

Neida, men du skriver at det jeg mener er bare tull. Og det jeg mener er at disse to fint kan ha en sjanse til å lykkes sammen uten å ha hatt sex før ekteskapet. Det mener altså ikke du. Og da tror jeg du tillegger sex mer betydning enn det som er riktig.

Og, nei, jer er _ikke_ tilhenger av å spare seg til ekteskapet. Men vil ikke dømme dem som gjør det nord og ned heller. De har vel like god sjanse til å få det godt sammen som de fleste av oss andre vil jeg tro.

Nei, jeg har ikke skrevet at jeg ikke tror de kan lykkes. Nå må du lese det jeg skriver.

Jeg har derimot skrevet at faren for at de ikke passer sammen seksuelt er større enn at de passer sammen seksuelt, og at det derfor er en risikosport å drøye sexen til ekteskapet.

Jeg snakker heller ikke om bagateller som at den ene parten foretrekker misjonær mens den andre foretrekker bakfra, men store sprik i deres grunnleggende drifter, og generelle syn på sex. Ikke minst synet på hvor viktig sexlivet er for forholdet. For det kan de umulig vite noe om dersom de aldri har hatt sex.

Annonse

Nei, jeg har ikke skrevet at jeg ikke tror de kan lykkes. Nå må du lese det jeg skriver.

Jeg har derimot skrevet at faren for at de ikke passer sammen seksuelt er større enn at de passer sammen seksuelt, og at det derfor er en risikosport å drøye sexen til ekteskapet.

Jeg snakker heller ikke om bagateller som at den ene parten foretrekker misjonær mens den andre foretrekker bakfra, men store sprik i deres grunnleggende drifter, og generelle syn på sex. Ikke minst synet på hvor viktig sexlivet er for forholdet. For det kan de umulig vite noe om dersom de aldri har hatt sex.

"Jeg har derimot skrevet at faren for at de ikke passer sammen seksuelt er større enn at de passer sammen seksuelt, og at det derfor er en risikosport å drøye sexen til ekteskapet."

Tøv, du vet ikke hva du prater om.

Er man glad i partneren sin, da kan man få sexlivet til å fungere utmerket.

Det handler mer om å gi av seg selv til den man er gift med.Har begge to den holdningen, vil det vare.

Jeg hadde ikke sex med kona før ekteskapet.

Jeg har vært gift med samme dama i to ti-år nå, og sex- livet har bare blitt bedre og bedre med årene.

Mener du at man skal prøve ut forskjellige partnere og finne den man passer best med seksuelt.

da er vi inne på bruk og kast mentaliteten, er det noe bedre?

ShitDiddelyDo

"Jeg har derimot skrevet at faren for at de ikke passer sammen seksuelt er større enn at de passer sammen seksuelt, og at det derfor er en risikosport å drøye sexen til ekteskapet."

Tøv, du vet ikke hva du prater om.

Er man glad i partneren sin, da kan man få sexlivet til å fungere utmerket.

Det handler mer om å gi av seg selv til den man er gift med.Har begge to den holdningen, vil det vare.

Jeg hadde ikke sex med kona før ekteskapet.

Jeg har vært gift med samme dama i to ti-år nå, og sex- livet har bare blitt bedre og bedre med årene.

Mener du at man skal prøve ut forskjellige partnere og finne den man passer best med seksuelt.

da er vi inne på bruk og kast mentaliteten, er det noe bedre?

"Tøv, du vet ikke hva du prater om. Er man glad i partneren sin, da kan man få sexlivet til å fungere utmerket."

Selvsagt. Hvis mannen klarer seg med sex en gang i måneden mens kona finner ut at hun er tilnærmet nymfoman, er det helt åpenbart at sexlivet kommer til å fungere utmerket for begge parter.

Gjest sweet honey

Jo, de kan vite mye om hverandres syn på sex og hvor sterke drifter man har selv om de ikke har hatt sex! Forhåpentligvis bruker slike par tid på å prate om slike ting og jeg vil tro man får et godt inntrykk av partnerens sexlyst selv om man vil vente til etter et ekteskap.

Det jeg reagerte på er at du skriver at sannsynligheten er størst for at de ikke passer sammen. Da synes jeg du vektlegger sex for mye og har som utgangspunkt at folk generelt er veldig ulike når det gjelder lyst og seksuelle preferanser. Det er ikke min erfaring i det hele tatt. De mennene jeg har vært sammen med har i alle fall vært veldig like. Tror ikke det er vanlig å ha veldig spesielle seksuelle ønsker. Er man forelska og glad i et menneske tror jeg definitivt de fleste vil kunne få et godt sexliv sammen også.

Selv ville jeg ikke ventet, men det er av helt andre årsaker. Jeg synes f.eks det er like viktig å ha bodd en stund sammen før man velger å gifte seg. Det er her de virkelig store utfordringene ligger, så jeg ville aldri giftet meg med en jeg ikke hadde delt hus med en god stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...