Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om frukten i norske butikker? Grei nok syns jeg, men i forhold til andre land er det smakløst og ofte veldig dårlig kvalitet. Var nettopp i Tyskalnd og kjøpte verdens beste nektariner, har aldri smakt noe tilsvarende her i Norge.

Jeg elsker druer, men finner sjelden druer i butikkene som ser særlig fristende ut, ser ut som om de har lagt der veldig lenge.

Har prøvd mange forskjellige butikker, men syns kvaliteten er jevnt over dårlig.

Hva syns dere?

Skrevet

ja, etter en tur nedover i Europa så er det som å komme hjem til gode norske sovjet igjen :-)

Skrevet

Frukt som selges i Norge må ofte plukkes i "hjemlandet" før de er helt modne. Dette skyldes jo lang transportvei.Men jeg syns kvaliteten og utvalget har bedra seg enormt bare på noen år. Men det er forskjell fra butikk til butikk, det er ikke sikkert alle butikkene satser på å lære opp de ansatte godt nok.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg synes det er mye dårlig frukt i butikkene her i norge.

Enkelte ganger er det så mye dårlig at det er vanskelig i det hele tatt å ta med seg noe. Flere ganger jeg har vært i butikken for å kjøpe frukt, kan jeg så og plukke ut råtten/halvråtten frukt.

Men det er så klart litt forskjell fra butikk til butikk.

Ultra og Meny er i allefall bedre enn Kiwi og Rema. Både på kvalitet og forskjellige fruktsorter.

At Kiwi kan ha garanti på frukt er noe jeg ikke kan fatte. For der er det jammen dårlig til tider. Det er så klart forskjell fra butikk til butikk.

Men nei, er ikke fornøyd med frukten i norge.

I helga var jeg på Nordy i sverige, og der var det masse fin frukt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes kvaliteten på jordbær er god sånn ca. 1 uke i året. Ellers suger de.

Hva epler angår spiser jeg bare de grønne. De røde, samt de norske, smaker lumskt.

Bananer går vel også greit.

Ellers er jeg egentlig ikke så bevandret i fruktens verden.

Skrevet

Synes det er MYE dårlig! Ikke bare frukt, men grønnsaker også!

På Rimin' her i bygda har du flaks hvis du finner en paprika som ikke er småråtten, eller en salat som fremdeles har litt spens. Eneste en kan kjøpe uten å angre er grønne bananer.

Meny synes jeg har litt bedre utvalg, med dit er det mange mil, og vi handler bare der hvis vi skal noe annet.

Så HELT ENIG. Vi hadde i alle fall spist mye mer frukt og grønt dersom det faktisk var å få tak i - velsmakende og ferskt!

Skrevet

Jeg synes det er mye dårlig frukt i butikkene her i norge.

Enkelte ganger er det så mye dårlig at det er vanskelig i det hele tatt å ta med seg noe. Flere ganger jeg har vært i butikken for å kjøpe frukt, kan jeg så og plukke ut råtten/halvråtten frukt.

Men det er så klart litt forskjell fra butikk til butikk.

Ultra og Meny er i allefall bedre enn Kiwi og Rema. Både på kvalitet og forskjellige fruktsorter.

At Kiwi kan ha garanti på frukt er noe jeg ikke kan fatte. For der er det jammen dårlig til tider. Det er så klart forskjell fra butikk til butikk.

Men nei, er ikke fornøyd med frukten i norge.

I helga var jeg på Nordy i sverige, og der var det masse fin frukt.

Man skal ikke så langt avgårde for å få noe bedre, har også god erfaring med Nordby, selv om jorbærene der for noen uker siden var totalt smakløse.

Her som jeg bor har faktisk Rema 1000 bedre frukt enn Meny, det varierer selvsagt, men jevnt over vil jeg si Rema er best...

Skrevet

Coop-butikken vår har veldig bra frukt- og grøntavdeling, han som jobber der er fenomenal til å ta vare på det de får. Det eneste de ikke er særlig heldig med, er eplene.

Men det kjøper vi på Bunnpris, det har de bra taket på.

På sommeren kjøpes selvfølgelig alt slikt på torget, nydelig!

Nå tror jeg kanskje vi er mer enn middels heldig med Coop-butikken vår, for jeg synes faktisk ikke frukten verken i Sverige, Finland eller England er noe bedre - verken på smak eller utvalg. Mulig jeg har vært i feil butikker?

På Island, derimot, ble jeg mektig imponert av frukt- og grøntavdelingen på et gigantisk varehus i Reykjavik. Helt utrolig til utvalg, og det vi kjøpte var av veldig bra kvalitet. Druene var ikke sånn knallsøte mener jeg å huske, men dog...

Det KAN jo også hende at vi var så uforberedt på det voldsomme utvalget at vi ble mer positive bare av den grunn, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...