Gå til innhold

USA-tur

Gjest USA til høsten

Anbefalte innlegg

Gjest USA til høsten
Skrevet

Nå har vi tenkt litt på en USA-tur og lurer på om hva som er den beste måten å se mest mulig på. Leie bil? Ferdigpakke?

Har du vært der eller skal du? Hvordan anbefaler du å ta turen?

Skrevet

Hvis dere skal se noe i USA, så MÅ dere leie bil! Kjøp en kartbok når dere kommer over, der står det også hvor lang tid det tar å kjøre de forskjellig strekningene. Det er som regel veldig greit å få rom på moteller langs highwayen uten å reservere først. Jeg har vært på bilferie i USA et par ganger (østkysten og sørstatene), og det er supert! Lett å ta ting på sparket og å endre planene underveis. Bestill bare tur-retur-bilett over, samt leiebil, evt. hotell for de første par nettene.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ville leid bil! :-)

Jeg har vært på noen bilturer i USA, bla hele østkysten fra Maine til Florida..Mye gøy å se!

Neste gang drar vi tvers over!

Det er så mye fint å se påså jeg vet ikke helt hva jeg skal begynne med å anbefale, men jeg ville i allefall ikke gått glipp av New England.

Når jeg er der bor jeg på Cape Ann, flott sted..Masse koselige strender, små søte sjapper..Sjekk ut Gloucester..Og Rockport..Rockport er nyydelig med små, gamle søte trehus, strender midt i byen..Vanvittig fint.. Du legger deg på 95-north fra Boston og følger skilting.

De gangene jeg har trengt overnatting har jeg ikke bestilt..(gjelder alle stedene jeg har vært der) Lett å få på sparket, og det er mye kulere å kjøre etter og..Dumt å måtte stresse for og nå & finne akkurat det og det overnattingsstedet. Det kryr av dem. Kanskje litt anerledes om du vil sove dyrt & luksuriøst, det har jeg aldri prøvd..;-)

Sørstatene er også spennende da..Vi kjørte gjennom sumpen mellom florida & Georgia..Annerledes..! (så blandt annet en destructiondarby greie i en knøttliten by..Etnisk! ;-))

Florida synes jeg var litt syden, selvom jeg hører det er gøy på the keys..

Ellers sier alle jeg kjenner San-fran og New Orleans da, der har jeg aldri hvert selv, men mennesker jeg stoler på sier det er fett.

Jeg har også hørt skryt om Nashville, og at Galvaston er en hyggelig og happening by, selvom den er aldri så mye i Texas..

"Min" by blir liksom Boston..Må sees, men reis SÆRLIG til nevnte Cape ann, om du først er i området!

God tur!

:-)

Skrevet

Lei absolutt bil.. som de andre sier: det er det som gjør USA ferien spennende.. å aldri vite hvor du ender. Det er helt ok å legge seg inn på moteller /hoteller rundt forbi i USA, men aldri sov i bilen på semi stoppene (trailer stoppene) der er litt skummelt. Det er også greit å notere seg navnene på hotellkjedene i USA som Ramada inn etc... Da vet du hvilke som er ok! Noen av motellene har et noe snuskete klientell.... (bodde en gang på et sånt utenfor Los Angeles..Ikke gøy)Det er også kjempelurt å kjøpe kartbøker.. de er gode og oversiktlige. Kjøpte meg en slik når jeg bodde i USA, fant alltid frem(så og si... he he)

GOD TUR - skulle ønske det var meg!

Skrevet

Først av alt, gled deg!

Jeg bodde i New Mexico og kan ikke få fullrost staten nok, truly the land of enchantment! Vi kjørte mye bil, på Wal Mart f.eks har de knallbra kartbøker og i USA generelt er det meget godt skiltet. Du kan jo leie deg inn nesten overalt og vil du bo billig og rent er Motel 6 et greit alternativ. Ramada Inn etc er dyrere og høyere standard. Ellers finner du mange fine små moteller/Bed & Breakfast som ikke er kjede og oftes myye koseligere.

Å kjøre PCH fra LA til San Fransico er nyydelig om du er på den kanten av landet, San Diego er også en vakker by. Jeg har ikke vært noe særlig på Østkysten, så neste tur går nok i bil der.

Uansett kos deg masse! og om du skal innom en "Denny's" for en frokost e.l så _må_ du teste ut verdens beste blåbær milkshake ;)

Gjest en globetrotter
Skrevet

Da jeg dro tversover USA, og samtidig ville gjøre det billig, kontaktet jeg flere flyttebyråer og bilutleiefirmaer, og spurte om de hadde noen bil som skulle kjøres over på motsatt side av landet. Det er nemlig ofte at folk tar fly når de flytter, og ønsker å få bilen kjørt over, eller at noen har leid en bil tvers over som skal fraktes tilbake. Det er vanlig at folk som er villige til å kjøre den over, tar kontakt, og behøver da bare å betale bensin. Ulempen er at du må kjøre den over nogenlunde raskt, så du har maks en uke på deg. Men billig er det iallfall!

Husk forresten, at du må ha internasjonalt førerkort for å kjøre der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...