Gå til innhold

Må ha ny laptop - anbfalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med skole må jeg ha ny laptop ganske kjapt...

Jeg vil ha:

*Godt skjermkort

*DVD-brenner

*God lagringsplass

*"Søle-saft-i-tastaturert-forsikring" ;)

*Ikke Mac

*God avkjøling (bra vifte) så det går an å ha den i fanget ei stund uten å risikere brannskader

*Den skal ikke bråke...

Har hatt BEST Okechebee (eller noe sånt) før, var kjempefornøyd.

De to siste Dell-laptopene jeg har hatt, har det bare vært tull med. Tastaturet på den jeg har nå, lever sitt eget liv, og ekstra bokstaver spretter på hele tida. Må hele tida tilbake og rette opp... og sånn gidder jeg ikke ha det lenger :)

Gjest fangtopp er gøy
ShitDiddelyDo
Skrevet

Sjekk ut denne nettsiden. Jeg kjøpte av dem og har ikke hatt noen problemer med min. Har hatt den i ca. ett år.

www.netshop.no

Hvis du leser litt på diverse datanerdforum, samt i diverse tester, vil du se at de er høyt respekterte.

(De skrur sammen pc-ene selv).

Skrevet

Jeg ville kjøpt en med AMD prosessor. Det er noen tusenlapper billigere for samme kapasitet, og AMD har faktisk (på nyere prosessorer) gått forbi Intel på kvalitet mht. til krav til kjøling etc.

"....................................."

Skrevet

Packard Hell!

Nei, takke meg til! Det er noe jeg _aldri_ skal anskaffe meg igjen. Jeg fikk en pc av en kompis for noen år siden og makan til faenskap skal du lete lenge etter. Etter utallige forsøk på å få den oppe å gå igjen, heiv jeg faenskapet. OG alle jeg kjenner som har/har hatt Packard Bell har hatt masse trøbbel.

Og uansett hadde jeg ikke kjøpt Lap Top på El Kjøp as such, de har stort sett ikke peil på hva de selger.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Packard Hell!

Nei, takke meg til! Det er noe jeg _aldri_ skal anskaffe meg igjen. Jeg fikk en pc av en kompis for noen år siden og makan til faenskap skal du lete lenge etter. Etter utallige forsøk på å få den oppe å gå igjen, heiv jeg faenskapet. OG alle jeg kjenner som har/har hatt Packard Bell har hatt masse trøbbel.

Og uansett hadde jeg ikke kjøpt Lap Top på El Kjøp as such, de har stort sett ikke peil på hva de selger.

Mange som har kjøpt laptop på Elkjøp som er strålende fornøyde. Men ellers har jeg og de jeg kjenner som har prøvd samme erfaring angående Packard Bell som deg. Men det var jo bra med 1 giga minne til en laptop med den prisen, da.

Skrevet

Sambo kjøpte denne for ei drøy uke siden, og etter at vi fikk den opp på trådløsen, så er han kjempefornøyd!Han skal bruke den til skole + pleasure...(samme som "fangtopp er gøy" anbealer)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_00005gD51Aks?ProductID=JOrD4QFWrksAAAEEofUkf%2evM&CatalogCategoryID=UKfD4QFWOuwAAAEDgNytBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PACKARD%20BELL%20ENR4621#Egenskaper

Min er også en Packard Bell, har hatt den i tre år, og er superfornøyd med den. Så er ikke enig i Velouria :-)

Gjest Har litt peiling
Skrevet

Jeg jobber i et firma der pc er noe vi bruker mye av!

Vi har prøvd ut ganske så mye, og det har vært stor forskjell på kvaliteter.

Nå bruker vi Fujitsu Siemens, og dette merket anbefaler jeg på det varmeste!

Det verste jeg noen gang har vært borti, var HP! Helt grusomt rett og slett. Datteren min kjøpte seg en slik en for et år siden, og den er helt ubrukelig nå, uansett hva vi gjør med den, og uansett hvor lite den har blitt brukt..

Siemens anbefales her iallefall! :)

Skrevet

Packard Hell!

Ja, mannen min ga noen bekjente tips når de skulle kjøpe en laptop, og de spurte ham til råds om hva de burde se etter. Han ga noen spesifikasjoner, og så var det en ting som var viktig: IKKE kjøp Packard Bell (han har vanvittig dårlig erfaring...).

Gjett hva de kjøpte...! hehe

Og så på Elkjøp de også, fikk med et trådløst nettverkskort som ikke fant nettverkssignaler også...

Skrevet

Ja, mannen min ga noen bekjente tips når de skulle kjøpe en laptop, og de spurte ham til råds om hva de burde se etter. Han ga noen spesifikasjoner, og så var det en ting som var viktig: IKKE kjøp Packard Bell (han har vanvittig dårlig erfaring...).

Gjett hva de kjøpte...! hehe

Og så på Elkjøp de også, fikk med et trådløst nettverkskort som ikke fant nettverkssignaler også...

Hmm... jeg tenkte å dra på Elkjøp for å se, fordi jeg har en kompis som jobber der og gir fine rabatter... :P

Må nå innom og SE, om ikke annet. Kjøper ikke det første og beste jeg kommmer over nei, må høre anbefalinger og advarsler først :)

Skrevet

Hmm... jeg tenkte å dra på Elkjøp for å se, fordi jeg har en kompis som jobber der og gir fine rabatter... :P

Må nå innom og SE, om ikke annet. Kjøper ikke det første og beste jeg kommmer over nei, må høre anbefalinger og advarsler først :)

Skal være snill og tilføye at når de fikk et skikkelig nettverkskort (D-link), så virker det som om de er fornøyde med pc-en sin så langt altså. De har vel hatt den et par mnd. bare, så hvordan det går videre vet jeg jo ikke. Men vi får krysse fingrene, så ikke mannen min må bli problem-fikser igjen... :-)

Skrevet

Skal være snill og tilføye at når de fikk et skikkelig nettverkskort (D-link), så virker det som om de er fornøyde med pc-en sin så langt altså. De har vel hatt den et par mnd. bare, så hvordan det går videre vet jeg jo ikke. Men vi får krysse fingrene, så ikke mannen min må bli problem-fikser igjen... :-)

Hehehe... :) Jeg skal ta turen innom Elkjøp i morrar, når jeg har fått hentet nybilen min :)

Gjest fangtopp er gøy
Skrevet

Packard Hell!

Så hyggelig du er, da. Disser den nye pc-en min. Nå følte jeg meg lur, gitt!

Skrevet

Så hyggelig du er, da. Disser den nye pc-en min. Nå følte jeg meg lur, gitt!

Jeg disser ikke deg som person, jeg har bare jævlig dårlig erfaring med Packard Bell. Vi får jo bare håpe at de har blitt mye bedre enn for få år siden.

Lykke til!

Gjest fangtopp er gøy
Skrevet

Jeg disser ikke deg som person, jeg har bare jævlig dårlig erfaring med Packard Bell. Vi får jo bare håpe at de har blitt mye bedre enn for få år siden.

Lykke til!

Jo, takk, jeg håper også det. Vel er det en rimelig pc, men 9000 er nå en gang 9000 - mye penger for vanlige folk som meg :D

Gjest fangtopp er gøy
Skrevet

Mange som har kjøpt laptop på Elkjøp som er strålende fornøyde. Men ellers har jeg og de jeg kjenner som har prøvd samme erfaring angående Packard Bell som deg. Men det var jo bra med 1 giga minne til en laptop med den prisen, da.

Hvis alt virker som det skal (og det gjør det jo foreløpig), har jeg fått mye pc for pengene - vil jeg påstå i alle fall.

I tillegg er den fiiiin å se på

*klappe snille pc`en sin*

Skrevet

Det verste jeg noen gang har vært borti, var HP! Helt grusomt rett og slett. Datteren min kjøpte seg en slik en for et år siden, og den er helt ubrukelig nå, uansett hva vi gjør med den, og uansett hvor lite den har blitt brukt..

Tull å tøys!!

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"- Har litt peiling"

Fujutsi Siemens er ikke til å hoppe i taket av akkurat, så jeg ville nok udnerstreket ordet LITT.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...