Gå til innhold

Hjelp meg med reisemål!

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Nå har jeg bestemt meg - det blir sydentur på oss :)

Vi er snuppa på 2,5 år, og meg selv, det blir en uke i perioden 15-30 september.

Jeg vil ha en strand, og et relativt barnevennlig sted. Bamseklubb etc er ikke nødvendig, hun er for liten til det (må være 3 år). Og så må det være varmt nok til å være på stranden da...

Helst ikke veldig dyrt - men det _må_ ikke være av de billigste heller, selv om billig er bra.

Det er fint om det er billig å leve der - er det dyrt å leve spiller det ingen rolle om turen er billig :)

Har lurt litt på Bulgaria, har hørt at det er fint og billig, men har ellers ikke noe kjennskap til landet som reisemål...

Hellas har jeg vært endel i, men synes det har blitt dyrt å leve der?

Spania kjenner jeg ikke til i det hele tatt - og lenger unna enn det blir vel antagelig uaktuelt når det bare er en uke...

Det er et hav av sider å søke på, og selskaper som tilbyr reiser - så jeg trenger litt starthjelp :)

Skrevet

Jeg var i Bulgaria for sp mange år siden at jeg nesten ikke tør uttale meg om landet! *he he* (Det var i 1991...)

Men altså: Der var det langgrunne og fine strender og et behagelig klima. Svartevahvet er mindre salt enn Middelhavet, og man får ikke den enorme heten som kan være i f eks Hellas om sommeren.

Men det KAN bety at det er nokså kjølig der i slutten av september - ihvertfall når planen er å bade og gå mest mulig lettkledt! :-) Jeg ville ihvertfall undersøkt det.

Gjest CallOnMe
Skrevet

Hva med Tyrkia?

Syns du skal ringe en reiseoperatør(Ving/Saga/Startour), og legge frem dine ønsker slik du gjør her. De er flinkere til å finne riktig sted enn oss her inne.

Gjest Persille
Skrevet

Hva med Tyrkia?

Syns du skal ringe en reiseoperatør(Ving/Saga/Startour), og legge frem dine ønsker slik du gjør her. De er flinkere til å finne riktig sted enn oss her inne.

Nå ja - det er ganske mange flinke her inne også :)

Skrevet

Alcudia på Mallorca :)

Det ville jeg svart også. Men så billig er det i grunn ikke der (relativt sett) ...

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Alcudia på Mallorca :)

Hun ville jo at det skulle være billig jo.

Men, fint det er det!

Hilsen

Skrevet

Men, fint det er det!

Hilsen

men det er vel restplass hun baserer seg på`?

Hun klarer ikke å spise noe billigere hjemme -som enslig mot enn på Mallorca heller.

Skrevet

Hørte i dag at både Sverige og Danmark har stoppet alle turer til Tyrkia, terrortrussler.... kanskje lurt å skygge unna, denne gangen var det strendene det gjaldt.

Ville anbefalt Thailnad jeg, kan få en like billig tur dit som til Kanariøyene, hvis du mekker turen selv, men det krever nok kanskje litt lenger tid til å planlegges.

Gjest Persille
Skrevet

Hørte i dag at både Sverige og Danmark har stoppet alle turer til Tyrkia, terrortrussler.... kanskje lurt å skygge unna, denne gangen var det strendene det gjaldt.

Ville anbefalt Thailnad jeg, kan få en like billig tur dit som til Kanariøyene, hvis du mekker turen selv, men det krever nok kanskje litt lenger tid til å planlegges.

Men det er så langt å fly for bare en uke... Da forsvinner liksom to hele dager i reise...

Gjest Persille
Skrevet

Men, fint det er det!

Hilsen

Ok - definisjonen av billig for meg;

Vil at det skal være billigere å gå ut å spise der enn her hjemme, men det trenger ikke koste 20,- for middag til to.

Greit om det er relativt billig med is, brus, frukt - sånne ting, slik at vi kan kose oss når det passer oss, og ikke må begrense det fordi jeg ikke har råd.

Regner med det ryker rundt 10.000 på en uke uansett...

Gjest Simiana
Skrevet

Hvor hørte du at de har stoppet reiser til Tyrkia ? Har søkt på nettet uten å finne noe om det. Hverken Ving eller Star Tours i Danmark/Sverige har noe om det på sine sider.

Skrevet

Hvor hørte du at de har stoppet reiser til Tyrkia ? Har søkt på nettet uten å finne noe om det. Hverken Ving eller Star Tours i Danmark/Sverige har noe om det på sine sider.

Var en som var innom meg på jobben som sa det, hun hadde lest det i en eller annen avis tror jeg, er faktisk ikke sikker, men hun sa nå det, de skulle nemlig dra om noen uker, og hun var blitt skeptisk

Skrevet

Vil at det skal være billigere å gå ut å spise der enn her hjemme, men det trenger ikke koste 20,- for middag til to.

Greit om det er relativt billig med is, brus, frukt - sånne ting, slik at vi kan kose oss når det passer oss, og ikke må begrense det fordi jeg ikke har råd.

I Thailand kan du leve for som en konge for 10.000. Vi spiste faktisk middag ute hele familien for rundt 50 kr, inkl alkoholfri drikke. Og maten var skikkelig god.

Vi betalte rundt 30.000 for to voksne og to barn for 3 uker. Undersøkte hva det kostet med 14 dager på Kanariøyene, det ville kostet ca 29.000.

Lang reise men absolutt verdt det.

Gjest Persille
Skrevet

I Thailand kan du leve for som en konge for 10.000. Vi spiste faktisk middag ute hele familien for rundt 50 kr, inkl alkoholfri drikke. Og maten var skikkelig god.

Vi betalte rundt 30.000 for to voksne og to barn for 3 uker. Undersøkte hva det kostet med 14 dager på Kanariøyene, det ville kostet ca 29.000.

Jeg vet - har vært i nærheten :)

Men; jeg kan ikke være borte stort mer enn en uke - og da synes jeg det er vel langt å fly...

Jeg tror også at jeg vil ha noe problemer med å sysselsette en to-åring i så mange timer på flyet.

Skrevet

Da har du råd til Mallorca! ;:)=

Skrevet

Hva spiser man der da? Svulne iberiasnegler? :)

Skrevet

Jeg vet - har vært i nærheten :)

Men; jeg kan ikke være borte stort mer enn en uke - og da synes jeg det er vel langt å fly...

Jeg tror også at jeg vil ha noe problemer med å sysselsette en to-åring i så mange timer på flyet.

Ja fy !

Skrevet

Kanariøyene? Der er du vel nærmest garantert pent og varmt vær utpå høsten også. Puerto Rico, sør på Gran Canaria, er visst det stedet med flest soltimer i året. Reiser du til Spania på høsten, er du ikke garantert flott vær...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...