Gå til innhold

Egypt - har du erfaring å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egypt to uker i november eller overgangen november/desember vurderes sterkt. Vi er ikke kjent i landet sjøl, og reisebyrået vårt kan ikke noe mer om stedene enn det vi leser oss til i katalogene på egenhånd.

Det ser du som om Hurghada er det mest aktuelle området (pga. familiens størrelse er det ikke alle steder det er egnede steder å bo), uten at vi har låst oss til det.

Sharm el Sheik er uaktuelt.

Uansett hvor vi skal være, er det opplagt at man må ta en tur til Kairo for å se på pyramidene. Er det ikke? Andre ting man må få med seg?

Vil gjerne høre fra noen som har erfaring både mht mat, renslighet, overnattingsalternativer - kort sagt, vil gjerne vite mer!

Skrevet

Et vennepar av meg var til Sharm el sheik. Byen var veldig kunstig oppbygd, noe de fleste feriesteder i Egypt er. Turen til Kairo sto heller ikke til forventningene. De måtte kjøre i busskolonner i fare for å bli plyndret. Det var kø for å få se pyramidene.

Men det har vel litt å si hva man forventer.

Skrevet

Et vennepar av meg var til Sharm el sheik. Byen var veldig kunstig oppbygd, noe de fleste feriesteder i Egypt er. Turen til Kairo sto heller ikke til forventningene. De måtte kjøre i busskolonner i fare for å bli plyndret. Det var kø for å få se pyramidene.

Takk for svar!

• 2 uker senere...
Skrevet

vi var i sharm el november for 3 år siden og vi hadde det topp der. kjempe flott strand mye fint å se i vannet god mat og veldig billig men kan være lett å bli lurt av folket så pass på. vi var i kairo på musem og ved pyramidene var kjempe flott, det var verdt turen synes vi. fikk også vært inni pyramiden.spennende. I år skal vi til egypt igjen men denne gangen til hurgada. gleder oss masse. god tur om dere reiser.

Gjest Halling
Skrevet

Regn med magasjuke i hvert fall. Reinslighet har de ikke hørt om.

Skrevet

Jeg har vært i Egypt, men ikke på noen av charter stedene. Jeg var på rundreise på egenhånd og endte opp i Kairo :-/ Det var ingen spesielt hyggelig opplevelse! For det første var det jævelig skittent og kvalmt overalt. Når jeg skulle prøve å fåkjøpt noe å spise var det ikke lett. Mange ville ikke selge mat til meg og når jeg først fikk kjøpt noe var det lever jeg fikk og ikke kjøtt :-) Æsj og æsj...

Folk, kvinner og menn stirret på meg med hat i blikket. Jeg var skikkelig kledd (selfølgelig)! Jeg følte meg svært lite velkommen i Kairo - for å si det mildt....

Det positive med mitt korte opphold der var at jeg ble kjent med ei svens dame som var gift med derfra. De tok meg med for å se pyramidene og ripå kameler. Det var flott. Jeg klatret til topps inni pyramidene og ble støl som fy dagen etter :-) Ganske mange små trapper å komme seg opp til toppen. Det var ikke køer av noe slag når jeg var der. Var der vel i mars/april en gang.

Jeg ble også frastjålet mye av pengne mine når jeg var der.

Etter et par dager satt jeg meg på bussen igjen og reiste tilbake til Jerusalem. En nydelig og FLOTT by!

En venninne av meg har vært i Sharm el sheik med mann og barn. Hun var veldig fornøyd og kunne tenkt seg tilbake. Det eneste minuset var at hun ble frastjålet en flott diamant ring av en av de som vasket på rommet.kjipt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Pga. urolighetene i landet valgte vi å avbestille turen, men tusen takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...