Gjest huskjøpere Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Vi kjøpte for en tid siden hus gjennom megler, og et par uker senere solgte vi vår gamle leilighet gjennom en annen megler. Vi overtok huset et par uker før de nye eierne overtok vår gamle leillighet, så vi måtte ha mellomfinansiering i den perioden. Avtalen var at megleren skulle overføre pengene til vår konto en bestemt dato, slik at det midlertidige lånet kunne innfris så fort som mulig. Da vi kom hjem fra ferie 2 uker etter at lånet var lovet på konto, var pengene fremdeles ikke kommet. Ringte megler, som kom med noen vage forklaringer/bortforklaringer (som det ved nærmere undersøkelser viste seg ikke å være hold i i det hele tatt.) Enden på visa (dvs. ørten telefoner frem og tilbake) har nå resultert i en refusjon fra megler på snaut 300,-. Vi mener vi bør få refundert de faktiske utgifter (ca. 3000) vi har hatt (dokumentert fra banken) pga denne tregheten/forglemmelsen fra meglers side. Vår bankforbindelse er for tiden på ferie. I mellomtiden kunne det vært interessant å høre om noen her inne har vært borti noe lignende, eller om noen kanskje har faglig bakgrunn til å komme med uttalelse/råd. 0 Siter
petter smart Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Selvfølgelig skal dere ha dekket alle faktiske utgifter. Regner med at dere har en skriftlig avtale med megler? Uten det kan det bli vanskelig. Husk å sende alt i skriftlig form, ikke ta det over telefon. Sett deg inn i regelverket (lovdata.no er en fin plass å starte), sjekk forbrukerportalen.no. Evt kan dere kontakte advokat, men prøv å send en klage til megler først. En advokat koster gjerne mer enn det smaker, og jeg ville unngått det for en så liten sum. Sørg for at megler skjønner at dere kjenner regelverket, kjenner deres rettigheter og ikke vil nøle med å ta dette videre dersom han ikke gir seg. Lykke til. 0 Siter
Gjest huskjøpere Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Selvfølgelig skal dere ha dekket alle faktiske utgifter. Regner med at dere har en skriftlig avtale med megler? Uten det kan det bli vanskelig. Husk å sende alt i skriftlig form, ikke ta det over telefon. Sett deg inn i regelverket (lovdata.no er en fin plass å starte), sjekk forbrukerportalen.no. Evt kan dere kontakte advokat, men prøv å send en klage til megler først. En advokat koster gjerne mer enn det smaker, og jeg ville unngått det for en så liten sum. Sørg for at megler skjønner at dere kjenner regelverket, kjenner deres rettigheter og ikke vil nøle med å ta dette videre dersom han ikke gir seg. Lykke til. Takker for tips 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.