Hawkwind Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 http://www.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050809/KOMMENTAR/50808019/1009 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Ja, han hadde mange gode poeng der! Det virker jo egentlig litt ulogisk å betla for hjelp til tungt arbeid (f.eks. vedhogst og hagearbeid) og deretter betale enten for treningssentere og /eller dyre slankekurer og/eller fedme/dårlig helse! Det er faktisk moro å være med å hogge og lø ved, og jobbe i hagen, å male - vel å merke hvis det ikke vlir for mye og for ofte! For min del er det rutinepregede husarbeidet som står øverst oppe på lista hvis vi skulle kjøpt noe hjelp etterhvert. Vi kjøpte også maletjeneste for et par år siden, fikk to stykker til å male to rom + vinduer. Vi er ufattelig trege når det gjelder oppussing, og det var deilig å få det gjort. men det kostet jo da... 0 Siter
Knotten Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Vi lever i stor grad slik han forteller at flere og flere ikke ønsker å leve, og vil kunne ikke tenke oss å leve annerledes. Vi plukker bær, maler hus, arbeider i hagen og pusser opp inne, går deilige skogturer med bikkja og koser oss i en stille innsjø i båt i ferien. Ungene er vant til å se oss arbeide og de blir med innimellom selv også. I år har de hjulpet oss å steinlegge gårdsplassen, de har trillet singel i de små trillebårene sine og raket i jorden. Da jeg vokste opp hadde jeg besteforeldre som drev et lite småbruk på "gamlemåten", dvs. at bla. hesten var i flittig bruk. Det var en stor familie og i onna var alle med. Voksne og barn var med og plukket poteter og i pausa ventet langbord og farmors hjemmelagde lapskaus. Det er gode minner 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Vi lever i stor grad slik han forteller at flere og flere ikke ønsker å leve, og vil kunne ikke tenke oss å leve annerledes. Vi plukker bær, maler hus, arbeider i hagen og pusser opp inne, går deilige skogturer med bikkja og koser oss i en stille innsjø i båt i ferien. Ungene er vant til å se oss arbeide og de blir med innimellom selv også. I år har de hjulpet oss å steinlegge gårdsplassen, de har trillet singel i de små trillebårene sine og raket i jorden. Da jeg vokste opp hadde jeg besteforeldre som drev et lite småbruk på "gamlemåten", dvs. at bla. hesten var i flittig bruk. Det var en stor familie og i onna var alle med. Voksne og barn var med og plukket poteter og i pausa ventet langbord og farmors hjemmelagde lapskaus. Det er gode minner Så koselig! Kjæresten og jeg drømmer om fisketurer (har båt), bærturer (både i hagen og skogen) og vi snakker til og med litt om å sette poteter. ) Sier til meg selv at om ikke mine barn har en bestemor som bor på landet som de kan komme til om sommeren, så håper jeg mine barnebarn får det! ) 0 Siter
Knotten Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Så koselig! Kjæresten og jeg drømmer om fisketurer (har båt), bærturer (både i hagen og skogen) og vi snakker til og med litt om å sette poteter. ) Sier til meg selv at om ikke mine barn har en bestemor som bor på landet som de kan komme til om sommeren, så håper jeg mine barnebarn får det! ) Ja, ikke sant? Jeg er utvilsomt en person med sansen for det stillere livet! Pendlet til Oslo under studiene og takket NSB hver kveld for å ta meg med hjem igjen, hit hvor folk ikke løper for å rekke alt mulig, her hvor folk har tid til å slå av en prat på butikken eller på gatehjørnet, her hvor man våkner til et yrende fugleliv og kanskje et rådyr eller to i hagen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Ja, ikke sant? Jeg er utvilsomt en person med sansen for det stillere livet! Pendlet til Oslo under studiene og takket NSB hver kveld for å ta meg med hjem igjen, hit hvor folk ikke løper for å rekke alt mulig, her hvor folk har tid til å slå av en prat på butikken eller på gatehjørnet, her hvor man våkner til et yrende fugleliv og kanskje et rådyr eller to i hagen. Eller en elgku med 3 kalver! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.