Gå til innhold

Stem FrP - Få Høybråten som statsminister!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette merkelige fenomenet kan bli ganske reellt.

Hagen har sagt at han ikke ønsker å støtte en regjering med Kjell Magne B som statsminister. Dess større FrP blir, dess større innflytelse. Høyre vil sannsynligvis heller ikke denne gangen pokke fram en statsminister fra egne rekker. Alternativet KAN bli Dagfinn Høybråten som statsminister, ved hjelp av FrP.

Litt artig å tenke på...

Skrevet

Med slik fantasi så kan man vel klare å "sansynliggjøre" det meste:-)

Hvis Frp og Høyre skulle inngå et nærmere sammarbeid, så tviler jeg sterkt på at lille KrF vil klare å trumfe igjennom en statsministerkandidat en gang til - og Høybråten er HELT sikkert ikke en kandidat som vil være spiselig verken for Frp eller Høyre.

Da er det nok vesentlig mer sansynlig at det blir en statsminister fra Høyre.....

Så jeg tror jeg gir deg 2 minus for innhold, men 5 pluss for fantasi:-)

Skrevet

Nå er heldigvis ikke statsministeren annet enn en "gallionfigur" og ikke en enerådende diktator - la oss være takknemlig for det.

det er sagt og hørt m ye i denne valgkampen - og det er fordi vi rett og slett ikke har noe parti som "de fleste" stemmer på.

Gjest blir kvalm av politikere i valgkampen
Skrevet

Ja, det er dette ekle jensemann prøver å skremme folk med.

Greit å tolke andre dit du selv vil

Forresten blir jeg helt kvalm av valgkampen. Om å gjøre å spre mest mulig dritt og faenskap om andre framfor å fremheve sine saker.

Skrevet

Hvis Frp og Høyre skulle inngå et nærmere sammarbeid, så tviler jeg sterkt på at lille KrF vil klare å trumfe igjennom en statsministerkandidat en gang til - og Høybråten er HELT sikkert ikke en kandidat som vil være spiselig verken for Frp eller Høyre.

Da er det nok vesentlig mer sansynlig at det blir en statsminister fra Høyre.....

Nå går jo faktisk de nåværende samarbeidspartiene til valg med Bondevik som statsminister da. Gjør oppmerksom på det.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Nå er heldigvis ikke statsministeren annet enn en "gallionfigur" og ikke en enerådende diktator - la oss være takknemlig for det.

det er sagt og hørt m ye i denne valgkampen - og det er fordi vi rett og slett ikke har noe parti som "de fleste" stemmer på.

Statsministeren har dobbeltstemme i regjeringen, så det er ikke uten betydning hvem som har den plassen.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Statsministeren har dobbeltstemme i regjeringen, så det er ikke uten betydning hvem som har den plassen.

Skrevet

Frp har da skrytt Høybråten opp i skyene.

Skrevet

Det synes jeg ikke er det minste artig å tenke på :-)

Gjest Halling
Skrevet

Pleier ikke bry meg om hvordan folk ter seg, men det iskalde mullah-blikket til den fyren fikk det til å gå kaldt nedover ryggen da han svarte på homsespørsmålet med å si det er en privatsak.

Skrevet

Nå går jo faktisk de nåværende samarbeidspartiene til valg med Bondevik som statsminister da. Gjør oppmerksom på det.

Det er helt riktig.

Og leser du hva jeg skrev, så står det: "Hvis Frp og Høyre skulle inngå et nærmere sammarbeid, så tviler jeg sterkt på at lille KrF vil klare å trumfe igjennom en statsministerkandidat en gang til".

De nåværende sammarbeidspartiene inkluderer jo nettopp ikke Frp.

Så sansynligvis (avhengig av valgresultatet) må Høyre velge å sammarbeide med sine nåværende sammarbeidspartnere, eller med Frp.

Og for begge senarier så vil det gagne venstresidens muligheter til å vinne valget.

For jeg ser det som høyst usansynlig at Krf, Sp eller V vil akseptere et regjeringssammarbeid med Frp.

Jeg tror ikke at Frp denne gang vi støtte en regjering som ikke vil la dem få delta aktivt i sammarbeidet i henhold til det antall stemmer/stortingsrepresentanter som de vil få - og som vårt demokratiske system har gitt dem.

Og det forstår jeg meget godt. For det ansvaret ligger faktisk på de andre nåværende regjeringspartiene som nekter Frp å delta på borgerlig side på lik linje med dem.

Skrevet

Frp har da skrytt Høybråten opp i skyene.

DET er du nødt til å dokumentere Sør:-)

Skrevet

Ja, det er dette ekle jensemann prøver å skremme folk med.

Greit å tolke andre dit du selv vil

Forresten blir jeg helt kvalm av valgkampen. Om å gjøre å spre mest mulig dritt og faenskap om andre framfor å fremheve sine saker.

I utgangspunktet er jeg helt enig, men hjelper det egentlig om de framhever sine saker? Vi vet jo av erfaring av de ikke gjennomfører stort av det de lover. Det er også store usikkerheter ifm konsekvensene av å gjennomføre disse sakene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...