Gjest Frustrert frue Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jeg jobber som helsesekretær, men ønsker å bli saykepleier. Finnes det kveldsskoler? Hvor lang tid går det over, hvor er det (bor i Oslo) og hva koster det? Er det mulig å gjennomføre det økonomisk og psykisk (hehe) med to barn i 1. og 3. klasse og 80% jobb??? Noen som har gjort det? 0 Siter
flowy Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jeg vet at det går an å ta sykepleien som nettstudie et sted. Husker ikke hvor, men jeg tror nok at 80% blir litt mye jobbing. Det er mye praksis på sykepleien og i perioder blir det som å jobbe fullt. I tillegg har du oppgaver etc.. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Det er ordtak som heter "Alt går, og det som ikke går, jo det går det også" Blir nok tøft, men innarbeider du deg gode studievaner og er flink til å planlegge så skulle da ikke dette være umulig. Vet om flere i din situasjon som har vært igjennom det. lykke til:) 0 Siter
Kvinna Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Mye mulig det er noen overmennesker som klarer det. På sykepleiestudiet er det faktisk en god del obligatorisk undervisning, det er oppmøteplikt i praksis (som utgjør ca 40+% av studiet). Det er mye innelveringer, og stort pensum. Tror ikke det er mulig å ta dette, som er en praktisk, lang utdanning, over nett. Det er jo en slags kvalitetssikring - at de som blir uteksaminert faktisk har vært tilstede. Kolokvier og studensamarbeid er vitkig i forhold til å bearbeide/fordøye stoffet. Så, siden du spør, synes det høres drøyt ut med to unger og 80% jobb ved siden av. I alle fall hvis man satser fulltidsutdanning. Hvordan man løser det på deltid (over 4 år), vet jeg ikke....kanskje det er ide!? Uansett - lykke til! 0 Siter
cecily Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Du klarer det aldri i verden på dagtid på en høgskole. Kanskje du kan klare det ved å søke på deltidsstudie. Kveldsskole finnes nok neppe for dette yrket. Det er ikke bare å fullføre skolen og å få autorisasjonen det gjelder, du skal lære noe også, og da syns jeg 80% stilling er i overkant, ja. Lykke til med valget, da. c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.